کد خبر: ۵۲۹۴۷
تعداد نظرات: ۲۲ نظر
اختصاصی حکیم مهر:
«دکتر محمدحسن اصغری» نماینده این دامپزشکان معترض در گفت‌وگو با حکیم مهر، می‌گوید:‌ این طرز نگاه شهرداری باعث اختلال در کار خیلی از همکاران فیلد حیوانات خانگی شده است ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: «دامپزشکان درگیر سیاست یک بام و دو هوا شده‌اند؛ از طرفی هنگام فعالیت درمانی به این بهانه که جزء‌ حرف پزشکی نیستند و مجوز خود را از وزارت جهاد کشاورزی گرفته‌اند و نه از وزارت بهداشت، به آنها اجازه فعالیت در ساختمان مسکونی نمی‌دهند، اما زمان پرداخت مالیات که می‌رسد، آنها را در رسته پزشکان محاسبه می‌کنند، نه زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی که معاف از مالیات باشند!»؛ این حرف اصلی ۱۶۰ دامپزشکی بود که امضای آنها پای یک نامه اعتراضی نقش بسته و امروز ۴۰ نفر از آنان به سازمان نظام دامپزشکی کشور مراجعه کردند تا بتوانند مطالبه خود را پیگیری کنند.

به گزارش حکیم مهر، ماجرا از اسفند سال ۹۷ شروع شد که شهرداری تهران طی تفسیر جدیدی از قانون مطب‌های پزشکی، به این بهانه که دامپزشکی مجوز خود را از وزارت بهداشت نگرفته، این حرفه را از زیرمجموعه پزشکی جدا کرد و به آنها اجازه فعالیت در اماکن مسکونی نداد؛ این سیاست تاکنون باعث پلمپ چند واحد مطب دامپزشکی شده است.

 «دکتر محمدحسن اصغری» نماینده این دامپزشکان معترض است که در گفت‌وگو با حکیم مهر، می‌گوید:‌ «متاسفانه شهرداری دامپزشکی را به مثابه یک شغل تجاری می‌داند که حق ندارد مانند یک پزشک در محل مسکونی سرویس‌دهی کند؛ این طرز نگاه باعث اختلال در کار خیلی از همکاران فیلد حیوانات خانگی شده است.»

وی می‌افزاید: «با جمع‌آوری قریب به ۱۶۰ امضا در پای یک نامه خطاب به رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور، سعی کردیم گوشزد کنیم که فشارها و نوع نگاهی که شهرداری اعمال می‌کند، چه مخاطراتی دارد. کمااینکه اگر دامپزشکی حذف یا هزینه‌های درمانی دامپزشکی زیاد شود، عواقب وحشتناکی در پی خواهد داشت.»

اصغری در خصوص نتیجه حضور معترضان در سازمان نظام دامپزشکی تصریح می‌کند: «مقرر شد که نظام دامپزشکی در اسرع وقت نامه‌ای خطاب به رئیس شورای شهر تهران نوشته و این خطرات را گوشزد کنند تا به طور موقت جلوی این نگاه و عملکرد شهرداری گرفته شود.»

وی ضمن اظهار تاسف از اینکه تا امروز یک کلینیک دامپزشکی پلمپ و به چند کلینیک دیگر نیز اخطار پلمپ داده شده است، خاطرنشان می‌کند: «انتظار داریم به طور موقت از رأی شهرداری جلوگیری شده و تصمیمی منطقی اتخاد شود. هفته گذشته نیز جلسه‌ای با مهندس میلانی رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر داشتیم که نظر ایشان نیز مثبت بوده و این نگاه فعلی شهرداری را قبول نداشتند و گفتند باید خیلی منطقی فکر شود.»

نماینده دامپزشکان معترض به قانون ماده ۵ شهرداری‌ها اشاره می‌کند و می‌گوید: «در این قانون آمده که وکلا، پزشکان و دفتر اسناد رسمی می‌توانند در محل مسکونی اجاره‌ای فعالیت کنند. فلسفه آن این است که این ۳ شغل فاقد ماهیت تجاری بوده و ماهیت خدمات‌دهی برای مردم دارند. یک پزشک یا دامپزشک باید در محل مسکونی باشد که بیمار در اولین فرصت بتواند خود را به این مرکز برساند. جدای از آن اجاره یا کار کردن در ملک مسکونی باعث می‌شود هزینه‌های درمانی کاهش پیدا کند و فشار کمتری به مردم وارد شود.»

وی ادامه می‌دهد: «شهرداری می‌گوید دامپزشکی مجوز خود را از وزارت جهاد کشاورزی گرفته و نه بهداشت و درمان و لذا جزء حرف پزشکی نیست. متاسفانه این نگاه را ندارد که هیچ قانون‌گذاری، شهرداری را در جایگاه مفسر قرار نداده است. قانون می‌گوید پزشکی و حرف وابسته و نمی‌گوید که پزشکی و حرفی که از وزارت بهداشت مجوز گرفته است. این نگاه باعث شده که شغل دامپزشکی به شکل تجاری دیده شود. واقعیت این است که هرکس باعث حذف دامپزشکی شود، باید در برابر مخاطرات بعدی آن پاسخ‌گو باشد.»

