کد خبر: ۵۳۰۹۸
 

جمعه ها خیابان معروف به آبشار در کرمان، برای خود بازاری دارد؛ بازاری که انواع و اقسام حیوانات از پرندگان گرفته تا در نسخه جدید خود که سگ های وحشی و خانگی است، در آن به فروش می رسد، موضوعی که سلامت مردم کرمان را به مخاطره می اندازد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از راه آرمان، خیابان آبشار که منتهی به خیابان سرباز است را همه کرمانی ها خوب می شناسند، دقیقا همانجا که سالها پیش آبشاری مصنوعی به همراه یک باغ وحش به عنوان مکانی تفریحی برای مردم کرمانی ساخته شد.

اکنون جمعه ها خیابان معروف به آبشار، برای خود بازاری دارد، بازاری که انواع و اقسام حیوانات از پرندگان گرفته تا در نسخه جدید خود که سگ های وحشی و خانگی است، در آن به فروش می رسد.

موضوعی که بسیاری از مخاطبین محترم کانال آرمان کرمان و یا بهتر است بگویم مردم کرمان با ارسال عکس نسبت به آن عکس العمل نشان دادند و مطالبه گری از مسئولان کرمان داشتند که چرا چنین مکانی دایر است و هیچ نظارتی بر آن نیست.

البته این پایگاه خبری؛ دی ماه سال گذشته در این زمینه با دو مسئول محترم مربوطه از جمله مهدی نیکویی، معاونت خدمات شهری شهرداری کرمان و حسین رشیدی مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفتگو داشت و در آخر گزارشی با این عنوان انتشار داد:شهرداری: دامپزشکی اقدام کند/دامپزشکی: شهرداری اهمال می کند

خبرنگار راه آرمان این بار نیز از با مسئولان شهرداری و دامپزشکی گفتگو داشته است تا دلیل جمع نشدن این جمعه بازار را بداند که نه تنها جمع نشده بلکه فروش سگ نیز به آن اضافه شده است.

اداره دامپزشکی باید شکایت کند تا شهرداری بتواند جمعه بازار حیوانات را جمع اوری کند

مهدی نیکویی، معاونت خدمات شهری شهرداری کرمان در این رابطه گفت: در خصوص بحث جمع آوری جمعه بازار حیوانات واقع درخیابان آبشار، نیروهای شهرداری تا حد امکان و توان تلاش می کنند اما باید حکم قضایی باشد تا بتوان این مکان را جمع آوری کرد.

وی تاکید کرد: برای داشتن حکم قضایی اداره کل دامپزشکی راساً باید اقدام و شکایت کند تا نیروی انتظامی و شهرداری برای جمع آوری این مکان اوارد عمل شود.

معاونت خدمات شهری شهرداری کرمان بیان داشت: اگر چه جا و مکان برای برپایی جمعه بازار حیوانات وجود دارد اما دامپزشکی گفته است که به هیچ عنوان مجوز برای برپایی جمعه بازار حیوانات داده نمی شود که البته منطقی است چرا که هر هفته حیوانات جدید و شاید با بیماریهای جدید در جمعه بازار حضور یابند که به لحاظ بهداشتی منطقی نخواهد بود.

نیکویی تاکید کرد: اداره دامپزشکی باید شکایت کند و طرح دعوا بگیرد تا حکم قضایی صادر شود و شهرداری بتواند این مکان را جمع آوری کند.

دامپزشکی اقدام قضایی برای جمع آوری جمعه بازار حیوانات انجام داده است

«دکتر حسین رشیدی» مدیرکل دامپزشکی استان کرمان در گفتگو با خبرنگار ما در این رابطه گفت: شهرداری در حوزه شهری نیازمند این نیست تا دستگاه دیگری وارد شود، در واقع دامپزشکی مدعی است که چرا شهرداری این فضا را در اختیار افراد گذاشته تا به صورت غیر قانونی به فروش پرندگان پرداخته شود.

وی تاکید کرد: فروش پرندگان به صورت آزاد مخاطرات بهداشتی از جمله انتشار بیماری نیوکاسل دارد؛ همچنین فروش سایر حیوانات نیز باید زیر نظر بهداشت و مناطق پروانه دار صورت بگیرد تا خریدار مطمئن شود که واکسیناسیون حیوان صورت گرفته است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان عنوان کرد: بارها طرح شکایت دستگاه قضایی کردیم همچنین به شهرداری اعلام کرده ایم ضمن این که دستگاه قضایی نیز معتقد است که جمع آوری جمعه بازار در حوزه وظایف شهرداری است و شهرداری راساً این اختیار را دارد تا این مکان را جمع آوری کند.

رشیدی افزود: اداره دامپزشکی بارها اعلام کرده است که همه توان خود را در اختیار شهرداری قرار خواهد داد و از هیچ اقدامی دریغ نمی کند اما لازم است تا شهرداری نیز در این زمینه عزم خود را جزم کند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان اظهار داشت: پیش از این با مدیریت مربوطه در شهرداری نیز جلساتی داشته ایم که در زمینه جمع آوری جمعه بازار پرندگان قول همکاری داده شد همچنین به دستگاه قضایی در این رابطه شکایت کرده ایم و در صورت نیاز نیز مجددا شکایت می کنیم اما شهرداری قاطع تر عمل کند.

وی تاکید کرد: شهرداری به راحتی دست فروش هایی که در سطح بازار حتی اجناس بی خطر را به فروش می رساند جمع آوری می کند و یا اگر مغازه ای بدون پروانه و مجوز اقدام به فروش کند توسط شهرداری مغازه مسدود می شود اما سوال این جا است که چرا شهرداری با فروش مواردی که مخاطره بهداشتی ندارد قاطعانه برخورد می کند اما در خصوص جمعه بازار حیوانات که مخاطره بهداشتی دارد وخطراتش جدی است وارد عمل نمی شود.

رشیدی بیان داشت: البته بحث این نیست که شهرداری نمی تواند این کار را انجام دهد و یا از نظر قانونی محدودیت دارد بلکه شهرداری می تواند با این رویه برخورد کند و اگر نیاز به همکاری اداره کل دامپزشکی دارد، این اداره از هیچ اقدامی دریغ نمی کند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان ابراز داشت: خواستارم از سوی رسانه شما یک جلسه ترتیب داده شود تا چنین مشکلی برطرف شود، البته در گذشته درخواست جلسه از سوی دامپزشکی داده شده است و جلساتی نیز تشکیل شده تا این معضل برطرف شود.

 
نظر شما
ادامه