کد خبر: ۵۲۹۷۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
 

 «دکتر داگمار مونیکا هیم» و «دکتر جیان‌کارلو فِراری» از کارشناسان سازمان جهانی بهداشت دام از مراکز مختلف دامپزشکی در استان خراسان رضوی بازدید کردند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، دکتر هیم، کارشناس سوئیسی  OIE در جلسه ای که با حضور مسولین اتحادیه ها و تشکل های مرتبط با دامپزشکی در محل اداره کل دامپزشکی استان برگزار شد، از نحوه ارتباط بخش خصوصی و دولتی در این استان قدردانی نمود و خواستار توجه بیشتر به ساختار و نحوه ارتباط با پرورش دهندگان دام و طیور سنتی شد .

وی گفت: در بازدیدهایی که داشتیم مشاهده کردیم که رشد و پیشرفت دامداری ها و فارم های صنعتی دام و طیور بسیار عالی و حتی بالاتر از استانداردها است .

دکتر هیم از حضور قائم مقام مرکز بهداشت استان بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، سمن ها و بخش خصوصی در جلسه نیز تشکر کرد و از میزان ارتباط با آنها با دامپزشکی استان سوال کرد؛ در پاسخ به این سوال، «دکتر محسن فرهمند» قائم مقام مرکز بهداشت استان ضمن اشاره به ارتباط مطلوب مرکز بهداشت با دامپزشکی یادآور شد: در مقاطع مختلف با برگزاری کمیته بیماری های مشترک و نیز کارگروه امنیت و سلامت غذایی موارد مرتبط با دامپزشکی را بررسی می کنیم .

رئیس شورای نظام دامپزشکی استان نیز در این جلسه تعداد اعضای نظام را در سطح استان بیش از ۲۷۰۰ نفر دانست و اعلام داشت: در سال گذشته ۸۶۴ نفر از اعضای نظام از آموزش های تخصصی دامپزشکی بهره مند شده اند .

«دکتر مجید کوشکی» گفت: ۷۶۰۰ پروانه برابر ماده ۵ برای بهره برداران صادر شده است و از ابتدای سال هم در این زمینه ۶۲۲ پروانه صادر شده است و روند واگذاری امور از بهش دولتی به بخش خصوصی همچنان رو به افزایش است .

«ولی الله کاشکی» رئیس اتحادیه مرغ گوشتی استان گفت: ما با دو روش نظارت های دائم دامپزشکی و نظارت های مقطعی با دامپزشکی ارتباط داریم .

وی افزود: ۱۴ تعاوتی در سراسر استان و ۸۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در سال داریم و بالغ بر ۱۲۰ هزار تن گوشت مرغ با کیفیت که در بخش خصوصی اداره می شود .

کاشکی یادآور شد: با ۵۰ درصد ظرفیت کار می کنیم چرا که قادر به صادرات محصولات به دلایل شرایط خاص کشور نیستیم و برنامه آینده ما تولید مرغ ارگانیک هست و در حال دسته بندی مرغداری ها برای این موضوع هستیم .‌

«نوروزیان» مدیر کمیته فنی اتحادیه گاوداران استان هم در این جلسه عنوان داشت: ۱۵ تعاونی در استان و حدود ۲۰ هزار نفر عضو داریم و ۱۴۰ هزار راس دام سنگین تحت پوشش اعضای ماست .

۲۱  مرکز جمع آوری شیر و یک کارخانه خوراک دام نیز تحت نظارت اتحادیه است‌ و با تلاش های انجام شده و ارتباط مطلوب با دامپزشکی استان نتایج مطلوبی در زمینه پیشگیری و کنترل تب برفکی داشته ایم .

«صمیمی» عضو هیات مدیره اتحادیه گاوداران صنعتی مشهد نیز افزود: ۵۰ عضو دامدار با ۲۵ هزار گاو را تحت پوشش داریم و همواره رابطه تنگاتنگ با دامپزشکی داریم .

«سلیمی» رئیس اتحادیه دامداران خراسان رضوی نیز گفت: ۷ میلیون راس دام سبک تحت پوشش ۲۱ تعاونی در سطح استان تحت پوشش هستند و ۴۰ هزار دامدار سنتی عضو این اتحادیه هستند که تولید ۸۰ هزار تن گوشت سالانه را بر عهده دارند .

سلیمی افزود: دامپزشکان پا به پای دامداران بیش از ۳ دهه هست که با ما در ارتباط نزدیک هستند و از اولین تا آخرین مرحله با ما هستند .

 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
France
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
0
2
ای کاش تعرفه های بخش خصوصی رو هم بهشون میگفتین تا یکم به حال ما گریه میکردن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
0
3
آیا کارشناسان OIE اطلاع دارند در این استان در کشتارگاهها دکتران دامپزشک پولشان را مستقیما با هزار منت و توهین از صاحبان کشتارگاه کی گیرند؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
0
3
والا قیافه خانم دکتر بیشتر به آدمهای متعجب مبمونه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
1
1
درود بر دکتر خواجه عزیز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
0
2
پلاک کوبی جز دردسر چیزی نداره
نظر شما
ادامه