کد خبر: ۵۳۱۱۴
تعداد نظرات: ۲۱ نظر
آیین‌نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی ۱۰ ساله شد:
هشتم آبان ماه ۱۰ سال پیش یا به عبارتی ۸/۸/۸۸، اتفاقی بی‌نظیر و ماندگار در تاریخ دامپزشکی کشور رقم خورد ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: هشتم آبان ماه ۱۰ سال پیش یا به عبارتی ۸/۸/۸۸، اتفاق بی نظیر و ماندگاری در دامپزشکی کشور رقم خورد تا علاوه بر ارتقای اقتدار سربازان گمنام عرصه بهداشت کشور در برخورد با تخلفات بهداشتی، شاهد ایجاد امنیت شغلی و ساماندهی مادی و معنوی مسئولین فنی بهداشتی کشور باشیم.

 «دکتر سید محمد آقامیری» ریاست وقت سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران، عامل اصلی تصویب آیین‌نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی است که بعد از گذشت ۱۰ سال، در گفت‌وگو با حکیم مهر به کالبدشکافی علل عدم تحقق و اجرای کامل و دقیق این آیین‌نامه و وضعیت کنونی آن می‌پردازد.

حکیم مهر: ضمن تشکر از وقتی که در اختیار حکیم مهر قرار دادید، بفرمائید فلسفه اصلی تهیه و تدوین آیین‌نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی چه بود؟

آیین‌نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی یک داستان پیچیده قدیمی و خاک‌خورده سازمان دامپزشکی کشور در وزارت جهاد کشاورزی و نهاد ریاست جمهوری بود. جان کلام این بود که چرا ناظر و منظور در یک جا جمع شده است؟! به نوعی از گذشته جمع اضداد رخ داده بود و با علم به این موضوع، عنصر قانونی برای مدیریت صحیح آن وجود نداشت.

در واقع کارفرما باید به کارمندی حقوق بدهد که این کارمند بر کار خودش نظارت بهداشتی کند و ناظر بر فعالیت‌های او باشد؛ تا جایی که احتمال دستور ضبط و معدوم نمودن محصولات تولیدی یا توزیعی و همچنین توقف ادامه فعالیت همین کارفرما از سوی این کارمند نیز وجود داشته باشد! حتی تصور این داستان هم خنده‌دار است.

در آن سال‌ها که بنده شروع به پیگیری تصویب این آیین‌نامه کردم، دوستان ما در سازمان دامپزشکی کشور می‌گفتند که این آیین‌نامه ۱۵ سال پیش تهیه شده و الان در وزارت جهادکشاورزی و نهاد ریاست‌ جمهوری خاک می‌خورد و بین زمین و آسمان مانده و تاکنون روی آن هیچگونه تصمیم‌گیری نشده است. از نحوه آدرس دادن دوستان متوجه شدم که حتی محل وقوف این آیین‌نامه را نمی‌دانند. بنده چون می‌دانستم که ضعف نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی کشور در همین نقطه است، به این موضوع ورود کردم و آیین‌نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی را مجدداً تدوین و پیگیر تصویب آن در هیات وقت وزیران شدم، که به حمدالله هم موفق شدم.

حکیم مهر: مهمترین اهداف آیین‌نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی چیست؟

یکی از مهمترین اهدافی که با تصویب آیین‌نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی تحقق پیدا می‌کرد این بود که نظارت بهداشتی بر واحدهای اماکن دامی، کارخانه‌جات و مراکز تهیه، توزیع و یا فراوری مواد پروتئینی با منشاء خام دامی و سایر مراکز مربوطه ساماندهی می‌شد و همکاران کوشا و توانمند ما با تکیه بر جایگاه و اقتدار قانونی می‌توانستند، به امر نظارت بهداشتی بپردازند. در گذشته همکاران عزیز ما یک مشکل مهم و اساسی داشتند؛ چون مجبور بودند از سرمایه‌گذاران این مراکز و یا کارفرمایان خود حقوق بگیرند، در اجرای دقیق و کامل نظارت بهداشتی به مشکلات عدیده ای بر خورد می‌کردند.

