کد خبر: ۵۲۸۲۵

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: در صورت مشاهده موارد مشکوک، تایید و اعلام دامپزشکی مبنی بر شیوع بیماری آنفلوآنزای پرندگان در استان صدور پروانه های شکار متوقف و مجوزهای صادر شده لغو خواهد شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «قربانعلی محمدپور» گفت: با ابلاغ دستورالعمل مربوط به صید و شکار از سوی سازمان حفاظت محیط زیست، شکارچیان مجاز، می توانند از 28 مهرماه  جاری اقدام به اخذ پروانه شکار کنند.

وی افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان در هماهنگی با دامپزشکی استان نسبت به پایش مشترک در خصوص احتمال شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان عمل خواهد کرد و در صورت مشاهده موارد مشکوک، تایید و اعلام دامپزشکی مبنی بر شیوع بیماری، صدور پروانه های شکار متوقف و مجوزهای صادر شده لغو خواهد شد.

محمدپور ادامه داد: بر اساس اختیارات در نظر گرفته شده در ابلاغیه سازمان حفاظت محیط زیست، شکارچیان مجاز خواهند بود تا صرفا در روزهای پنجشنبه و جمعه در هر سفر یا روز شکار، از پرندگان خشکی زی نظیر کبک تا سه  قطعه و از پرندگان آبزی مجاز تا چهار قطعه را شکار کنند.

وی تصریح کرد: در سال های گذشته به دلیل شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، صدور پروانه شکار از سوی سازمان حفاظت محیط زیست متوقف شده بود.

محمدپور با تاکید بر لزوم رعایت موازین قانونی از شکارچیان خواست تا با اطلاع کامل از قوانین شکار و استفاده از سلاح شکاری نسبت به این کار اقدام کنند تا با مشکل مواجه نشوند.

 

نظر شما
ادامه