کد خبر: ۵۲۸۷۵
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
 

عضو انجمن خیریه حمایت از حیوانات ژین مهاباد گفت: برای اولین بار در مهاباد، سایت نگهداری سگ های بلاصاحب به زودی در این شهرستان به بهره برداری می رسد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از کردپرس، «نسرین خضرپور» اظهار داشت: طرح متعلق به انجمن خیریه حمایت از حیوانات ژین مهاباد است و در حال حاضر عملیات فنس کشی محوطه، لوله گذاری مسیر جهت هدایت فاضلاب واقع در این سایت، توسط شهرداری مهاباد انجام می شود.

او تاکید کرد: هر چند طرح این سایت متعلق به انجمن ژین مکریان مهاباد است و برای اولین بار در مهاباد به عنوان یک انجمن مردمی حامی حیوانات، سایت نگهداری از سگ های بلاصاحب توسط این انجمن در مهاباد راه‌اندازی شده است اما باید اشاره کرد که این سایت یک کار عام المنفعه است و نباید به شیوه ای اقتصادی به آن نگاه کرد و یا از این حیوانات زبان بسته استفاده ابزاری و یا منفعت طلبانه کرد .

خضرپور با اشاره به اقداماتی که در این کمپ انجام می‌گیرد، افزود: حوزه درمان، امداد، نجات و همچنین اقدامات فرهنگی در این راستا انجام می گیرد و انجمن ژین مدت دو سال است که در پی راه اندازی این کمپ است و با هموار ساختن این عرصه ادامه راه را برای سایر فعالین آماده کرده است .

او ادامه داد: این کمپ متعلق به شهرداری مهاباد است ولی نقش نظارتی و اقدامات اجرایی آن بر عهده انجمن ژین است و این انجمن عملیات اقدامات مربوط به نظارت را در این کمپ به صورت کامل انجام خواهد داد .

این فعال حقوق حیوانات گفت: محل جدید سایت توسط محیط زیست مهاباد تایید شده و این کمپ به صورت سایت دائمی نگهداری سگ های بلاصاحب جهت درمان و نقاهت آن ها کاربرد خواهد داشت، دارای اتاق های جداسازی نر و ماده، اتاق درمان و جراحی و ...است .

عقیم کردن این حیوانات یک نوع جنایت است اما مجبوریم بین بد و بدتر گزینه بد را انتخاب کنیم

عضو انجمن ژین تصریح کرد: هرچند ما فعالین حقوق حیوانات معتقدیم که عقیم کردن این حیوانات یک نوع جنایت است اما مجبوریم بین بد و بدتر گزینه بد را انتخاب کنیم و ناچاریم برای ادامه حیات این حیوانات و جلوگیری از کشتار آنها نسبت به عقیم سازی و سالم سازی آنها اقدام کنیم .

خضرپور با درخواست از فرماندار مهاباد بیان کرد: لازم است تا اداره دامپزشکی هنگام سرشماری احشام روستایی، سگ های گله و سگ های روستا را نیز سرشماری کنند تا آمار دقیقی را در این راستا در دست داشته باشیم، همچنین روستاها باید از رهاسازی سگ‌ها خودداری کنند .

عضو انجمن حامی حیوانات ژین گفت: متاسفانه عدم کنترل موالید سگ ها و بهره کشی از این حیوانات زبان بسته در روستاها به منظور زاد و ولد بیشتر دیده می شود که از دهیاری ها درخواست داریم تا این مسئله را در نظر داشته باشند و مانع از رهاسازی سگها به سمت شهر شوند .

او تاکید کرد: هر روستا موظف است که از این موجودات که متعلق به آن روستا هستند محافظت نماید .

این فعال حقوق حیوانات تاکید کرد: ادارات دامپزشکی، شبکه بهداشت و درمان و دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد مهاباد نیز ضروری است که با شهرداری مهاباد در راستای فعالیتهای این سایت همکاری های لازم را داشته باشند و در بخش های نیروی انسانی و تامین درمان، دارو و سایر وسایل مورد نیاز دامپزشکی یاررسان باشند.

خضرپور در پایان از همکاری کمیسیون فرهنگی شورا و شهرداری مهاباد که در تمام مراحل راه اندازی این کمپ همیار انجمن بوده اند تشکر کرد و گفت: زحمات دکتر احمدزاده مسئول کمیسیون فرهنگی شورای شهر مهاباد در این میان ففراموش نشدنی است و انتظار داریم که بخش فرهنگی شورا و شهرداری با نصب بیلبوردها در سطح شهر نسبت به آگاه سازی مردم در این راستا اقدامات لازم را انجام دهند چرا که دیگر سگ ها بعد از عقیم سازی به صورت بی خطر رهاسازی می‌شوند و دیگر نمی توانند نگرانی برای شهروندان شکل دهند.