در ماده ۱۹ این آیین‌نامه، قطع کامل رابطه مالی و حقوقی مسئولین فنی بهداشتی و کارفرمایان خود، پیش بینی شده بود؛ که این خود باعث می‌شد شأن مسئول فنی بهداشتی برای انجام وظیفه نظارت بهداشتی که بخشی از حاکمیت دولت است و انجام فرآیند آن تصدی‌گری است و به بخش خصوصی نیز واگذار شده بود، حفظ شود و سلامت مردم و جامعه بشری را ارتقاء و بیشتر تضمین نماید.

حکیم مهر: چگونه به تهیه و تدوین و تصویب این آیین‌نامه ورود کردید؟

بنده نمی‌خواهم گلایه کنم یا به گذشته برگردم و نبش قبر کنم، اما خلاصه بگویم که «خیلی ما را اذیت کردند!».

حکیم مهر: چه کسانی؟

دوستانی که مدعی بودند خودی هستند، بیشتر ما را اذیت کردند نه غریبه‌ها. انسان ها معمولاً از دوستان بیشتر آسیب می‌بینند تا دشمنان خود! چون رویکرد انسان ها به دشمنان خود محتاطانه و با مراقبت بیشتری هست. دشمن نقطه ضعف را نمی‌داند یا کمتر احاطه دارد اما دوستان بر موضوعات کاملاً اشراف خواهند داشت و برنامه‌های عملیاتی طرف مقابل را می داند و از نقاط ضعفش در آن برنامه‌ها ورود می‌کنند و ضربه خود را وارد می کنند.

افرادی که تمایل نداشتند و یا منافعی مستقیم یا غیر مستقیم در گروی عدم اجرای نظارت بهداشتی دامپزشکی داشتند، با چهره‌ای کاملاً دوستانه با تصویب این آیین‌نامه از طرق گوناگون مخالفت می‌کردند. اما بدون توجه به این مخالفت های مخفیانه و با پیگیری‌های مجدانه و فشارهای منطقی و استدلالی آن را به سرانجام رساندیم و موفق به تصویب آن در هیأت محترم وزیران وقت شدیم.

 با این مصوبه تقریباً اولین وظیفه اجرایی مهم و قانونی به سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگترین تشکل بخش خصوصی دامپزشکی کشور واگذار شد.

حکیم مهر:‌ روند تصویب آن چگونه بود؟

در ابتدا مدیران و کارشناسان ارشد سازمان نظام دامپزشکی جلسات متعددی را با کارشناسان ارشد و مدیران سازمان دامپزشکی کشور برگزار نمود و با حضور برخی حقوق‌دانان مفاد آیین‌نامه تدوین شد و از طریق وزارت جهادکشاورزی و با حمایت‌های جدی و قاطعانه جناب آقای مهندس اسکندری، که در اینجا باید از ایشان نیز تقدیر و تشکر کنیم، به دبیرخانه هیأت دولت ارسال شد و با پیگیری‌های مجدانه ای که در دفتر این دبیرخانه صورت گرفت و پس از برگزاری چندین جلسه فشرده کارشناسی در کمیسیون‌های تخصصی دبیرخانه هیئت دولت، بالاخره علیرغم مخالفت های بسیار با برخی از مفاد آن، آئین‌نامه به تصویب هیئت وزیران رسید. البته برای تصویب در آن تاریخ پیگیری‌های بسیاری شد؛ چرا که بنده اصرار داشتم، ماده ۱۹ این آئین‌نامه را که مربوط به سازمان نظام دامپزشکی بود، از تاریخ ۸۸/۸/۸ که مصادف با سالروز میلاد با سعادت و موفور السرور حضرت علی بن موسی الرضا (علیه آلاف تحیة والثناء) بود، اجرایی شود و برای این منظور هم خیلی زیاد تلاش کردیم و خوشبختانه به نتیجه هم رسیدیم و پس از ابلاغ این آئین نامه، طی مراسمی با حضور رئیس سازمان دامپزشکی کشور و سایر مدیران ارشد هر دو سازمان، در سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران اجرا شد.

