کد خبر: ۵۲۸۵۸
تعداد نظرات: ۴ نظر

افراد زیادی هستند که به عنوان حیوان خانگی، فقط یک سگ دوست داشتنی را انتخاب می کنند. این دسته از افراد محیطی شاداب و پر نشاط برای سگ خود می سازند و یک زندگی دلپذیر برای حیوان دست آموز خود ترتیب می دهند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از عصر ایران، اما دسته ای دیگر از افراد هم یک گربه ی پشمالوی ساکت و بدعنق را به مراتب بیشتر از سگ ها دوست دارند. این افراد یک زندگی اشرافی و پر از توجه برای گربه ی ملوس خود بوجود می آورند و همه ی عشق خود را در اختیار او قرار می دهند.

حالا در بعضی از خانواده ها این افراد با هم زندگی می کنند و گاهی شرایطی به وجود می آید که گربه ها و سگ ها مجبور می شوند تا با هم زندگی کنند. و این زندگی گاهی می تواند اصلا مسالمت آمیز نباشد.

زندگی گربه ها و سگ ها در کنار هم می تواند مشکلات متفاوتی بوجود بیاورد:

- معرفی آنها به هم بسیار دشوار است.

- آنها به سختی با هم دوست می شوند.

- غذای سگ و غذای گربه نباید با یکدیگر ترکیب شود.

- سگ ها موجودات حسودی اند. باید توجه بیشتری به آنها داشته باشید

یکی از موضوعاتی که والدین سگ ها و گربه ها را بسیار نگران می کند، موضوع غذای این دو حیوان دوست داشتنی است. با اینکه این دو بدون تردید در ظروف جدا از هم غذا خواهند خورد، اما ممکن است بعد از تمام کردن غذای خودشان، وقتی شما در آشپزخانه هستید در غذای دیگری سرک بکشند و از آن بخورند. حالا سوال اینجاست که آیا این مسئله مشکل ساز خواهد بود یا خیر!

در ادامه ی این نوشته در ابتدا به بررسی مواد تشکیل دهنده ی غذای سگ و غذای گربه خواهیم پرداخت و سپس به این سوال پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.

غذای سگ از چه موادی تشکیل می شود؟

غذای سگ معمولا سرشار از ویتامین، فیبر، و پروتئین است. ماده ی اصلی که در غذای سگ مورد استفاده قرار می گیردبتاکاروتن نام دارد. این ماده برای رشد سگ یک ماده ی حیاتی محسوب می شود.

ترکیبات کلی و افزودنی ها و چاشنی های مختلف در غذای سگ ها بسته به سن، نژاد و جنسیت و البته ضاعقه ی حیوان شما متفاوت خواهند بود اما بتاکاروتن ماده ی اصلی تشکیل دهنده ی همه ی آنها خواهد بود.

بتاکاروتن در سگ های بالغ اهمیت بیشتری دارد زیرا که با بالا رفتن سن سگ ها واکنش های ایمنی زیادی در بدن آنها فعال می شود. این ماده در ترمیم این واکنش های ایمنی نقش بسزائی دارد.

غذای گربه از چه موادی تشکیل می شود؟

بر خلاف سگ ها، پایه ی اصلی غذای گربه پروتئین و چربی است. غذای گربه مقدار کمی فیبر دارد. گربه ها با خوردن گوشت، بخصوص جگر و قلب، مقدار زیادی ویتامین A جذب می کنند که برای سلامت آنها بسیار حیاتی است.

در فروشگاه های محصولات مربوط به حیوانات خانگی غذای گربه ها به صورت صنعتی به فروش می رسد. این غذاها خام نیستند و به همین دلیل مقدار زیادی ویتامین ها و پروتئین های لازم برای گربه ها به آنها اضافه شده است.

این نکته بسیار مهم است؛ اگر بدن گربه ها در روز مقدار کافی پروتئین و ویتامین دریافت نکند، نمی تواند از پس فعالیت های فیزیکی مورد نیاز یک گربه سالم بر بیاید. فقدان پروتئین در گربه ها باعث بروز بیماری های وخیم خواهد شد.

حالا سوال اصلی؛ آیا سگ ها و گربه ها می توانند از غذای یکدیگر بخورند؟

جواب به این سوال نمی تواند مطلق باشد. مسلما هیچ یک از این دو حیوان دوست داشتنی با خوردن غذای دیگری مسموم نمی شوند و از این جهت جای نگرانی وجود ندارد.

اما در صورت تکرار و خوردن مداوم غذای دیگری، مشکلاتی برای سگ و یا گربه ی شما بوجود خواهد آمد. اصلی ترین مشکلی که برای سگ ها بوجود می آید چاقی است.

همانطور که گفتیم غذای گربه ها غنی از پروتئین و ویتامین و چربی است. اگر سگ ها زیاد غذای گربه بخورند به سرعت اضافه وزن پیدا می کنند. از طرفی غذای سگ ها هم برای گربه ها نمی تواند میزان پروتئین کافی برای بدن آنها را تامین کند. پس به هیچ وجه استفاده از این دو غذا به جای یکدیگر برای طولانی مدت توصیه نمی شود.

اما اگر به عنوان مثال غذای گربه ی شما تمام شده است و پت شاپی در نزدیکی شما نیست، می توانید به عنوان یک وعده ی غذایی از غذای سگ برای گربه دلبندتان استفاده کنید. به هر حال بهتر از این است که حیوانی گرسنه بماند. البته در این موارد هم غذای خانگی بهتر از غذای سگ خواهد بود.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مجید
|
Canada
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
0
0
ذائقه صحیح است.نه ضاعقه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
1
1
والدین سگ ها و گربه ها؟!
دکتر الهی
|
Ireland
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
0
0
متشکر از اطلاعاتی که در اختیار گذاشتید.
بهزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
0
2
ممنون از راهنمایتون ضمنا دوستیکه از کلمه والدین تعجب کردی شما اصلا از میزان احساس والدین به قول شماها صاحب حیوان خبر نداری از کسیکه از کلمه والدین در مقاله استفاده کرده سپاسگزارم بله من والدین سگ و گربه ام هستم نه صاحب ان_باید بین موجودیکه احساس داره نفس میکشه عشق میده با جسمیکه فقط شما صاحبش هستی فرقی باشد
نظر شما
ادامه