کد خبر: ۵۳۰۴۳

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از زنده گیری یک قطعه حاجی لک لک ناتوان و سرگردان در فضای سبز شهرستان سرباز خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «وحید پورمردان» مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: با اطلاع یابی و حضور به موقع نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سرباز یک قطعه پرنده از نوع حاجی لک لک که به دلیل ناتوانی به یکی از فضا‌های سبز سطح شهر پناه برده بود، زنده گیری شد.

پورمردان افزود: پرنده مذکور پس از زنده گیری به اداره دامپزشکی این شهرستان منتقل و تحت درمان و تیمار قرار گرفت و پس از گذران دوران نقاهت و یافتن سلامت در زیستگاه مناسب رهاسازی شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این شهرستان محل مناسبی برای زمستان گذرانی این نوع پرنده است، اضافه کرد: لک لک سفید یا همان (حاجی لک لک) ۱۰۲ سانتیمتر طول دارد و در زمره‌ی بزرگترین پرندگان کنار آبزی (خشکی-آبزی) است. رنگ آمیزی پرو بالش به گونه‌ای است که از سایر پرندگان سفید، متمایز می‌شود. اغلب در کنار آب، روی یک پا، می‌ایستد. به صورت گله‌های نامنظم مهاجرت کرده و از ماهی، دوزیستان، حشرات، نرم تنان و گاهی نیز ازجوندگان کوچک و خزندگان تغذیه می‌کند.

 

نظر شما
ادامه