اما متأسفانه از همان روز مخالفان اجرای این آئین‌نامه در سازمان دامپزشکی کشور، به انحای مختلف چوب لای چرخ اجرای آن کردند و ما فقط با همکاری چند مدیرکل دامپزشکی استان که به این معضل اعتقاد داشتند و منافع ملی را بر منافع فردی و گروهی ترجیح می دادند، شروع به فعالیت کردیم. حتی گاهاً می شنیدم که فشارهای متعددی روی همان چند مدیرکل که تعداد آنها از عدد انگشتان دست بیشتر نبود، برای عدم همکاری وجود دارد.

اینجا بهجز ابراز تأسف بخاطر گارد گرفتن و عدم همکاری در  مسئله ای به این مهمی که می تواند بهداشت فردی و روانی یک جامعه را تحت تأثیر قرار دهد، اما دستخوش امیال شخصی نه نظر کارشناسی شده است! کاری از بنده برنمی‌آمد و فقط برای اجرای آن تا آخرین روزهای مسئولیتم مبارزه همه جانبه کردم.

حکیم مهر: منظور شما از مخالفان، کارفرمایان هستند؟

نمی‌خواهم اسم ببرم اما مخالفان دو گروه بودند، مؤثرترین آنها برخی مدیران ارشد و کارشناسان معمولی از بدنه سازمان دامپزشکی کشور بودند. چون با ارتباط اداری که با استانهای سراسر کشور داشتند، مانع از اجرای این آئین‌نامه می شدند.

آنجا بود که گاهی بنده به خودم می گفتم که این سر و صداهایی که بعضی وقتها از سازمان دامپزشکی کشور بلند میشود و مدعی به خطر افتادن سلامت و بهداشت جامعه هستند، خیلی هم جدی نیست! چون چه چیزی مهم‌تر از اجرای این آئین‌نامه که باعث تفکیک قانونی بین ناظر و منظور و ارتقاء سطح بهداشت عمومی جامعه می‌شود؟!

حکیم مهر: و اما گروه دوم؟

گروه دوم کارفرمایان و سرمایه‌گذارانی بودند که به صورت صنفی مخالفت می‌کردند و مخالفت‌های آنها هم پایه علمی و منطقی نداشت و فقط صحبت از افزایش هزینه تولید می کردند.

حکیم مهر: چرا مخالفت‌های آنها منطقی نبود؟ آیا باعث افزایش هزینه تولید نمی‌شد؟

شاید باعث افزایش هزینه‌ها می‌شد اما سهم آن در هزینه کل تولید بسیار ناچیز و در حدی بود که می توان آن را نادیده گرفت.

البته برای مراکز تولیدی که میزان تولید آنها کم بود، احتمال تأثیر روی قیمت تمام شده محصول نهایی آنها را داشت و به همین منظور هم راهکارهای مناسبی برای آن دسته از مراکز پیش بینی کرده بودیم و به این دلیل هم مخالفت های این گروه هدایت شده و بدون منطق اقتصادی بود. البته، از طرفی هم موضوع بهداشت عمومی مردم که به امید نظارت های دقیق همکاران دامپزشک ما از محصولات پروتئینی با منشاء خام دامی استفاده می کنند، موضوعی نیست که بتوان برای آن توجیه اقتصادی نوشت و اولویت برای همکاران دامپزشک ما تولید محصولات کیفی و بهداشتی است نه تولید محصولاتی که حداقل استانداردهای بهداشتی را نداشته باشند.

حکیم مهر: حالا چرا از بدنه سازمان مخالفت می‌کردند؟

سوال من هم همین است که واقعاً چرا باید از بدنه سازمان مخالف باشند؟ علیرغم اینکه بعد از ۱۵ سال چنین ابزار قانونی بدست گرفته بودند! در اینجا بود که با خودم فکر کردم، مطول شدن چنین آئیننامه مهمی، بی‌دلیل نبوده است و ظاهراً فقط برای رفع تکلیف، مطلبی را به عنوان آئین‌نامه تدوین کرده بودند و تحویل مراجع ذیربط داده بودند.

البته بنده هیچگاه آن آئین نامه را ندیدم، شاید هم آن آئیننامه خیلی کاربردی تهیه و تدوین نشده بود که ۱۵ سال از عمر آن میگذشت و اقدامی برای تصویب آن نشده بود. من که جواب این سوال را پیدا نکردم. اگر شما پیدا کردید، به من هم بگویید.

