کد خبر: ۵۳۱۲۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
 

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی گفت: ما متولی امنیت غذایی کشور هستیم و به همین جهت گستردگی کار پدافند غیرعامل در وزارت جهاد کشاورزی بیش از وزارت‌خانه‌های دیگر است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، «محمدرضا طلایی» در بخشی از سخنان خود به مناسبت آغاز هفته پدافند غیرعامل، با اشاره به تدوین سند راهبردی امنیت غذایی کشور خاطرنشان کرد: ما اولین دستگاهی بودیم که سند راهبردی امنیت غذایی را به سازمان پدافند غیرعامل تقدیم کردیم که تأییدیه مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور را هم دارد و دفترچه کامل فنی اعم از زیرساخت گیاهی، جانوری، مراکز سرم‌سازی و ژنتیکی در آن لحاظ شده که یک کار بسیار ارزنده است و تمام حوزه‌های خطر در کشاورزی در آن وجود دارد .

وی افزود: در حوزه دامپزشکی هم بر اساس سند تدوین‌شده توسط مجموعه پدافند غیرعامل، مبحث امنیت غذایی را پیگیری می‌کنند و ارتقاء آزمایشگاه‌ها را هم در دستور کار قرار دادیم .

طلایی عنوان کرد: در حوزه‌های قرنطینه‌ای اقدامات با ارزشی انجام‌شده است؛ خطر بیماری‌ها به خاطر واردات دام همیشه وجود دارد و ورود پرنده‌های مهاجر می‌تواند امنیت و سلامت طیور را به خطر بیندازد که واکسن‌های مرتبط با آن در حال حاضر در داخل کشور بومی‌سازی شده و تولید می‌شود .

وی افزود: ما باید بدانیم در هر حوزه‌ای که فعالیت می‌کنیم چه خطراتی ما را تهدید می‌کند و از تولیدکنندگان می‌خواهیم هرکدام در واحد‌های تولیدی خود خطراتی که در حوزه زیستی و امنیتی، بخش را تهدید می‌کند، شناسایی کنند .

طلایی با تاکید بر استفاده از سیستم‌های مکانیزه در جلوگیری از خطرات بخش تولید اظهار کرد: استفاده از سیستم‌های ضدعفونی و مکانیزه برای تولید در واحد‌های پرورش دام و طیور می‌تواند از خسارات جبران‌ناپذیر در صنعت جلوگیری کند و ما هم در معاونت توسعه اهتمام خود را بر آموزش گذاشته‌ایم و این کار را شروع کرده‌ایم .

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اداره كل تهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
1
1
جناب طلايي
مزيد اطلاع ميبايست عرض كنيم كه حوزه عملياتي دامپزشكي در مبحث پدافند غير عامل حوزه ايمني غذايي مي باشد نه امنيت آن به هر حال از اينكه دامپزشكي را مورد توجه ميدانيد خود بسيار مهم است و جاي تقدير دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
1
1
مدیر کل دامپزشکی ، حتی اجازه دسترسی مسئول پدافند استان به GIS را نمی دهد
آن وقت دم از پدافند زیستی می زند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
1
1
شما که لالایی بلدین چرا خوابتان نمیبره در حال حاضر ترانزیت دام از ترکیه به قطر از راه ایران در حال انجام است و برای ترانزیت دام از ارمنستان به کشورهای عربی از راه زمینی کشورمان درحال اخذ مجوز از دامپزشکی ایران هستند در حالیکه ارمنستان اصلا دام سنگین ندارد برای صادرات .از اکراین و بلاروس و کشورهای همسایه انها دام سنگین به ارمنستان ارسال و از طریق کشورمان به عراق ارسال خواهد شد اگر نظر اقای طلایی واقعا همینی است که در مصاحبه فرموده باید جلوی ترانزیت دام زنده از کشورهای خارجی را بگیرند تا دام داخل کشورمان دچار بیماری نشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
شما کمی مطالعه بفرمایید و پاسخ بدهید چرا کشورهای روسیه و ترکیه اجازه ترانزیت به دام های مولد خریداری شده کشور ما می دهند؟ احتمالا آنها در حد شما سواد ندارند ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
0
0
ترانزیت دام زنده امری معمول و مرسوم در دنیا هست و قواعد خاص خودش را دارد
دام های مولد خردیداری شده ما از میدا کشورهای اروپا یی چطوری وارد کشور ما می شوند ؟ از مسیر زمینی کشورهای مختلف را طی و وارد ایران می شوند پس از طی مسیر روسیه و و کشورهای مختلف وارد کشور می شوند لطفا توضیح بدهید چرا کشورهای مسیر اجازه ترانزیت به دامهای خریداری شده ما می دهند ؟
دامهای مولد سمینتال چطور وارد ایران شدند و در قزوین مستقر شدند ؟ مسیر زمینی را اطلاع دارید ؟ اگر اطلاع ندارید بخاطر غرض و یا خدایی نکرده جهل قضاوت نکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
0
0
آقای طلایی عزیز خواهشا به فکر قطع ارتباط مالی بین کارفرمایان و مسئولین فنی بهداشتی مستقر در کشتارگاهها باشید
نظر شما
ادامه