کد خبر: ۵۳۱۱۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه شیراز از تولید واکسن دوگانه خوراکی آبزیان در این شعبه برای نخستین بار در کشور خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، «دکتر علی شیرازی نژاد» با اشاره به تولید واکسن دوگانه لاکتوکوکوزیس و استرپتو کوکوزیس در شیراز، اظهار کرد: دانش تولید این واکسن دوگانه کاملا بومی است و در موسسه سرم سازی رازی شیراز ابداع شده است.

وی افزود: تحقیقات علمی واکسن دوگانه به پایان رسیده و در مرحله آزمایشگاهی چندین طرح تحقیقاتی در این باره انجام گرفته و در حوضچه‌های پرورش ماهی موسسه سرم سازی رازی شیراز نیز آزمایش شده و نتایج سودمند‌ی هم داشته است.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شیراز ادامه داد: مرحله نیمه صنعتی تولید این واکسن به پایان رسیده و تا پایان سال تاییدیه توزیع این واکسن دوگانه گرفته و به اندازه مورد نیاز کشور تولید می‌شود.

دکتر شیرازی نژاد تصریح کرد: این واکسن دوگانه برای نخستین بار در کشور تولید شده و پس از تولیدانبود آن، واردات این نوع واکسن متوقف می‌شود.

وی اظهار کرد: ۹۰ درصد بیماری‌های آبزیان مربوط به دو باکتری لاکتوکوکوزیس و استرپتو کوکوزیس است که با تولید این واکسن، می‌توان ۸۰ تا ۹۰ درصد بیماری‌های ماهی که ناشی از این دو باکتری است را کنترل کرد.

موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی در کشور بیش از 94 سال قدمت دارد و شعبه شیراز نیز بیست سال است که راه‌اندازی شده است.

شعبه شیراز موسسه رازی مسئولیت تولید واکسن آگالاکسی، آنفولانزای طیور، نیوکاسل کشته طیور، واکسن دوگانه نیوکاسل آنفولانزا و انتروتوکسمی را به عهده دارد.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فارس سرفراز
|
United States of America
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
0
0
درود بر دکتر شیرازی عزیز و تمام مسولین زحمت کش موسسسه رازی
امیدوارم سازمان دامپزشکی قدر و ارزش و اهمیت موسسه رازی رو درک کنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
0
1
سلام به نظر این واکسن مربوط به پنج یا شش سال قبل است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
0
1
این بیماری با توجه به رعایت بیوسکیوریتی کمتر در مزارع پرورش ماهی اتفاق می افتد و آبزی پروران چندان رغبتی به مصرف واکسن ندارند.ضمنا غالب بیماریهای تلفات گیر مزارع بیماریهای ویروسی است و آمار ارائه شده صحیح نمی باشد.
نظر شما
ادامه