حکیم مهر: آیا آیین‌نامه بعد از تصویب، ضمانت اجرایی نداشت؟

بله ضمانت اجرایی داشت اما در اختیار سازمان دامپزشکی کشور بود که باید مقتدرانه اقدام می کرد و آن را اجرا می‌کرد که نکرد! زیرا صدور پروانه مراکز موضوع آییننامه در اختیار سازمان دامپزشکی کشور بود ولی اجرای ماده ۱۹ آیین‌نامه، باعث محدودیت ارتباط برخی افراد در بدنه سازمان دامپزشکی کشور با مسئولین فنی بهداشتی و کارفرمایان مراکز موضوع آئیننامه می‌شد و به همین دلیل در اجرای صحیح و دقیق آن کارشکنی می‌کردند!

حکیم مهر: ارزیابی شما از وضعیت کنونی آیین‌نامه چیست؟

متأسفانه آن چیزی که ما تصور می‌کردیم و انتظار داشتیم اجرا نشد، یعنی به اهداف عالی خودمان در این آئین‌نامه نرسیدیم.

حکیم مهر: آن اهداف عالی چه بود؟

یکی از اهداف عالی آئین‌نامه این بود که هیچ یک از مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی در کشور، مستقیماً از کارفرمایان خود حقوق نگیرند. دوم اینکه هیچ یک از مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی در کشور به طور دائم در یک مرکز موضوع این آئین‌نامه استخدام نشود، بلکه کلیه مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی در هر استان یا در سراسر کشور سالیانه و یا هر دو سال یکبار در حال گردش باشند تا اینکه به آنجا عادت نکنند و حتی ارتباطات دوستانه هم مانع از اجرای صحیح نظارت بهداشتی نگردد.

حکیم مهر: آیا این در حد یک فرضیه بود یا سازوکاری هم داشت؟

بله، سازوکار مرتب و منظمی برای آن پیش بینی کرده بودیم که نگذاشتند جلو ببریم!

حکیم مهر: منظور من این است که برنامه‌هایی مثل شرکت نظام سبز سلامت را از ابتدا برنامه‌ریزی کرده بودید یا بعداً به این نتیجه رسیدید؟

بله، از ابتدا فکر آن را کرده بودیم. اصلاً ثبتکننده شرکت نظام سبز سلامت خودم بودم. همان آدمها که مخالفت می‌کردند، مدتی شایعهپراکنی کردند که این شرکت همان طور که از نام آن برمی‌آید، متعلق به دکتر سلامتی است و منافع آن در جیب ایشان می‌رود، در صورتی که هیچگونه ارتباطی با ایشان نداشت. اما آنها از طرق مختلف مانع از اجرای این آئین‌نامه میشدند و سنگپراکنی می کردند. قطعاً مردم از آنها نخواهند گذشت، چون این حداقل حقوق شهروندی مردم بود.

حکیم مهر:‌ از بحث سازوکار دور نشویم.

بله، ما سازوکار اجرای آیین‌نامه را دیده بودیم. مگر می‌شود اهدافی را برای خود بگذارید اما برای آن سازوکار پیش بینی نکرده باشیم. سابقه بنده نشان می‌دهد که من تجربه این کار را داشتم و می‌توانستم آن را به نحو احسن اجرا کنم.

حکیم مهر: پس چرا اجرا نشد؟

جاهایی از آئین‌نامه حاکمیتی بود و در اختیار من نبود. یعنی در اختیار نظام دامپزشکی به‌عنوان یک سازمان مردم نهاد نبود، بلکه در اختیار سازمان دامپزشکی کشور بود.

به همین دلیل هم سازمان دامپزشکی کشور می‌توانست در اجرای آن دستانداز ایجاد کند؛ سازمان نظام دامپزشکی یک سازمان مردمنهاد است و ما تا همین جا هم که جلو آمده بودیم، خیلی‌ها می‌گفتند دکتر آقامیری تلاش می‌کند همه وظایف سازمان دامپزشکی را به نظام دامپزشکی منتقل کند.

