کد خبر: ۵۲۷۶۳
تعداد نظرات: ۳ نظر

 

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: سالانه قریب ۱۳ میلیون نوبت سر واکسیناسیون علیه بیماری‌های دام و مشترک دام و انسان در این استان انجام می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر شهرام موحدی» روز دوشنبه در دیدار با استاندار اصفهان به مناسبت هفته دامپزشکی با اشاره به فعالیت ۳۱ کشتارگاه دام و ۱۸ کشتارگاه طیور در استان اصفهان افزود: سالانه ۶۵ میلیون قطعه طیور در کشتارگاه‌های استان ذبح می شود و ناظران بهداشتی و شرعی بر آن نظارت دارند.

وی گفت: این سازمان سالانه از ورود ۲۳۰ تن ضایعات در کشتارگاه‌ها و ۲۳۰ تن ضایعات فروشگاه‌های سطح شهر به سفره های مردم ممانعت می‌کند.

موحدی با اشاره به سیاست دولت در قطع وابستگی به نفت، گفت: صادرات فرآورده‌های خاص دامی سرلوحه کار ما قرار گرفته است و در این زمینه در سال گذشته قریب ۱۸ تا ۲۰ میلیون دلار صادرات داشته ایم و البته برخی برای محصولات مانند تخم مرغ و ماهی از گمرکات خوزستان صادر می‌شود که با احتساب این میزان ارزش صادرات فراورده های خاص دامی اصفهان بیشتر خواهد بود.

مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان اظهار کرد: درسال‌های گذشته ۲۶ کشتارگاه سنتی و غیر  بهداشتی تعطیل شد و برخی از این موارد با بازتابمنفی مواجه بود ولی خط قرمز دامپزشکی سلامت و بهداشت مردم است.

وی اضافه کرد: تلاش‌های دامپزشکی استان به عنوان قسمتی از  مجموعه تولید محصولات دامی موجب شده است این خطه رتبه اول تولید گوشت بوقلمون، رتبه چهارم تولید گوشت قرمز، رتبه اول ماهی‌های زینتی، رتبه دوم تولید تخم مرغ و رتبه اول تولید شیر خام، رتبه سوم تولید گوشت مرغ، رتبه دوم تولید تخم شتر مرغ و رتبه سوم تولید عسل کشور را به خود اختصاص دهد.

موحدی خاطر نشان کرد: کوچک‌ترین اشتباه در این زمینه موجب از بین رفتن سرمایه‌های عظیم کشور و از بین رفتن اشتغال است و تبعات منفی به همراه دارد.

وی با اشاره به تصویب قانون فعالیت دامپزشکی در سال ۱۳۵۰ گفت: اگر چه این قانون خوب بود ولی امروز نیاز به بازنگری دارد.

وی با اشاره به خالی بودن نیمی از پست‌های این سازمان در اصفهان و کمبود امکانات حمل و نقل خواستار اختصاص ظرفیت پذیرش و اختصاص وسیله نقلیه عملیاتی به این سازمان شد.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین احمد رضا کیانی مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی استان اصفهان گفت: ۷۰ ناظر  شرعی بر فعالیت های کشتارگاه‌های استان نظارت دارند.

۱۴ مهر روز ملی دامپزشکی و ۱۳تا ۱۹ مهر هفته این نهاد نامگذاری شده است.

 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
0
1
دست به قانون سازمان دامپزشکی بزنید، به نفع خودشان تغییر خواهند داد و چون برشما حاکم هستند، همین را هم ازتون می گیرند. این قانون ممکن است جامع نباشد، اما جا برای کار زیاد دارد. برویم دنبال آیین نامه های مورد نیاز ، ببینید چندتاشو میذارن به آخر برسانید. آنوقت بخوانید حدیث مفصلی از این مجمل.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
1
1
عرض خداقوت به مدیرکل پرتلاش دامپزشکی استان اصفهان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
0
1
هم قانون سازمان دامپزشکی و هم خود سازمان دامپزشکی نیازمند بازنگری و اصلاحات دارد
نظر شما
ادامه