کد خبر: ۵۲۸۴۷
تعداد نظرات: ۶ نظر

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با رد شایعات استفاده از گوشت‌های حرام در تهیه محصولاتی مانند سوسیس و کالباس گفت: این محصولات به طور دائم رصد می‌شود اما برخی برای اثبات نامطلوب بودن چنین محصولاتی اغراق می‌کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر محمدجواد خشنود» بعدازظهر دیروز به مناسبت روز جهانی غذا با شعار امسال سازمان جهانی غذا" اقدامات ما، آینده‌مان را می‌سازد، برنامه غذایی سلامت‌بخش برای دنیای عاری از گرسنگی" در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سطح ملی نیز شعار "اصلاح الگوی تغذیه برای حفظ و ارتقای سلامت" تعریف شده است.

وی با رد شایعات استفاده از گوشت‌های حرام در تهیه محصولاتی مانند سوسیس و کالباس گفت: این محصولات به طور دائم رصد می‌شود اما برخی برای اثبات نامطلوب بودن چنین محصولاتی اغراق می‌کنند.

خشنود با وجود محصولات فرآوری شده گوشتی قاچاق و غیربهداشتی را منکر نشد و بیان کرد: طی روزهای اخیر یک محصول فاقد شاخصه‌های بهداشتی و استاندارد شناسایی و پرونده‌ای برای آن تشکیل و موضوع به مراجع قضایی ذیربط ارجاع شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز استفاده از ضایعات مرغ در تهیه کالباس و سوسیس را تکذیب و اضافه کرد: تاکنون گزارشی در نمونه‌برداری‌ها نداشته‌ایم، زیرا در نمونه‌برداری این محصولات، بافت تشکیل‌دهنده محصول هم مورد پایش قرار می‌گیرد.

وی با هشدار این نکته که سن مصرف محصولات آرایشی بهداشتی کاهش یافته است، گفت: قیمت پایین محصولات بهداشتی و آرایشی یکی از علائم قاچاق بودن کالای عرضه شده و هشداری برای استفاده نکردن از چنین محصولاتی است، استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی قاچاق انواع آسیب‌ها را به دنبال دارد.

خشنود درباره ارزیابی محصولات کشاورزی نیز گفت: سالانه بیش از هزار و 700 نمونه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که از جمله محصولاتی که مورد ارزیابی هستند، می‌توان به سیب زمینی، خیار، گوجه فرنگی، سیب و پرتقال و سبزی و صیفی‌جات و برنج و گندم اشاره کرد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز به انجام بیش از ٧ هزار بازرسی از واحدهای تحت پوشش در بخش نشان ایمنی، صدور پروانه بهره‌برداری، پروانه ساخت و غیره اشاره و عنوان کرد: 30 محصول در بازرسی‌ از این واحدها دارای نشان ایمنی شده‌اند و سه هزار و 150 پروانه ساخت برای واحدهای تحت پوشش دانشگاه تاکنون صادر شده است.

وی با اشاره به انجام شش هزار نمونه‌برداری از فرآورده‌های غذایی واحدهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: در 5 درصد از نمونه‌برداری‌ها به نتیجه غیرقابل مصرف بودن محصول غذایی رسیدیم و اجازه عرضه به بازار نداده‌ایم.

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Hungary
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
1
0
............... تو همه جا از این غلط کاری ها انجام میشه
ناشناس
|
Hungary
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
1
2
بدترین کیفیت فراورده های گوشتی استان فارس داره
دكتر همكار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
0
1
شيراز كه ميدونم دامپزشكيش خيلي خيلي قوي هست چپ و راست برخورد ميكنن به عينه ديدم تعارف ندارن با خلاف بهداشتي غذايي
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
0
0
بله شنيدم شيراز سخت ميگيرن جناب همكار
اما منظور كلي من فراورده هاي گوشتي هست نه خام دامي
م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
0
0
سوسيس كالباس همبر همه جا از گوشتهاي درجه ٣استفاده ميشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
0
0
در نهايت سختگيري لازم هست چون با گران شدن گوشت احتمال عرضه ساير حيوانات حرام هم هست از طرفي فروشنده داره پول ميگيرن از مردم در عوض بايد گوشت سالم تحويل بدهند
نظر شما
ادامه