حکیم مهر: آیا واقعاً اینطور بود؟

نه خیر؛ این اظهار نظرها خیلی خنده‌دار و ساده‌لوحانه بود. همین الان، سازمان دامپزشکی کشور آن قدر وظایف روی زمین مانده و مغفول دارد که فقط برای انجام آنها، سال‌ها نیاز به برنامه‌ریزی دارد و واگذاری تصدی گری ها نه تنها مشکلی در حاکمیت سازمان دامپزشکی کشور ایجاد نمی‌کند، بلکه آن را برای انجام سایر وظایف، چابک تر و چالاک تر می کند.

پایان بخش اول ...

بخش دوم گفت‌وگوی حکیم مهر با «دکتر سید محمد آقامیری» رئیس اسبق سازمان نظام دامپزشکی فردا تقدیم خوانندگان محترم خواهد شد.

 

انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
6
17
بسیار ممنون از دکتر اقامیری که بی پرده و شفاف تمام معضلات و بهتر بگوییم معضل اصلی عدم اجرای ایین نامه بهداشتی که در واقع بدنه سازمان دامپزشکی میباشد را بطور مفصل بازگو کردند.

بعنوان یک جمله باید گفت که باید خون گریست بحال مملکتی که مدیرانی همچون سازمان دامپزشکی ....... سلامت جامعه را فدای سیاست ها و ....بازی های خود میکنند.
..............................
پاسخ ها
ناشناس
| Finland |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
در اینکه سازمان دامپزشکی کشور یک نهاد دولتی بی عیب و نقصی نیست ، شکی نیست ! اما البته عمده مشکلات و نواقص آن ربطی به ساختارهای اصلی و پایه ای و عملکرد و اهداف بنیانگذاران آن ندارد ، بلکه عمده معضلات آن ناشی از دخالتهای سیاسی و مدیریت غیر علمی تحمیلی به آن است و در واقع در این نهاد ، این علم و تجربه علمی و عملی مدیران و کارشناسان آن نیست که حرف اول و آخر را میزند، بلکه این نفوذهای سیاسی و افراد با روابط خاص هستند که هر چه دوست دارند و منافعشان ایجاب میکند و یا به ذهن کم تجربه و غیر علمی شان میرسد اعمال میکنند و سازمان را از کارآمدی انداخته اند .
اما سازمان نظام دامپزشکی آیینه ای از سازمان دامپزشکی است که این معضلات را به وضوح بیشتری دو چندان میکند و از همان کارآیی باقیمانده سازمان نیز بیشتر از پیش می کاهد و این دو نهاد در عمل همچون اژدهایی دو سر بجای برطرف کردن مشکلات بر آتش معضلات در دامپزشکی و دامپروری کشور هر چه بیشتر می دمند و آن را شعله ورتر میکنند و و آنچه می ماند خاکستری بیش نخواهد بود .
نتیجه آنکه ، اینکه بگوییم این سازمان دامپزشکی خوب است یا آن نظام دامپزشکی بهتر است ، نیست و در واقع وجود نظام دامپزشکی نه فقط رفع کننده مشکلات ناشی از سازمان دامپزشکی نیست و واگذاری وظایف دامپزشکی به آن مسئله ای را تا کنون حل نکرده و حل نخواهد کرد بلکه حداقل تا کنون و حتی از لحاظ ساختاری و اهداف بنیانگذاران آن فقط قوزی بالای قوز است که مشکلات و هزینه ها را دوچندان کرده و میکند .
اما پیشنهاد اصلی آن است که آیا بهتر نیست بجای دو معضل و دو مشکل بزرگ یعنی سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی فقط یک مشکل بزرگ ولی با سابقه زیاد و دارای بنیان خوب اما عملکرد بد داشته باشیم !!؟؟
کامیاب قیصربیگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
17
5
سلام.اتفاقا ماده نوزده اصلا افتخار کردن نداره،یک بنده خدای ... سنگی انداخته ته چاه،حالا صد تا عاقل هم نمی توانند بیرون بیارنش.
نظارت و بازرسی گوشت یک امر حاکمیتی است و لاغیر ،بازرس بایستی دولتی باشد و حقوقش توسط دولت پرداخت شود و از محل تبصره ۳ ،این حقوق و مزایا قابل جبران است و اصلا برای دولت بار مالی چندانی ندارند. فقط یک کمی همت می خواهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
یکی از عقلا هم لابد شما هستید با اون نمایش ...... جلوی مجلس؟!!
ناشناس
| Germany |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
