کد خبر: ۵۲۹۶۱
تعداد نظرات: ۶ نظر

وزیر جهادکشاورزی گفت: گوشت کیلویی ۲ دلار کجاست؟ هر کس فکر می کند گوشت دو دلاری وجود دارد برود وارد کند و اینجا کیلویی ۳۵ هزار تومان بفروشد، محدودیتی وجود ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «محمود حجتی» صبح امروز (سه‌شنبه) در هفتمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، با بیان اینکه امروز مسئول تولید گوشت هستم و نه تامین آن، افزود: گوشت کیلویی ۲ دلار کجاست؟ در استرالیا قیمت گوشت ۷.۵ دلار و در مغولستان  ۵ دلار است.

وی اضافه کرد: یک حرف‌هایی در کشور زده می‌شود و یک سایت به تریبون یک نفر تبدیل می شود و قضاوت‌هایی شکل می گیرد. هر کس فکر می کند گوشت دو دلاری وجود دارد برود وارد کند و اینجا کیلویی ۳۵ هزار تومان بفروشد، محدودیتی وجود ندارد.

وزیر کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش جهشی در تولید برخی محصولات گفت: بیش از ۲ میلیون هکتار از اراضی کشور به روش مکانیزه آبیاری می شود که دولت های یازدهم و دوازدهم ۶۰ درصد این میزان را با رقم بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتاری به خود اختصاص داده اند.

وی با اشاره به اهمیت عامل زیرساختی در توسعه کشاورزی گفت: دولت های یازدهم و دوازدهم بر توسعه زیربناها و بهره‌وری هرچه بیشتر آب و خاک تاکید داشته و دارند و هیچ دوره‌ای اینگونه درباره آب و خاک و به ویژه برای مزرعه اینگونه سرمایه گذاری نشده است.

این مقام مسئول درباره نهاده‌های دامی اضافه کرد: کنجاله با قیمت هرکیلو گرم ۲ هزار و ۴۳۰ تومان وارد کشور شد، چه کسی آن را ۴۷۰۰ یا پنج هزار تومان فروخت، این فاصله دو برابری از واردکننده اصلی تا مرغدار منطقی نیست.

به گفته وی، وقتی مرغ شب عید به ۱۷ هزار تومان برسد، مرغدار هم افزایش قیمتش را به گردن افزایش قیمت کنجاله می‌انداخت، در حالیکه تمام کنجاله را با این قیمت تهیه نکرده بود.

وزیر کشاورزی همچنین درباره باقی مانده سموم گفت: سم و کود وضعیت لجام گسیخته ای داشتیم و ۶ سال است که آن را ساماندهی می‌کنیم. هر چیزی را تحت عنوان کود توزیع می‌کردند و مدیریتی بر آن وجود نداشت.

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
جلال
|
France
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
4
0
چرا تو اين مملكت همه به قيمت گوشت گير ميدن؟ شما رسانه ها مطلب بزنيد به مسئولين بگيد هزينه توليد بالا رفته ، بعد ما تو كشور خودمون مي تونيم گوشت توليد كنيم ، كه باعث رونق كار و كاسبي ميشود ،واقعا امسال تو روستاهاي كه دامداري دارند كار وكاسبي بسيار پر رونق بود، و يه چرخه فعال اقتصاد ايجاد شده ، اي كاش قيمت گوشت بالا باشد، باور كنيد امسال ما براي درست كردن يه انبار دو ماه براي استاد كار و كارگر تو نوبت بوديم، اي كاش رسانه ها روشنگري كنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
0
1
یعنی بازار خارج هم دست همین مافیای عزیز داخلی است!
اجازه نمیدهند دست زیاد بشه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
0
3
آقای وزیر
اطلاعات غلط براتون داده اند من شخصاً مغولستان بودم و گوشت بدون چربی (پس از جدا سازی دنبه) حدود یک دلار بود. البته قیمت دنبه نزدیک به 3 دلار بود.
قیمت دنبه در مغولستان 2 تا 3 برابر گوشت است و علتش ، سرمای زیاد زمستانها در مغولستان است. قیمت دنبه را در مغولستان به اطلاع شما رسانده اند. جالب است بدانید که پروفورمای ارائه شده از سوی شرکت به مسئولین داخلی ، فتوشاپ بود و گزارش کردم اما رسیدگی نشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
0
3
دیگه در عصر ارتباطات اینطوری بدون سند حرف زدن واقعا نوبره . شما با یک جستجوی در اینترنت قیمت همه چیز دستت میاد .
جناب حجتی تو بین ۹۵ کشور از لحاظ گرانی گوشت به لطف سیستم رانتی واردات و قیمت گذاری خوراک دام رتبه۱۱ متعلق به ایران است . این هم منبعش .
https://www.numbeo.com/cost-of-living/country_price_rankings?itemId=121
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
0
3
مهم نیست گوشت 2 دلاره یا 7 دلار . جناب حجتی به لطف امثال شما شب خوابیدیم دلار بود 3000 تومان صبح بلند شدیم اعلام کردید شده 200000 هزار تومان الان هم منت سرمون میذارید که کردیمش 12000 تومان . مهم اینه که فاتحه پول ملی رو خوندید رفت . جوریکه رئیس جمهور هم اعلام میکنند تو کشور ارزونیه که جنس قاچاق میشه به خارج . بله درست میفرمایند . اما حقوق 3000 ملیونی که قبلا میشد 1000 دلار الان میشه 250 دلار . مهندس جان خیلی از مسائل رو بهش نپردازیم بهتره . دلار رو به زورکردید 4200 چی شد ؟ هر روز یکی از مسئولین رو میبرن دادگاه که چرا از حول حلیم افتادی تودیگ ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
0
4
وقتی داداش مشاور وزیر تو کار واردات باشه ....
من خودم ناظر بهداشتی شون بودم و کلی درگیر بودیم
نظر شما
ادامه