کد خبر: ۵۳۰۱۳

یک کافه چینی به خاطر رقابت با کافه های دارای حیوانات اهلی و رنگ آمیزی سگ ها شبیه به پاندا تحت فشار و انتقاد شدید قرار گرفت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تیتریک، یک کافه چینی به خاطر رقابت با کافه های دارای حیوانات اهلی و رنگ آمیزی سگ ها شبیه به پاندا تحت فشار و مورد انتقاد شدید قرار گرفت.

این کافه در جنوب غربی شهر چنگدو، نزدیک به خانه بومی پاندای غول پیکر به افرادی که قصد تبدیل حیوانات خانگی خود به پاندا را دارند، پیشنهاد رنگ کردن آنها را داد.

این جنجال از زمانی شروع شد که بزرگتری رسانه چین به نام People's Daily، فیلمی از سگ های پشمالو را در شبکه های اجتماعی منتشر کرد.

صاحب این سگ ها به نام «هوانگ» در این ویدئو گفت: رنگ آمیزی هر یک از سگ ها 1500 یوان چینی (212 دلار) هزینه دارد. این رنگ که از ژاپن وارد شده، تهدیدی برای سلامت حیوانات محسوب نمی شود.

در این ویدئو، پانداهای رنگی در اطراف کافه و جایی که مشتریان هنگام خوردن غذا به برقراری تعامل با آنها ترغیب می شدند، در حال گردش هستند.

این امر، منجر به واکنش های خشمگین حامیان حیوانات خانگی در شبکه اجتماعی وِیبو (جایگزینی برای توئیتر و فیس بوک در کشور چین) شد.

یکی از کاربران این شبکه اجتماعی گفت: رنگ آمیزی به راحتی به حیوان خانگی آسیب می زند. چرا باید با سگ ها اینگونه رفتار شود؟

حامیان حیوانات هشدار دادند که رنگ کردن آسیب جدی به آنها وارد می کند. در سال 2018، گروه مدافع حقوق جانوران پِتا (PETA) موردی را برجسته کرد که طی آن به خاطر استفاده از رنگ موی انسان یک سگ دچار سوختگی شدید شد.

پِتا طی بیانیه ای گفت: روش های زیبایی غیرطبیعی که سودی بر سلامت و تندرستی شخصی حیوان ندارد، هرگز نباید انجام شود.

به گزارش رسانه چینی People's Daily، این اولین بار نیست که در چین حیوانات خانگی به منظور شبیه شدن به حیوانی دیگر رنگ می شوند.

در سال 2016، فروشگاه های حیوانات اهلی در استان جنوبی گوانگ‌دونگ اقدام به فروش سگ هایی کردند که شبیه به ببرهای مینیاتوری بودند. این سگ ها موسوم به «سگ های ببری» پس از حدود یک هفته از رنگ شدن جان باختند.

منبع: سی ان ان




نظر شما
ادامه