آقای دکتر قیصربیگی چون الفبا یاد گرفتید نباید هر چیزی را بنویسید اول ببینید مفهوم داره یا نه متاسفانه عین ............ است که هر کس درباره هر چیزی که کوچکترین اطلاعی ازش نداره اظهار نظر کند
سبکرو
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
جناب دکتر قیصر بیگی عزیز
بنده هم اعتقاد دارم نظارت بهداشتی امری حاکمیتی ست . اما درکنار اهمیت نظارت بهداشتی موضوع اشتغال و کرامت اعضا نظام هم از مهماته . وقتی بنای چابک سازی دولت باشه و مجموعه دامپزشکی جایگاه مناسبی از نظر اعتبارات در نظام سلامت نداره چرا که وزارت بالادستی اهمیتی به سلامت و بهداشت قائل نیست راه کار شما چیه ؟ کما اینکه آئین نامه براساس تفکر مجموعه کارشناسی دوتا سازمان بود که متاسفانه وسط داستان سازمان د . قاعده بازی رو بهم زد . حالا منظور شما کدوم‌ سنگ و کدوم‌چاه هست ؟
قطعا تا دیکته ای نوشته نشه غلط هم نداره . بنابراین تفکر جمعی هم میتونه خطا باشه ولی توسروکله هم زدن موضوع رو پیچیده تر میکنه . ارادتمندم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
5
16
با سلام.خداوند بر این بنده دلسوز خود که شخصا از نزدیک شاهد حجم تلاشهای ایشان برای به ثمر نشستن این آیین نامه بودم طول عمر با عزت عطا کند و از همه سنگ اندازان قبلی و فعلی آن در نگذرد.الهی آمین.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
12
4
متاسفانه نتوانستم داخل کادر نام خود را وارد کنم من علی بشری هستم
مایلم بدانم در حال حاضر آقای دکتر سید محمد آقا میری مشغول فعالیت در کدام بخش دامپزشکی هستند.
.........................
ایشان .............. این اندیشه غلط را به سیستم بخش خصوصی تزریق کردند که همه مشکلات بخش خصوصی دامپزشکی ناشی از وجود سازمان دامپزشکی کشور است و صد البته که چنین نیست و برای کارکنان سازمان دامپزشکی وجود بخش خصوصی مقتدر همیشه مغتنم بوده است در تصویب این آیین نامه خود سازمان و بویژه آقای دکتر نوروزی نقش برجسته ای داشتند و پس از تصویب بسیار با افتخار از تصویب آن یاد می کردند بنابراین این سخنان آقای دکتر آقامیری جفایی است در حق سازمان دامپزشکی کشور
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
جناب آقای دکتر بشری شما محصول یک تفکر بسته و منفی نگر هستید کسی که همه بخش خصوصی را فاسد می بیند در حالی که ................. زندگی می کند برادر من این نگاه منفی باعث نابودی زندگی .......... و عدم اعتماد به اطرافیان شده است ..................
سبکرو‌
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
جناب دکتر بشری استاد عزیز بنده .
متاسفانه صحبتهای دکتر آقامیری مطابق واقعیت هست . بنده که سالها در بخش دولتی و مدت زیادی در بخش خصوصی فعالیت دارم دقیقا متوجه فرمایشات دکتر آقامیری میشم . هرچند نظارت بهداشتی را امری حاکمیتی میدانم ولی با این شیوه مملکت داری و کوچک کردن دولت چاره ای جز استفاده از‌پتانسیل بخش خصوصی باقی نگذاشت وچه بهتر آئین نامه ای که سالها مسکوت مانده بود و فقط بک بند آن منفش به بخش خصوصی بود تدوین شود . کم کاری ها و سنگ اندازی ها شاید از طرف روسا نبود ولی متاسفانه بدنه کارشناسی به دلایلی که از حوصله اینجا خارج است با این آیین نامه همراه نبودند و توان ‌زیادی از دو‌بخش را به هدر داد .
سازمان دامپزشکی همواره از موفقیتهای خود که همان نتیجه تلاش بخش خصوصی ست شدیدا بهره میبرد . وای بروزی که اشتباهی هرچند‌ سهوی از آنها سربزند .
مثالهای فراوانی وجود دارد که درصورت تمایل درخصوصی خدمت شما عرض میکنم .
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
6
10
