کد خبر: ۵۲۸۲۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
اختصاصی حکیم مهر:
در این نشست، رئیس اداره تکثیر و پرورش ماهیان سردآبی سازمان شیلات ایران از کسب رتبه نخست ایران در تولید ماهی قزل‌آلا در جهان خبر داد ...

حکیم مهر: نشست علمی- تخصصی بررسی معضلات بهداشتی و بیماری‌ها در ماهیان سردآبی توسط سازمان جهاد دانشگاهی تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری حکیم مهر، در این نشست تخصصی که در سالن شورای استادان دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران با حضور استادان و صاحبنظران دانشگاه، نمایندگانی از سازمان شیلات ایران، مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، سازمان دامپزشکی کشور، اعضای اتحادیه‌های تخصصی مرتبط (اتحادیه ماهیان سردآبی) و فعالین این حوزه برگزار شد، در خصوص وضعیت موجود و مشکلات بهداشتی و بیماری های پیش‌روی پرورش ماهیان سردآبی بحث و تبادل نظر شد.

در این نشست «دکتر امرالله قاجاری» مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان سازمان دامپزشکی کشور بر لزوم جلب اعتماد بهره‌برداران و فعالان بخش خصوصی تأکید کرد.

در ادامه «دکتر کاظم عبدی» کارشناس ارشد سازمان دامپزشکی کشور مهم‌ترین چالش‌های اقلیمی، ساختاری، مدیریتی و زیست محیطی پیش‌روی پرورش ماهیان سردآبی را تشریح کرد.

همچنین «مهندس سید مهدی سمائی» رئیس اداره تکثیر و پرورش ماهیان سردآبی سازمان شیلات ایران با ارائه آمار تولید ماهیان سردآبی در جهان و ایران، از کسب رتبه نخست ایران در تولید ماهی قزل‌آلا در جهان خبر داد.

وی گفت: «بر اساس آمار سازمان جهانی فائو، ایران در تولید آبزیان (صید و آبزی پروری) رتبه ۲۴، در تولیدات صید رتبه ۲۶، در تولیدات آبزی پروری رتبه ۱۹ و در پرورش ماهی قزل‌آلا رتبه یک جهان را دارد. حدود 20.7 درصد قزل آلاي جهان در ايران توليد مي شود. طی ده سال سهم ایران بیش از 1.9 برابر شده است. ایران به تنهايي 622 هزار و 323 تن (حدود 76.7 درصد كل توليد) ماهي قزل الآي جهان را توليد مي كند.»

سمائی ادامه داد: «در سال ۱۳۸۸ معادل ۳۶ درصد تولید ماهیان پرورشی سهم ماهی قزل‌آلا بوده است که در سال ۱۳۹۷ سهم تولید ماهی قزل آلا به ۴۶ درصد رسید و در مجموع ۲.۴ برابر افزایش تولید داشته‌ایم.»

وی افزود: «در استان‌های لرستان، چهار محال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، مازندران و زنجان ۵۰ درصد از تولیدات ماهی قزل‌آلا صورت می‌گیرد.»

سمائی گفت: «معادل ۶ هزار و ۵۰۰ واحد مزارع پرورش ماهی سردآبی داریم که در این مزارع ۲۱ هزار نفر شاغل هستند اما متاسفانه تنها ۷۳ واحد از کل ۶ هزار و ۵۰۰ واحد پرورش ماهی سردآبی مورد پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.»

در ادامه این نشست، «دکتر اشکان زرگر» مدیر کل دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه اولویت ما در این حوزه تأمین داروهای آبزیان است، گفت: «واکسیناسیون، داروهای خاص آبزیان، محرک‌های ایمنی و ضدعفونی کننده‌های خاص آبزیان، از جمله راهکارهای درمان و پیشگیری از بیماری‌های آبزیان است.»

همچنین «دکتر احمد عرفان‌منش» مدیر گروه فراورده‌های بیولوژیک دامی سازمان جهاد دانشگاهی تهران در این نشست در خصوص مسئولیت اجتماعی در حوزه حل مشکلات بهداشتی و بیماری‌ها در پرورش ماهیان سردآبی به ایراد سخنرانی پرداخت.

در ادامه «دکتر قباد آذری تاکامی» استاد پیشکسوت دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، «دکتر ابوالفضل سپهداری» عضو هیأت علمی مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور و «مهندس مهدی میار» از اعضای اتحادیه ماهیان سردآبی به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص مشکلات موجود در تولید و پرورش ماهیان سردآبی پرداختند.

در بخش پایانی این نشست، در خصوص مباحث مطرح شده بحث و تبادل‌نظر شد.















 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
5
4
به نظر میرسه جهاد دانشگاهی دوباره فعال شده و از این میان قصد دارد تا با پروژه هایی مثل پروژه های سابق به دنبال منافعی برای خود در این میان باشد یا به عبارت دیگر بوی پول به مشام میرسد ولی ازشون خواهشمندم انقدر دانشجویان نخبه این کشور را مورد استثمار قرار ندهند
البته همانطور که از تصاویر مشخص است برخی از دانشجویان همیشه نخبه و بدون باز هم تاکید می کنم بدون هیچ گونه ارتباط سیستمی در جلسه حضور دارند و به حول و قوه الهی روسای آینده دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران خواهند بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
............... حسود نباشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
چشم من به شما گوش ميكنم و حس حسادتم را كور ميكنم ولي با خرمن سوخته هزاران دانشجوي نخبه واقعی ................. چه كنم ، با ............................... چه كنم
همه اينها به كنار با كوتاه نمودن سقف آرزوهاي يك قوم چه كنم
و من باز هم حسود نخواهم بود همين قدر غم زده و همين قدر بي پناه
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
کسی اگر واقعا روابط زن باشه اون شکلی که شما می گی به ریاست دانشکده اکتفا نمی کنه
نظر شما
ادامه