کد خبر: ۵۳۰۴۸

بازرسان اعزامی سازمان جهانی بهداشت دام ضمن بازدید از اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی، با مدیران مسئول و نمایندگان بخش های دولتی و خصوصی مرتبط، گفت و گو کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی، این بازرسان در نشستی که در این اداره کل برگزار شد و حدود 3 ساعت به درازا کشید، در گفت و گو با مدیرکل و معاونان اداره کل دامپزشکی، مدیرکل حفاظت محیط زیست و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، هم چنین رئیس شورای نظام دامپزشکی و نمایندگان تشکل های حرفه ای بخش خصوصی شامل داروخانه داران، کلینیسین ها و مسئولان فنی بهداشتی دامپزشکی استان، به ارزیابی ظرفیت ها و قابلیت های این مجموعه ها در قالب راهبرد جهانی سلامت واحد پرداختند.

آنان هم چنین با توجه به مستندات موجود، سازوکار مشارکت این مجموعه ها در فرآیندهای مربوط به کنترل و مهار بیماری های دامی و حیات وحش و نیز حفظ و ارتقای بهداشت عمومی جامعه را مورد ارزیابی قرار دادند.

بررسی سامانه های طراحی شده در دامپزشکی خراسان شمالی برای پایش واکسیناسیون دام و صدور شناسنامه الکترونیک دامی، هم چنین حضور در یک منطقه عشایری شهرستان مانه و سملقان و بررسی خدمات رسانی دامپزشکی به دام های عشایر و سنجش رضایت بهره برداران، از دیگر برنامه های تیم ارزیابی OIE در سفر به استان خراسان شمالی بود.

 


نظر شما
ادامه