با گذشت این همه سال از تشکیل سازمان نظام دامپزشکی فقط همان چند سال ریاست آقای دکتر آقامیری و معاونت های بسیار کوشای ایشان شاهد یک حرکت واقعی و اصیل در جهت هویت و منزلت بخشی به بخش خصوصی بوده ام همان تعرفه های درمان و پیشگیری که در آن سال مصوب کردند از زمان خودش هم جلوتر بود اما حالا که تعرفه ها درآمد در حد یک کارگر ساده ساختمانی روزمزد هم نیست.مسیولین فعلی نظام و سازمان دامپزشکی در اون دنیا حداقل باید پاسخ همکارانتون رو در ظلمی که به اونها روا داشتید بدهید
علی
|
United States of America
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
5
0
با سلام .در عنوان قید شده پایه گذار و بعد در متن ذکر کردین تقویت ایین نامه نظارت بهداشتی ..................
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
6
3
باسلام یک سوال در طول این بیست وچند سال از تشکیل نظام دامپژشکی یک دستاورد مهم به نفع اعضاء نظام قابل ذکر وجود دارد؟
عبدالرضا ساور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
0
7
از اینکه مسئولین دلسوزی همچون دکتر آقامیری را درکشور داریم بسیاری از نگرانیها برطرف خواهد شد آنچه مسلم است در قسمت بهداشت و پزشکی دام که از موارد پر مصرف خانواده ها میباشد اینگونه دلسوزی و نظارت مسئولین میتواند در داشتن جامعه سالم در کشور عزیز جمهوری اسلامی ایران موجبات مباهات را فراهم نماید وجای تشکر از ایشان وشکر گذاری در درگاه احدیت داردبرای ایشان آرزوی موفقیت و سلامت رادارم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
4
0
فراموش نکنید ماده 19 و سازو کار اجرای آن بیشتر از آنکه توسط سازمان دامپزشکی متوقف ویا دچار دست انداز شود توسط افرادی نا آگاه و بی تجربه ................. ضربه دید. مدارک آن در نظام دامپزشکی موجود است.لطفا حکیم مهر آن را بررسی کنید
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
2
3
متاسفانه برخلاف ایشان، ............... عملکرد قابل قبولی ندارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
4
2
شما دامپزشکان اصلا هیچ اتحادی ندارید تا وقتی اعتراضات شما در سطح جامعه شنیده نشود به جای نمی رسید در ضمن دامپزشکانی که در درون نظام هستن بی تفاوت نباشند مثل صنفهای دیگه اعتراضات منطقی شما فرا گیر باشد شما برای اینکه مدرک دامپزشکی بگیرید خیلی تلاش کردید حق شما نیست اینقدر مود بی مهری قرار بگیرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
4
0
فراموش نکنیم ایشان از بدنه دولت ........... بودند. بیشترین فرصت را داشتند ...............
محمود دلیلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
0
4
دلسوزی و کوشش حضرتعالی در انتقال معلومات و تجربیات ارزشمندتان به جامعه دامپزشکی، جای تشکر و قدردانی دارد.
امید است با یاری خداوند متعال توفیق خدمتگزاری در این راه مفید برای کشور عزیزمان ایران را هر چه بیشتر داشته باشید.
به امید اینکه در پرتو عنایت خاصه حضرت حق اهداف متعالی با همفکری، همسویی، تعامل، تفاهم و تبادل آرا و نظرات و تجربیات سازنده و ارزنده ی جنابعالی محقق گردد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
0
5
به قول آفای دکتر آقامیری در جلسات بین مدیران کل و کارفرمایان عملا به کارفرمایان می گویند احتیاجی به اجرای ماده ی 19 نیست . از دستگاه محترم قضا عاجزانه تقاضا داریم ا با قاطعیت وارد شود و سزای این خائنین به نظارت بهداشتی را برساند
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
0
0
انصافا اگر می گذاشتند طرح اولیه قطع ارتباط مالی و چرخشی شدن و رتبه بندی مسئول فنی به طور کامل اجرایی شود اکنون نیاز به بازنگری پنج باره و شش باره دستورالعمل اجرایی نبود.
نظر شما
ادامه