کد خبر: ۵۲۸۵۳
تعداد نظرات: ۳ نظر

مدیر شبکه بهداشت و درمان بیجار گفت: سگ‌های بلاصاحب نیمه اول امسال یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان را به بهداشت و درمان این شهرستان تحمیل کرده‌اند، ضمن اینکه شهردار بیجار هم از هزینه ۳۰۰ میلیون تومانی شهرداری برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد خبر می‌دهد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، دومین کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان بیجار شامگاه چهارشنبه با حضور فرماندار، مدیر شبکه بهداشت و درمان و جمعی از روسای ادارات در محل سالن اجتماعات شهدای گمنام فرمانداری برگزار شد.

«حسین جعفری» اظهار داشت: کارگروه سلامت و امنیت غذایی با هدف ارتقای سلامت و بهبود کیفیت زندگی مردم در بیجار تشکیل شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مسئله بهداشت و امنیت غذایی یکی از مسائل مهم و شاخصه‌های مهم هر جامعه‌ای خواند و گفت: توسعه اجتماعی با ارتقای سطح بهداشت و امنیت غذایی رابطه‌ای تنگاتنگ دارد بنابراین براین مهم باید اهتمام ورید

وی معضل سگ‌های ولگرد را یکی از عوامل نارضایتی عمومی خواند و گفت: در شش ماهه سال جاری بیش از ۲۲۰ مورد حیوان‌گزیدگی در شهرستان بیجار گزارش شده است.

جعفری گفت: در شش ماه نخست سال جاری این پدیده هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان را به مجموعه بهداشت و درمان شهرستان، تحمیل کرده است

 وی خاطرنشان کرد: این معضل با سرد شدن هوا قوت بیشتری می‌گیرد و  علاوه بر تهدید سلامت عمومی و افزایش نارضایتی، هزینه بالایی را به مجموعه درمانی بیجار تحمیل می‌کند.

لزوم پیگیری و اجرای مصوبات کارگروه سلامت

در ادامه «علی‌اکبر ورمقانی» فرماندار بیجار اظهار داشت: تضمین سلامت و امنیت غذایی جامعه به اجرای دقیق مصوبات این کارگروه بستگی دارد و دستگاه‌های مرتبط با پیگیری‌های لازم و اجرای دقیق مصوبات را از ادارات زیربط مطالبه کنند.

وی تاکید کرد: حساسیت ادارات در مسائل مربوط به سلامت و اجرای مصوبات مردم باید برانگیخته شود.

این مقام مسوول با انتقاد از ضعف عملکرد شهرداری در کنترل و شستشوی سطل‌های زباله گفت: شهرداری بیجار در شستشو و یا تعمیر سطل‌های پوسیده در سطح شهر بسیار کند عمل می‌کند و لزوم توجه بیش از پیش به این مسئله باید مورد توجه این نهاد قرار گیرد.

فرماندار بیجار تصریح کرد: ضعف در کنترل و نظارت بر مخازن آب شهری و روستایی پذیرفتنی نیست و اداره آب و فاضلاب باید بیشتر به این امر توجه کند.

وی در خصوص معضل سگ‌های ولگرد در بیجار گفت: اداره بهداشت بعنوان ناظر و شهرداری به عنوان مجری، باید در صدد رفع این معضل برآیند

وی در پایان از عملکرد صحیح  و پیگیری‌های مستمر مجموعه بهداشت و درمان و آب و فاضلاب در کنترل مشکل وجود نفت در آب در چند وقت اخیر قدردانی کرد.

سگ‌های بلاصاحب سالانه بیش از ۳۰۰ میلیون تومان هزینه بردارند

«مهدی بیگ محمدپور» شهردار بیجار در خصوص معضل سگ‌های بلاصاحب گفت: اکیپی متشکل از ۴ نفر برای کنترل و گرفتن سگ‌های بلاصاحب در شهرداری مشغول فعالیت است.

شهردار بیجار ادامه داد: این اکیپ بصورت روزانه ۱۰ قلاده سگ را از معابر عمومی جمع‌آوری می‌کنند اما این معضل به قوت خود باقی است.

وی افزود: جولان این حیوانات، سالانه هزینه‌ای بیش از ۳۰۰ میلیون تومان را به شهرداری تحمیل می‌کند.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
1
0
به عبارتی میشه هر مورد حیوان گزیدگی میشه 6.800.000 تومان
رقم عجیبیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
0
1
سگ های شهرستان چناران را جمع کنید
ناشناس
|
France
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
0
0
خدا خیرشون بده ، درسته رقم عجبیبه ولی در عوض بخاطر مشترک بودن بیماری هاری بین انسان و سگ ، جون هزاران نفر رو نجات دادن .
تصور کنید آیا خدانکرده یک نفر از اعضای خانواده ما دچار بیماری هاری بشن بازم میگیم رقم عجیبیه یا زیاده.
کاش همه جای کشور این کار انجام بشه.
نظر شما
ادامه