اصغری در پایان گفت: «اگر روزی شهرداری بگوید که مطب‌های پزشکی اجازه فعالیت در خانه‌های مسکونی را ندارند، آن‌قدر مراکز دولتی هستند که بتوانند اثر سوء‌ چنین تصمیمی را بردارند اما اگر چنین چیزی برای دامپزشکی اعمال شود، چون ظرفیت جبران آن وجود ندارد، عواقب خطرناکی خواهد داشت.»

 
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
0
9
دکتر صفری فقط به یک نامه به رئیس شورای شهر اکتفا کردند. مطمئنا یک نامه هیچ تاثیری در این روند نخواهد داشت.
پیگیری حقوقی نیاز هست تا یکبار تکلیف این مسئله از لحاظ قانونی مشخص شود. وگرنه یک نامه نگاری ساده هیچ تاثیری نخواهد داشت.
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
1
6
در این عکس جای خالی اعضا و رئیس جامعه حیوانات کوچک احساس میشه. هیچ یک از اعضاء جامعه حیوانات کوچک حضور ندارند. ....................... در این شرایط واکنش نشان ندهند چه زمانی می خواهند به داد همکارانشون برسند. جای بسیار تاسف هست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
1
5
تعرفه برق هم باید پیگیری شود، متاسفانه به تازگی تعرفه برق را که قبلا درمانی بود به صورت تجاری و نه حتی مسکونی محاسبه می کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
0
6
.............. تعرفه ها رو فراموش کردند اینم فراموش میشه خیالتون راحت
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
دقیقا. نظام دامپزشکی خیلی چیز هارو فراموش کرده. ماده ۱۸ و ۱۹ مسئولین فنی، تعرفه ها ، حمایت از دامپزشکان و ... فقط حق عضویت رو فراموش نکردند...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
0
11
نظام دامپزشکی برای تامین حقوق اعضا بوجود نیامده و به وضوح تا کنون از زمان تاسیس ، کسی نمیتواند حتی یک نمونه موفق و واقعی از احقاق حقوق اعضا را در هیچ زمینه ای ، ارائه کند حتی یک مورد !!
نظام دامپزشکی آشکارا بازوی یک نهاد دولتی دیگر برای جذب پول برای تامین کسری بودجه و به نوعی آماده سازی برای انحلال سازمان دامپزشکی و انداختن هزینه های مدیریت دامپروری و دامپزشکی کشور به گردن مردم عادی است.
مدرک واضح این نظریه هم ، بیست سال سابقه نظام دامپزشکی و نحوه انتخابات و صندوق رفاه این سازمان و بی عملی واضح ...... مسئولان انتصابی و نیمه انتخابی آن است .
حتی اگر این مسئولان، بخواهند کاری هم بکنند ، به علت جایگاه نامشخصی که دارند فاقد اعتبار اداری لازم برای پیش برد اهداف مد نظر هستند و .................. . نمونه اش بی پاسخ ماندن تمام نامه نگاریهای ریاست این سازمان تا کنون است . شما آیا خاطره ای از یک پاسخ ، حتی غیر رسمی به نامه های ریاست سازمان نظام دامپزشکی ، دارید !!؟؟
.‌‌‌..........................
ناشناس
|
United States of America
|
۰۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
4
4
اميدواريم دكتر صفزي عزيز با پيگيري مشكلات دام كوچك راه حل مناسبي پيدا كنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
0
6
متاسفانه حکیم مهر عادت به سانسور داره ولی من بارها اینجا کامنت گذاشتم: اعضای مرکزی نظام دامپزشکی چه گلی به سر ما زده اند؟ وقتی توانمندی احقاق حقوق را ندارید استعفا بدین. آخه با چهارتا کنگره دامپزشکی برگزار کردن و برای دامپزشکا حرف زدن که نمیشه کاری کرد.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
6
2
خوب شهرداری درست میگه
محیط مسکونی مگه جای تردد سگ و گربه است
پاسخ ها
حامد شیرازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
نظر درستیه
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
دوست عزیز اولا سند با کاربری مسکونی منظور هست با ورودی کاملا مستقل. ثانیا در صورتی که همسایه ها اعتراضی داشته باشند مجوز صادر نمی شود. لطفا اطلاعات خود رو تکمیل کنید و بعد اظهار نظر کنید.
تمام پزشکان و دندانپزشکان در سند مسکونی با وردی مشترک می توانند طبابت کنند. مسلما یک متخصص عفونی یا درمانگاه عمومی یا کلینیک جراحی آلودگی بیشتری نسبت به یک کلینیک دامپزشکی خواهد داشت. ضمن اینکه حتما باید ورودی کلینیک دامپزشکی باید مستقل باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
