کد خبر: ۵۳۰۴۰
تعداد نظرات: ۳ نظر

رییس اداره بهداشت و مدیریت مبارزه با بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان تهران اعلام کرد: طرح ملی واکسیناسیون طیور خانگی برای مقابله با بیماری نیوکاسل از ۸ آبان در این استان اجرایی می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر علی روستا» روز شنبه در این باره گفت: طرح واکسیناسیون با هدف افزایش سطح ایمنی طیور بومی و کاهش خطرات انتقال بیماری به واحدهای صنعتی، بومی و پرندگان آزاد پرواز این استان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نیوکاسل یکی از بیماری‌هایی مسری و واگیردار است گفت: یکی از راههای کنترل این بیماری استفاده از واکسن است که این واکسیناسیون به صورت آشامیدنی برای طیور است.

رییس اداره بهداشت و مدیریت مبارزه با بیماری‌های طیور استان تهران ادامه داد:  این واکسن در برابر حرارت مقاوم است و در داخل کشور توسط موسسه دارویی رازی تولید شده است.

۳ مورد بیماری نیوکاسل در استان تهران مشاهد شد

وی با بیان اینکه در این ۸ ماه اخیر ۳ مورد بیماری نیوکاسل در استان تهران مشاهده شد خاطرنشان کرد: با جلسات برگزار شده با فرمانداران و دهیاران قرار شد طرح واکسیناسیون طیور خانگی از روز چهارشنبه هفته جاری به مدت ۸ روز عملیاتی شود و  این طرح در ۱۲ استان نیز اجرا خواهد شد.

به گفته روستا، استان تهران دارای ۷۸۰ هزار طیور بومی است که اگر این طیور واکسینه نشوند بیماری نیوکاسل به طیور صنعتی نیز خسارت می زند.

عامل بیماری نیوکاسل در طیور، ویروس پارامیکزو است که در جنین تخم مرغ رشد و تکثیر دارد، لاشه کشتاری، ترشحات و مخاط چشم طیور آلوده، منشاء اصلی انتقال ویروس هستند.

بیماری نیوکاسل دستگاه تنفسی، گوارشی و عصبی طیور را درگیر می‌کند.



انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
0
2
فقط ۳ مورد !!!؟
جالب و خنده داره
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
0
1
۳۰۰۰مورد
اشتباه چاپی بوده عزیزان
الان در شهرستان ما ۸۰ تا مرغداری هست که حداقل ۴۰ تا درگیر نیوکاسل حاد شدند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
0
0
آقای دکتر رویگری پیشاپیش پست شایسته را به شما تبریک عرض می کنیم
نظر شما
ادامه