کد خبر: ۵۳۰۴۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: دامپزشکی با کنترل بیماری‌ها بیشترین خدمت را به بهره‌برداران کرده است...

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور اظهار کرد: علیرغم مشکلات و تهدیدهای بسیار داخلی و خارجی اعم از کانون بیماری ها، تحریم ها و... طی دو سال گذشته سازمان دامپزشکی کشور جزء‌ موفق ترین سازمان ها بوده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، «دکتر علیرضا رفیعی پور» صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان کلات گفت: دقت در ابلاغ گام دوم انقلاب که در ۳ محور ارائه شده جای بررسی بسیار دقیق دارد و این گام به نظر من، دقیقا از کوچکترین بخش های کشور شامل روستاها و شهرهای شروع شده و به پایتخت منتهی می شود که در آن محور اول به جوانان اختصاص دارد که در نقش مهم اجرایی و تولیدی و ...فعال هستند و تکیه بر دانش و علم به عنوان دومین محور گام دوم انقلاب مد نظر قرار گرفته و نقش جوانان در این بین بسیار مهم است.

و در آخر واگذاری امور به مردم نیز سومین محور مورد اشاره است که نقش مردم و جوانان در این بین بسیار حائز اهمیت است پس اگر گام دوم بخواهد موفق باشد بایستی امور از مردم و شهرستان ها شروع شود.

وی عنوان داشت: عدم وابستگی به نفت، صرفا با نگاه و توجه به تولید رخ خواهد داد و تحقق این مهم نیازمند توجه به روستا و ایجاد اشتغال و توسعه دامداری در شهرستان هایی نظیر کلات در حوزه های است.

رفیعی پدر یادآور شد شغل های موجود در بخش کشاورزی و دامپروری مولد هستند و لذا باید تکیه به این بخش بیش از پیش انجام شود و لازمه آن تقویت بخش مهم کشاورزی است.

وی افزود: توجه دشمن به اقتصاد کشاورزی که تامین کننده امنیت غذایی است معطوف شده و لذا جنگ نرم و تحریم ها تولید کننده این حوزه را بیش از پیش نشانه رفته است که هر گونه ایجاد نارضایتی در این بخش سبب ایجاد نارضایتی در تولید کننده و در نتیجه آحاد مردم خواهد شد و لذا باید بیش از پیش حوزه تولید کشاورزی تقویت شود.

رییس سازمان دامپزشکی کشور اذعان داشت: دامپزشکی با کنترل بیماری ها بیشترین خدمت را به بهره برداران کرده است و ما با این مهم توانسته ایم هزینه تولید را کاهش دهیم.

وی گفت: نگاه ویژه به مناطق کمتر توسعه یافته و خدمت به تولید کنندگان این مناطق عین عدالت است و سازمان دامپزشکی کشور نیز با نگاه ویژه به چنین مناطقی، طرح های اقتصادی در تمام اشکال خرد و متوسط و کلان برای چنین شهرستان هایی ارائه خواهد شد تا سرمایه گذار در انتخاب طرح آزاد باشد.

رفیعی پور اعلام داشت: در اوج مشکلاتی نظیر سیل، زلزله، تحریم و طغیان تب برفکی و آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان سازمان دامپزشکی طی دو سال اخیر جزء موفق ترین سازمان ها بوده است و این مصداق "ما می توانیم" است.

وی گفت: پیشنهاد می کنم تا با توجه به پتانسیل ویژه شهرستان کلات در زمینه دام سبک، در جهت رشد ابعاد مختلف این شاخص تلاش شود و با توجه به شرایط اقلیمی در جهت توسعه صنعت طیور اقدامات لازم صورت پذیرد.

رفیعی پور افزود: پراکندگی یا متراکم بودن صنعت طیور در هر دو حالت خود همواره برای ما ایجاد خطر کرده است و لازم است در شهرستان هایی نظیر کلات با شرایط خاص جغرافیایی چنین صنایعی ایجاد شود و به این ترتیب از تراکم استان های پرخطر کم کنیم و در شهرستان هایی نظیر کلات صنایعی نظیر مگافارم های طیور ایجاد کنیم که کمترین میزان انتشار ویروس را دارد ایجاد شود.

او در پایان عنوان داشت: توجه به شرکت های دانش بنیان می تواند نقش مهمی در افزایش و بهبود کیفیت تولیدات دامی در سطح منطقه داشته باشد.

در پایان این جلسه از رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کلات و ۳ نفر از دامپزشکان برگزیده شهرستان با اهدای لوح سپاس، قدردانی به عمل آمد.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
0
8
مگر کلات چندتا دامپزشک داره، که سه نفر برگزیده شدند!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
0
5
......................... آقای دکتر بنده با ۲۰ سال سابقه کار به شما اعلام میکنم ........... دامداران از سوء مدیریت استانها دارند ضرر می بینند.شما فرمودید بیماریها کنترل شدند که اینطور نیست و اگر بخواهیم مقایسه درستی از میزان شیوع بیماریهای مختلف مثل lsd,fmd,anthax,glanders,rabies،nd,lnfluenza داشته باشیم خیلی بیشتر از قبل شده رضایت دامداران از دامپزشکی در کمترین حد خود در سالهای اخیر رسیده
بیژن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
0
2
دم دامپزشکها گرم از رانت خارج به ایران به بهانه ارز استفاده نکردن دامپزشک شدن . مسولین باید بیشتر بفکر دانشجوهای که با عشق این رشته را انتخاب کردن باشن
نظر شما
ادامه