کد خبر: ۵۲۹۱۶

منابع انگلیسی می‌گویند، شمار حملات سگ‌ها به شهروندان در انگلیس به حدی افزایش یافته است که نیازمند توجه به این مسئله در سطح ملی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ در منطقه «بیرمنگهام» انگلیس، حمله سگ‌ها به شهروندان، صدها نفر را روانه بیمارستان کرده است.

به نوشته پایگاه «بیرمنگهام لایو»، بر اساس اطلاعات ثبت شده در خدمات ملی سلامت انگلیس، در بازه زمانی ۲۰۱۸/۲۰۱۹، ۳۴۵ نفر در پی حمله سگ، روانه بیمارستان شده‌اند.

با این‌که این آمار نسبت به سال قبل تغییری نکرده، اما نسبت به بازه زمانی ۲۰۱۴/۲۰۱۵، ۴۵ مورد افزایش داشته است.

در تمام نواحی انگلیس، طی بازه زمانی ۲۰۱۸/۲۰۱۹، ۸۴۱۰ مورد مراجعه به بیمارستان به‌علت حمله سگ ثبت شده است، در حالی که آمار سال قبل از آن ۷۹۴۰ مورد بود.

این پایگاه نوشت، چنین افزایش قابل توجهی نیاز به توجه در سطح ملی را گوشزد می‌کند.

از آن‌جا که طبق سیاست‌های خدمات ملی سلامت انگلیس، آمار موسساتی که کمتر از ۷ پذیرش داشته‌اند، حذف می‌شود، تعداد افراد پذیرش شده به علت حمله و گاز گرفتن توسط سگ، ممکن است بسیار بیشتر از این ارقام باشد.

این آمار پس از حادثه‌ای منتشر شد که طی آن یک زن توسط دو سگ «بولداگ» خود در انگلیس کشته شد.

«ریچارد وودوارد» دستیار امور اجتماعی در مرکز «صلیب آبی» در این باره گفت: «اساساً شواهد نشان می‌دهد که لایحه ۱۹۹۱ در خصوص سگ‌های خطرناک، در مواجه با چنین سگ‌هایی یا حفاظت از مردم در برابر حملات سگ‌ها ناکارآمد است».

وودوارد افزود: «روشن است که رفتارهای یک سگ و بنابراین سطح پرخاشگری آن تحت تأثیر عوامل مختلفی نظیر نحوه پرورش، تجربیاتش در طول زندگی و نحوه آموزش توسط صاحبش خواهد بود. هر سگ با هر نژادی اگر به طور صحیح اجتماعی نشود، می‌تواند در برابر افراد خشونت بروز دهد یا در طول زندگی‌اش متحمل اتفاقات پراسترس یا آسیب زا شود».

این کارشناس در ادامه توضیح داد: «۷۰ درصد از موارد گاز گرفتن توسط سگ در خانه اتفاق می‌افتد و ۸۰ درصد این افراد توسط سگی گاز گرفته می‌شوند که مرتباً آن را می‌بینند».

 

نظر شما
ادامه