کد خبر: ۵۲۸۴۹

در راستای افزایش حمل و نقل ترکیبی کالا، بیست و پنجمین کشتی ای که در مسیر کریدور چین، قزاقستان، ایران اقدام به ترانزیت کالا نمود، به صورت همزمان علاوه بر ۲۱ کانتینر حامل کالاهای اساسی و مواد اولیه واحدهای تولیدی از مسیر این کریدور، قفس های کانتینری حمل دام زنده را در مجتمع بندری کاسپین تخلیه نمود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از معاونت بندری سازمان منطقه آزاد انزلی، براین اساس شصت و نهمین کشتی ای که در بندر کاسپین پهلوگیری کرد، علاوه بر ۲۱ کانتینر۴۰ فوت، دارای ۶ کانتینر مخصوص حمل دام با ۴۵۰ رأس دام زنده از کشور قزاقستان بود.

بنابراین گزارش پیش از این و برای نخستین بار از طریق بنادر شمالی، اولین محموله دام زنده در تیر ماه سال جاری به صورت آزمایشی وارد بندر کاسپین شده بود، که پس از ساخت کانتینرهای مخصوص با همکاری شرکت کشتیرانی دریای خزر به عنوان بزرگترین ناوگان کشتیرانی دریای خزر و اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذی ربط، روند واردات محموله های دامی از مسیر این منطقه به منظور تأمین گوشت قرمز مورد نیاز کشور، به صورت مستمر انجام خواهد شد.

واردات دام زنده علاوه بر امکان بهره مندی از گوشت گرم و با کیفیت، امکان نظارت بر سلامت دام و گوشت را فراهم می سازند و می تواند به صورت مستقیم و غیر مستقیم باعث افزایش اشتغال زایی در کشتارگاه ها و شغلهای زیر مجموعه این صنعت در استان نیز می گردد.

گفتنی است سازمان منطقه آزاد انزلی با انعقاد توافق نامه های متعدد با کشورهای منطقه، ایجاد کریدور چین، قزاقستان، ایران و فعال سازی کریدور شمال-جنوب، ارائه بسته های حمایتی و تشویقی، تسریع در عملیات تخلیه و بارگیری و کاهش بروکراسی اداری گام های موثری در جهت کاهش هزینه و زمان حمل و نقل کالا از طریق مجتمع بندری کاسپین برداشته که این امر با استقبال فعالین اقتصادی داخلی و خارجی مواجه شده است.

 

نظر شما
ادامه