کد خبر: ۵۳۰۷۰

دو نفر از نمایندگان کنگره آمریکا از به کارگیری حیوانات زنده در تمرینات چاقوزنی، سوزاندن و تیراندازی اف‌بی‌آی و سرویس مارشال‌های این کشور ابراز نگرانی کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «تد لوئی» و «مت کارت رایت»، از نمایندگان کنگره آمریکا، در نامه‌ای به دادگستری این کشور از به کارگیری حیوانات زنده در تمرینات آموزش پزشکی که به گفته آن‌ها شامل «چاقو زدن، به آتش کشیدن و شلیک کردن» است ابراز نگرانی کردند.

این نمایندگان در نامه‌ای به جفری روزن، معاون دادستان کل، نوشتند اف‌بی‌آی و سرویس مارشال‌های آمریکا به تازگی بیش از ۱۲۰ هزار دلار برای قرارداد‌های تمرین‌هایی که به اصطلاح «آموزش بافت زنده» نامیده می‌شود هزینه کرده اند.

در نامه این دو نماینده آمده است: «آموزش بافت زنده شامل زخمی کردن عمدی حیوانات زنده، معمولا با ضربات چاقو، سوزاندن و شلیک کردن است. این حیوانات شامل بز، خوک و گاهی سگ است.»

نمایندگان کنگره آمریکا در نامه خود نوشتند: «استفاده از حیوانات برای این آموزش‌ها بسیار گران، منسوخ و غیرضروری است. با پیشرفت‌هایی که اخیرا در فن‌آوری‌ها به دست آمده این امر کاملا منسوخ شده است. وزارت دفاع پیش از این اقداماتی را جهت جلوگیری از این روش منسوخ ترتیب داده است. مردم آمریکا باید بدانند که چرا با وجود راه حل‌های انسانی‌تر و مقرون به صرفه‌تر، دلار‌های مالیات دهندگان برای چنین عمل غیرانسانی صرف می‌شود.»

هیل در ادامه نوشت پیگیری‌هایش در این خصوص برای گفت‌وگو با اف‌بی‌آی و دادگستری بی‌نتیجه مانده است. بنابر سیاست وزارت دفاع آمریکا استفاده از مدلهای شبیه سازی شده به جای حیوانات زنده در آموزش‌ها باید تا حد امکان در دستور کار قرار بگیرد.

 


نظر شما
ادامه