این حرف شما مغالطه امیز است. بحث تردد نیست که اگر بود، بیماران روانی و قاتلین و مجرمان هم به واسطه حضور روانپزشک و وکیل هم در محیط مسکونی تردد دارند. کلینیک های دامپزشکی ضامن سلامت ملی شهروندان در خصوص بیماری های مشترک انسان و حیوان خانگی می باشند و در همه جای دنیا اینگونه است. یا کلا دامپزشکی را منحل کنید و یا اگر روز به روز دانشجوی دامپزشکی می گیرید فکری به حال اشتغال آبرومند فارغ التحصیلان بکنید. شهرداری حرف زور و غیر قانونی می زنه. طبق قانون پزشکی و سایر حرف وابسته مثل دامپزشکی حق طبابت در محل مسکونی دارند. شما هم کاسه داغ تر از آش نشو لطفا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
قانون ماده 55 تبصره 24 قانون میگوید پزشکان وکلا دفتر خانه ها دفاتر مهندسی میتواند در ملک مسکونی که خودشان مالک بشند محل کار خود را انتخاب کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
با تصویب ماده واحده قانون جدید تر تاسیس مطب در سال 1366 به مضمون "فعالیت شغلی پزشکان و صاحبان حرف وابسته در ساختمانهای مسکونی و تجاری ملکی و اجاری بلامانع است ."
قانون بسیار قدیمی مصوب سال 1334 شهرداریها ، در باب مطب پزشکان و حرف وابسته از اعتبار ساقط شده و قابل استناد نیست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
............ سگ گربه مگه از فضا امده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
1
1
این سوال پیش میآید وقتی میخواهند از دامپزشکان مالیات بگیرند گروه پزشکی منظور میشوند ولی وقتی میخواهند از تبصره 24 ماده 55 قانون شهرداریهای استفاده کنند گروه پزشکی لحاظ نمیشوند جناب آقای دکتر صفری لطفا" بعنوان متولی دامپزشکی این تناقض را دنبال بفرماید چرا با دامپزشکی مبارزه میکنند .مگر سازمان نظام دامپزشکی حتی بعنوان یک اتحادیه یا یک صنف یا کانون حق دفاع ندارد چون یک عده از سگ خوششان نمیآید تعدادبسیاری از افراد زحمت کش این جامعه باید با استرس وشکنجه روحی کار شرافتمندانه خود را ادامه دهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
طبق نظر صریح ریاست نظام دامپزشکی که در همین حکیم مهر میتوانید آنرا پیدا کنید ،
"ما مجری بسیاری از سیاست های سازمان دامپزشکی هستیم. آنها نیز ناظر بر عملکرد ما و هدایت کننده هستند."
چگونه میتوان به این نهاد ، عنوان اتحادیه یا کانون صنفی داد !!؟؟
اسکندر مقدونی
|
France
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
0
3
چقدر امید در چهره ی همکاران عزیز ما موج میزنه...
انگار اومدن مراسم ختم و عزای دامپزشکی...
خخخخخخ
بابا جانتون سلامت
بیخیال. بالاخره خدا روزی رسون هست. مطب نشد، اسنپ. اسنپ شد، تپ سی. تپ سی نشد، بهشت زهرا!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
2
2
هیچ دامپزشک شرافتمندی در ایسنب کار نمیکند مگر مدر ک خود را پاره کند وبرای مقامات ارسال بفرماید سپس بعنوان یک فرد غیر دامپزشک در محلهای مورد نظر جنابعالی مشغول کار شوداگر دامپزشک باشی حتی بشوخی چنین نمیفرماید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
0
3
وقتی نظام دامپزشکی ..... نداره چه کاری از دست افراد برمیاد؟ تا همین ماه پیش هر کسی فکر می کرد فقط برای خودش ابلاغیه اومده. وقتی پیگیری کردیم دیدیم همه همینند. بعد خودمون جلسه رو ترتیب می‌دیم با شهرداری، خودمون جمع میشیم اعتراض می کنیم، خودمون از بالا تا پایین کارها رو انجام میدیم و آخرش هم نظام فقط میگه باشه پیگیری میشه. بعد از دو سال می بینم همچنان رو هواست! نظام ....... و کارایی نداره. سازمان دامپزشکی هم که کلا خودشو زده به کوچه علی چپ و داره سوت زنان به سمت پرتگاه سقوط، ما رو هل میده. .................... تا الان حتی یک پرونده موفق در نظام دامپزشکی یه نتیجه نرسیده. این نشون میده که اوضاع خیلی خرابه.
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
1
1
خدا نکنه در اپارتمانهای مسکونی مجوز فعالیت به کلینیک های دامپزشکی بدهند.اسایش ساکنین سلب میشه.من خودم از افرادی هستم که ازحضور حیوان در اطراف اپارتمانم ناراحت میشم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
بحث دادن مجوز در آپارتمان های مسکونی نیست. بحث سر مکانهایی است که موقعیت اداری دارند ولی کاربریشان مسکونی می باشد. اینکه شما هم از حیوان بدت می آید دلیل نمی شود که این همه فارغ التحصیل بیکار شوند.
نظر شما
ادامه