کد خبر: ۵۳۰۰۱
تعداد نظرات: ۴ نظر

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان شاهرود با بیان اینکه نظارت و بازرسی عرضه گوشت در شهرستان با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود، گفت: سامان‌دهی کشتار دام مناطق روستایی در دستور کار است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر مجتبی گلی» ظهر چهارشنبه در جمع مرغداران و دامپزشکان شرق استان سمنان به میزبانی جهاد کشاورزی شاهرود ضمن بیان اینکه سامان‌دهی کشتار دام مناطق روستایی در دستور کار است، ابراز داشت: روستاهای بسیاری در مجاورت شهرهای این شهرستان قرار دارند و اکثر گوشت مورد مصرف مردم از این مناطق تأمین می‌شود لذا نظارت و بازرسی‌های بیشتر را می‌طلبد.

وی ضمن بیان اینکه سامان‌دهی تولید مرغ و تخم‌مرغ در شاهرود پیگیری می‌شود، افزود: طرح گریدبندی مرغ هم‌زمان با سراسر کشور برای شاهرود نیز در حال انجام است و برای تخم‌مرغ نیز پیگیر عرضه بهداشتی این محصول در یخچال هستیم تا به‌طور کامل حلقه از مزرعه تا سفره مردم اجرا شود.

رئیس اداره دامپزشکی شاهرود بابیان اینکه هدف دامپزشکی تهیه غذای سالم از مزرعه تا سفره است، ابراز داشت: در شرایطی که کشور با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مواجه بود و خسارت جبران‌ناپذیری را به صنعت طیور وارد کرد اما خوشبختانه استان سمنان با پیشگیری لازم از آن مصون ماند و به‌عنوان استان سبز قلمداد می‌شود.

گلی ضمن بیان اینکه دامپزشکی به دلیل اهمیت خاص حوزه کشاورزی و دام‌پروری طیف وسیعی را شامل می‌شود، تصریح کرد: با استفاده از توان‌بخش دولتی و خصوصی و ادارات تابعه بسطام، طرود و بیارجمند توانستیم پتانسیل و ظرفیت‌های بخش دامپزشکی را ارتقا بخشیم که هم‌اکنون چندین داروخانه، مراکز مایه‌کوبی و درمانی و فروش واکسن در شهرستان وجود دارد.

وی ضمن بیان اینکه ۸۰ درصد شاغلان دامپزشکی به تب مالت مبتلا هستند، افزود: این امر نشان می‌دهد که دامپزشکان چه‌طور در سرما و گرما توانستند به تولیدکننده ارائه خدمات کنند، بنابراین بررسی بیماری‌های دامی، شناسایی مناطق آلوده، پیشگیری از بیماری‌های واگیردار و مشترک بین انسان و دام، کنترل ورود و خروج دام و نظارت بر عرضه مواد غذایی اعم فعالیت‌های دامپزشکی را شامل می‌شود که در دست اقدام است.

رئیس اداره دامپزشکی شاهرود با بیان اینکه هدف نهایی این سازمان تنها درمان حیوانات نیست، اضافه کرد: تأمین مواد غذایی و بهداشت انسان نیز در رأس اقدامات قرار دارد که این مهم با همکاری سایر ادارات در راستای ابلاغیه سازمان برای شهرستان شاهرود نیز در حال انجام است.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
0
0
جون یه آدم از یه بز با ارزش تره
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
0
0
با سلام لطفا تلاش کنید تا حرفه دامپزشکی جز مشاغل سخت و زیان اور باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
0
0
آقای دکتر این آمار 80 درصد را ازکجا استخراج کردید.کمی هم انصاف داشته باشید.الکی آمار ندهید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
0
0
چون ایمنی کار را آموزش ندیده اند و حتی نمی دانند تست سل چیست.کافیست یک آزمون تئوری و عملی از کارکنان بعمل آید آنوقت معلوم خواهد شد که ۹۰٪ بلد نیستند
نظر شما
ادامه