کد خبر: ۵۳۰۹۰
 

مطمئنا شما حیوان خانگی خود را دوست دارید اما اگر اطلاعات بیشتری درباره آن بدانید؛ مثلا شبیه کدام نژادها است یا اینکه از کدام مدل‌ها دلفریب‌تر و جذاب‌تر است؛ بیشتر عاشق او نمی‌شوید؟

به گزارش حکیم مهر به نقل از «یک پزشک»، ابزار جدید هوش مصنوعی انویدیا به نام GANimal به شما می‌گوید حیوان خانگی‌تان چه تفاوت‌هایی با دیگر حیوانات خانگی دارد. در حقیقت، این ابزار می‌تواند لبخنده و چهره حیوان شما را به طور تصادفی روی ده‌ها حیوان دیگر قرار دهد که برخی از آن‌ها بسیار خنگ و زشت می‌شوند و برخی از آن‌ها به نظر زیباتر از خود حیوان خانگی شما هستند.

در اوایل سال جاری، مرکز تحقیقات انویدیا ابزار نقاشی و ترسیمی GauGAN را توسعه داد که می‌توانست نقاشی‌های کشیده شده در ابزاری مانند MSPaint را به یک تصویر واقعی تبدیل کند. این ابزار به کمک کاربران نیاز داشت تا با استفاده از یک قلم‌مو، بخش‌هایی از تصویر را به سوژه‌هایی واقعی مانند درختان، آب، آسمان، کوه‌ها و غیره تبدیل کنند ولی ابزار GANimal کاملا خودمختار است و نیازی به دخالت کاربر ندارد.

شما به طور ساده‌ای باید عکس یک حیوان خانگی را روی آن آپلود کنید. GANimal شروع به تولید مجموعه‌ای از تصاویر تصاوفی می‌کند که به نظر می‌رسد مشابه حیوان خانگی شما هستند.

این تحقیق در هفته جاری در کنفرانس بین‌المللی بینایی ماشینی سئول کره جنوبی چاپ شده و محققان انویدیا توضیح می‌دهند چگونه الگوریتم هوش مصنوعی به نام FUNIT را توسعه داده‌اند که توانایی ترجمه عکس به عکس را دارد.

لبخند حیوان شما روی تصویر حیوانات دیگر

هنگامی که از هوش مصنوعی برای ترجمه کارکترهای درون یک عکس منبع به عکس دیگری استفاده می‌کنید؛ هوش مصنوعی نیاز دارد توسط مجموعه وسیعی از عکس‌های هدف آموزش دیده باشد. این تصاویر باید از نظر زاویه دید، نوردهی، زاویه دوربین و موارد دیگر بسیار متنوع باشند تا بتوان تصاویری تولید کرد که مشابه عکس منبع هستند و اهداف مورد نظر تامین شود.

این موضوع، توسعه الگوریتم‌های هوش مصنوعی را با چالش مواجه کرده و زمان‌بر خواهد بود. محدودیت‌های یافتن مجموعه وسیعی از عکس‌های حیوانات و آموزش الگوریتم‌های هوش مصنوعی باعث شده الگوریتم FUNIT توسعه داده شود که فقط با دریافت چند عکس می‌تواند آموزش ببیند از روی یک عکس منبع، عکس‌های مشابه دیگری تولید کند.

اگرچه ابزار GANanimal برای استفاده عموم آماده شده است و اکنون شما می‌توانید آن را آزمایش کنید ولی هنوز نتایج آن کم ارزش هستند و جز در مواردی خاص، کاربردی ندارد. محققان هوش مصنوعی انویدیا امیدوار هستند بتوانند هنوز به توسعه این ابزار مشغول باشند تا در نهایت مجموعه وسیعی از تصاویر با دقت بالا برای مشاهده نتایج قابل قبول شکل گرفته باشد.

 

نظر شما
ادامه