کد خبر: ۵۲۹۸۳

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: بیشترین تمرکز سگ‌های بلاصاحب در مناطق ۳، ۴ و ۱۰ مشاهده می‌شود  که با تمام توان از تجمع گله‌ای آنها جلوگیری می‌کنیم تا نگرانی شهروندان برای تردد در مسیرهای خلوت این مناطق به حداقل برسد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از  ایسنا، «احمد خیری» با اشاره به اینکه طی چند سال گذشته شاهد افزایش جمعیت سگ‌های بلاصاحب شهر بوده‌ایم، اظهار کرد: برای ساماندهی این حیوانات طرح‌های مختلفی در حال اجراست که عقیم سازی و انتقال آنها به مرکز نگهداری از سگ‌های بلاصاحب حلقه دره جزئی از این طرح‌ها به شمار می‌آید.

وی با اشاره به اینکه برای کاهش جمعیت سگ‌های بلاصاحب شهر چاره‌ای جز عقیم سازی آنها نداریم، ادامه داد: با اجرای این  طرح در طول سال‌های آینده تعداد سگ‌های بلاصاحب شهر تعدیل می‌شود.

وی توضیح داد: بیشترین تمرکز سگ‌های بلاصاحب در مناطق ۳، ۴ و۱۰ مشاهده می‌شود که با تمام توان از تجمع گله‌ای آنها جلوگیری می‌کنیم تا نگرانی شهروندان برای تردد در مسیرهای خلوت این مناطق به حداقل برسد.

این مسئول با بیان اینکه به زودی دومین مرکز نگهداری از سگ‌های بلاصاحب کرج راه اندازی می‌شود، گفت: این مرکز ۵۰۰ قلاده ظرفیت دارد و راه‌اندازی آن نقش بسزایی در سرعت بخشی به ساماندهی سگ‌های بلاصاحب شهر دارد.

خیری خاطرنشان کرد: در کنار راه اندازی این مرکز، ظرفیت پناهگاه حلقه دره نیز افزایش یافته و شاهد انتقال سگ‌های بیشتری به آن هستیم.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با اشاره به اینکه امکان حذف صددرصدی سگ‌های بلاصاحب شهر وجود ندارد، افزود: برای حفظ اکوسیستم شهر حذف همه سگ‌های بلاصاحب شهر منطقی و اصولی به نظر می‌رسد ولی مدیریت شهری با تمام توان برای متعادل نگه داشتن جمعیت آنها تلاش می‌کند.

وی در ادامه به مشکل اکیپ‌های زنده گیری سازمان اشاره کرد و افزود: متاسفانه این اکیپ ها برای زنده گیری سگ‌ها با مقاومت شهروندان و گروه‌های حامی حیوانات مواجه هستند که این امر فرایند کاری آنها را با کندی مواجه کرده است.

وی اظهار کرد: این اکیپ‌ها با اصولی‌ترین روش‌ها نسبت به زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب اقدام می‌کنند و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

خیری همچنین از شهروندان تقاضا کرد از غذارسانی به سگ‌های بلاصاحب در محدوده شهر خودداری کنند تا شاهد گسترش وسعت قلمرو آنها نباشیم.

 

نظر شما
ادامه