 

انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Canada
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
2
4
با سلام
من به عنوان یک دامپزشک از این فعال حقوق حیوانات در خواست میکنم برای چند روز جهت خدمت به این حیوانات با اکیپهای دامپزشکی همراه شوند و در روستاهای دور و نزدیک در شرایط کاری آنان به کار مشغول شوند تا اولا کمکی هم در راستای اهدافشان کرده باشند و ثانیا مطلع شوند شرایط کاری سخت یعنی چه و سوما متوجه شوند که کار دامپزشکان و اکیپهای آنها سرشماری نیست بلکه مبارزه و کنترل و پیشگیری بیماریهاست.
ناشناس
|
Canada
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
2
5
خانم خضر پور عزیز کار دامپزشکی سرشماری نیست بلکه کنترل و پیشگیری و مبارزه با بیماریهاست .لطفا کمی مطالعه و بعد صحبت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
همین رو هم انجام نمیدین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
2
4
سرشماری کنیم که چه؟
شما در جایگاهی نیستید که تعیین وظیفه کنید
کارکنان دامپزشکی هم بیکار نیستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
2
4
او تاکید کرد: هر روستا موظف است که ...
موظف!!!!!
این وظیفه را شما تعیین کرده اید؟
آیا جایگاه شما تعیین وظیفه است؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
2
4
ببین به خدا چقدر بدبخت شده دامپزشکی!!!!!
دامپزشک بیچاره باید 6سال انواع و اقسام بیماری و .... را در انواع دام بخواند حالا که میره سر گله از معاینه و پیشگیری و درمان را باید همزمان انجام بده آخرش بهش میگن اومده سگها را سرشماری کرده!!!
قابل توجه همه اونهایی که به آموزش دامپزشکی در وزارت علوم معترض اند
ایهالناس!
دامپزشکی در اجرا بیمار است!
این سیستم اجرایی دامپزشکی است که جایگاه واقعی شما را نمی تواند به جامعه معرفی کند!
این مسئولین دامپزشکی اند که با ایرانگردی!!!! دنبال تحقق تسری و تبصره 19 اند!
بدا به حال همه ما که ویروس پوپولیسم چنان در ساختار اجرایی دامپزشکی رسوخ کرده که هیچ سیستن ایمنی دسترسی به آن ندارد تا آن را خنثی کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
2
2
این انجمن چند وقت هست که میخواد نون دونی واسه خودش باز کند.
خانم محترم
با عقیم کردن و رها سازی که همه مشکلات حل نمی شود
ضمنا ، یک انجمن در قد و قواره ای نیست که برای دیگران از وظیفه صحبت کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
هدف اصلی برخی انجمن ها ، اخذ زمین و امکانات از دولت و سپس منحل کردن و استفاده شخصی و تجاری از امکانات و همچنین تحت فشار قرار دادن شهرداریها برای اخذ مجوز های آپارتمان سازی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
من کارهای ابن انجمن رو از نزدیک دیدم و چند وقتی هم باهاشون فعالیت داشتم خدایی از جون و دل مایه میزارن برا حیوونای بی پناه ،این بچه ها نه تنها پولی نمیگیرن بلکه از جیب خودشونم پول میزارن تا یه گربه یا سگ یا حتی پرنده ی که نیاز به درمان داره رو امداد کنن .اینقد حق به جانب نباشید تا وقتی که نمیشناسیدشون و همه رو مث خودتون ندونید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
چرا الکی به مردم بهتون میزنید ، این بچه هایی که من تو این انجمن دیدم و باهاشون کار کردم چند وقت از جون و دل مایه میزارن برا حیوونای بی چاره ،همه رو مث خودتون نبینید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
0
2
فک نکنم تعیین وظیبه باشه ،اما وفتی دامپزشکی ادعا میکنه که ۱۵۰۰ قلاده سگ روستایی و شهری رو واکسینه کرده باید به فکر بعد ادعاشون هم میبودن .چطور میتونه آمار احشام مردم رو داشته باشه و بگیره اما اینو نمیتونه ؟؟؟؟فقط بلدن پول بگیرن و وظایفشون رو از سر خودشون وا بکنن
نظر شما
ادامه