کد خبر: ۵۳۰۷۴
تعداد نظرات: ۳ نظر

لاشه یک راس گوسفند به دلیل آلودگی به سیستی سرکوس اویس توسط کارشناسان پست دامپزشکی دهک از چرخه مصرف انسانی خارج گردید .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی نهبندان، «محمد راه انجام» رئیس شبکه  دامپزشکی شهرستان اظهار کرد: نظارت بهداشتی بر کشتار دام یکی از وظایف اصلی دامپزشکی است که با بررسی و بازدید دامها در مراحل قبل از کشتار، حین  کشتار و پس از کشتار گوشت سالم، بهداشتی و با کیفیت در اختیار مصرف  کنندگان قرار گیرد .

وی افزود: بیماری های انگلی سبب کاهش بازده لاشه و مستعد کردن دام به سایر بیماری ها می شوند.

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان با بیان اینکه گوسفند و بز به عنوان میزبان واسط انگل تنیا اویس یا سیستی سرکوس اویس هستند، یادآور شد: کیست انگلی سیستی سرکوس مربوط به یک کرم پهن دستگاه گوارش گوشتخواران می باشد و معمولا' در عضلات خصوصا' قلب و عضلات جوشی و سپس در دیافراگم ،‌زبان و مری گوسفند و بز دیده می شود و عضو آلوده به کیست باید حذف شود و در صورتی که آلودگی در چند جا دیده شود کل لاشه حذف می شود.

راه انجام خاطر نشان کرد: لاشه یک راس گوسفند به وزن 14 کیلو گرم در کشتارگاه مزار سیدالحسین دهک به دلیل آلودگی بیش از حد به سیستی سرکوس اویس توسط کارشناسان پست دامپزشکی دهک از چرخه مصرف انسانی خارج گردید .

 


انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Canada
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
0
2
حکیم مهر ،خبر خیلی مهم بود؟؟!! روزانه کشتارگاهها کلی ضبط میکنند. لطفا اینهمه زرد کار نکن
ناشناس
|
Turkiye
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
0
2
واقعا خبر مهمی بود. ظاهرا .... اخبار چون مربوط به خراسان جنوبی هستند باید منتشر بشن. روزانه دهها مورد مثل این در کل کشور اتفاق می افتد و دم دستی ترین خبر ممکنه. حالا ممکنه طرف تا حالا سیستی سرکوزیس ندیده باشه .................
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
0
2
تو هر کشتارگاه یه شهر حداقل روزی ده تا لاشه حذف میشه اینا بعد عمری یه لاشه حذف کردن چه ذوقی میکنن
نظر شما
ادامه