کد خبر: ۵۲۸۲۱
تعداد نظرات: ۳ نظر

 

در دومین روز از طرح ضربتی تعزیرات که به منظور به‌ سامان کردن بازارچه قدیمی شهرستانی میدان امام حسین (ع) تهران صورت گرفت، ابتدا رئیس گشت تعزیرات به همراه نماینده دادستان، نیروهای انتظامی، شهرداری، اصناف، بهداشت در محل حضور یافتند و با گزارشاتی که به ماموران تعزیرات و شهرداری اعلام شده بود پارکینگی کشف کردند که از نظر بهداشتی وضعیت نامناسبی داشت و همسایگان آن نیز از این وضعیت ابراز نارضایتی کرده بودند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، در بررسی‌های انجام شده از این انبار مشخص شد که مواد غذایی از جمله آبلیمو، آبغوره، عسل، عرقیجات و ترشیجات و... در آنجا دپو شده بود که این مواد غذایی فاقد هرگونه رعایت موارد بهداشتی از جمله بسته‌بندی و شرایط مناسب نگهداری بوده و همچنین در فضای باز این پارکینگ رها شده بودند.

با بررسی مسئولان حاضر مشخص شد که درب ورودی این پارکینگ مسدود شده است، اما با دستور بنی حسینی - معاون دادستان در شرق تهران- درب این محل گشوده و مشاهده شد که مواد غذایی فاسد در آن نگهداری شده و بدین ترتیب دستور جمع‌آوری و امحاء این مواد غذایی صادر و حکم آن نیز اجرا شد. همچنین پس از این اقدامات دستور پلمب این محل نیز صادر و اجرا شد.

در بازدید گشت تعزیرات از یک واحد عرضه ماهی این واحد صنفی نیز به دلیل عدم رعایت شرایط مناسب نگهداری محصولات خود اخطار گرفت و در جهت رفع این موضوع در حضور مسئولان گشت تعزیرات اقدام کرد.

«ایزدی» رئیس گشت‌های مشترک سازمان تعزیرات دررابطه با تخلف این واحد صنفی ماهی فروشی گفت: این واحد صنفی باید ظروفی که ماهی‌های برای عرضه در آن نگهداری می‌باشند فاقد آب باشد و فقط از یخ استفاده کنند. چون داشتن آب در ظرف نگهداری ماهی‌ها باعث می‌شود که آنها تازه به نظر برسند بنابراین این واحد صنفی در این مورد اخطار عدم رعایت شرایط نگهداری گرفت و در همان لحظه نسبت به رعایت آن اقدام کرد.

در بازدید از یک واحد صنفی عرضه گوشت قرمز نیز مشاهده شد که این واحد گوشت بز را به قیمت گوشت گوسفند عرضه می‌کرد که در این مورد نیز تخلف گرانفروشی مشاهده شد و در خصوص اصلاح  قیمت‌های آن اقدامات قانونی لازم انجام گرفت و قرار بر این شد که نوع گوشت و قیمت آن نیز در تابلو اعلانات این واحد صنفی درج شود. البته این واحد صنفی از نظر بهداشتی تخلفی نداشت.

در بازدید از یک واحد صنفی لبنیاتی بازرسان اصناف و بهداشت مشاهده کردند که این واحد ماست‌های غیربهداشتی را تبدیل به دوغ کرده و با زدن برچسب تقلبی آنها را به عنوان دوغ گلپایگان به مردم عرضه می‌کرد.

همچنین از این واحد صنفی درخواست فاکتور شد که فاقد فاکتور مناسب بود و استاندارد بهداشتی نیز در آن رعایت نشده بود و برای آن گزارش تخلف بهداشتی و تقلب ارایه و به تعزیرات برای اعمال قانون ارجاع شد.

در مواردی نیز در این بازارچه مشاهده شد که برخی از واحدهای صنفی در بررسی‌های انجام شده تخلفی نداشتند که از جمله آن یک واحد عرضه گوشت مرغ بود که موارد بهداشتی، صنفی و... را رعایت کرده بود.

در ادامه این گشت مشترک ماموران تعزیرات، نماینده دادستان و نمایندگان سازمان‌های حاضر انبار مواد غذایی منجمدی را کشف کردند که مسئول آن اعلام می‌کرد که این مواد غذایی مرجوعی است و فروش ندارند در صورتی که با بررسی‌ها مشخص شد مواد غذایی در آن به صورت غیربهداشتی و بدون رعایت شرایط مناسب نگهداری می‌شود. از جمله موارد کشف شده در این انبار سبزیجات منجمد، ترشیجات فاسد شده، زیتون‌های کپک زده، و... بود که همچنین با بررسی فضای ساختمان این انبار حتی آثار وجود جانوران موذی مانند موش مشاهده شد.

در این انبار عدم رعایت موارد بهداشتی کاملا مشهود بود که در نهایت با دستور دادستان و اقدام ماموران تعزیرات و شهرداری منطقه کلیه مواد غذایی منجمد و غیربهداشتی این انبار تخلیه و امحاء شد. همچنین دستور پلمب این انبار غیربهداشتی نیز توسط نماینده دادستان صادر شد.

از جمله نکات مثبت اجرای این گشت ابراز خرسندی مردمی بود که از اجرای این طرح‌ها اعلام رضایت می‌کردند و خواستار تداوم و استمرار این اقدامات از سوی مسئولان بودند. همچنین بسیاری از آنها درخواست اجرای این طرح‌ها در سایر مناطق مشابه را داشتند. برخی نیز از اینکه مشکل سد معبر این بازارچه رفع شده بود اعلام رضایت می‌کردند.

همچنین یکی از شهروندان در خصوص اینکه برخوردی از سوی نیروی انتظامی با این واحدهای صنفی در رابطه با سد معبر صورت می‌گیرد یا نه گفت: آنها اعلام می‌کنند که چون مغازه‌داران مالیات می‌دهند می‌توانند از این فضا استفاده کنند.

مساله دیگر در اجرای این طرح ضربتی اعلام رضایت برخی از کسبه این بازارچه بود که حتی خود آنها نیز از وضعیت جدید و اقدامات انجام شده توسط نهادهای مسئول ابراز خرسندی و رضایت می‌کردند.

در ادامه این گشت مشترک، از انبار یک واحد صنفی آرایشی بهداشتی بازدید بعمل آمد که مالک آن در زیر زمین این انبار مقدار زیادی مواد بهداشتی نگهداری می‌کرد که دستور بهسازی این واحد داده شد.

«بهروز طالبیان قاضی» گشت تعزیرات در خصوص درخواست مردم برای ادامه‌دار بودن این گشت‌ها، گفت: ما برای مردم و به خاطر رضایت شما آمده‌ایم. این وظیفه را بر خود دانستیم که دستگاه نظارتی، قضایی و دادستان منطقه، شهرداری، بهداشت و دامپزشکی حضور یابیم تا قدمی برداریم.


 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
France
|
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
0
0
خوانندگان حکیم مهر بارها در نظراتشان مشکلات این خیابان را متذکر شده بودند ...................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
0
0
یه نفر بافت شناس لطف کنه تفاوت لاشه گوسفند و بز را برامون بگه
از لحاظ آناتومی نه
بافت شناسی لطفا
دکتر شروین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
0
0
لطفأ اداره دامپزشکی شبکه تبریز
تبریز به‌ خیابان تربیت تبریز هم‌ اگر فرصتی یافتند جهت نظارت تشريف ببرند!!!
نظر شما
ادامه