کد خبر: ۵۳۱۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان البرز از سلامت گوشت‌های کشتار داخل و وارداتی خبر داد و گفت: نظارت دقیق از سوی دامپزشکان و ناظرین اداره‌کل دامپزشکی بر گوشت‌های وارداتی و تولید داخل صورت می‌گیرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر علیرضا جمالی» معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان البرز از سلامت گوشت های کشتار داخل و وارداتی خبر داد و گفت: نظارت دقیق از سوی دامپزشکان و ناظرین اداره کل دامپزشکی بر گوشت های وارداتی و تولید داخل صورت می گیرد و در صورتی که گوشت ها دچار مشکل باشند اجازه توزیع آن ها داده نمی شود.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان البرز در توضیح انواع گوشت موجود در بازار بیان کرد: گوشت های گوساله و گوسفندی موجود در بازار یا در کشتارگاه های استان البرز تولید و یا از کشورهای دیگر به این استان وارد می شوند که در هر دو صورت تحت نظارت دقیق سازمان دامپزشکی استان قرار دارند.

جمالی اظهار کرد: با توجه به اهمیت بیماری تب کریمه کنگو و به منظور جلوگیری از انتشار این بیماری، پس از ذبح دام، گوشت ها 24 ساعت داخل یخچال نگهداری می شوند تا PH آن ها کاهش یابد و بیماری از بین برود و روز بعد در قصابی های سطح شهر توزیع می شوند و با قیمت مشخص شده توسط ستاد تنظیم بازار به دست مصرف کننده می رسند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از گوشت های موجود در بازار گوشت گوساله منجمد است که به منظور مصارف صنعتی و خانوار از کشور برزیل وارد می شود و در فروشگاه های زنجیره ای و مغازه هایی که تنها گوشت منجمد عرضه می کنند با قیمت مناسب تر به فروش می رسد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان البرز با بیان اینکه گوشت گوسفندی به صورت منجمد وارد نمی شود، اذعان کرد: دامپزشکان و ناظرین شرعی ایرانی با حضور در کشورهای روسیه و قرقیزستان بر نحوه ذبح دام و بهداشت آن نظارت دقیق و کامل دارند و پس از تأئید، این گوشت به صورت گرم وارد کشور و استان البرز می شود.

جمالی با تأکید بر عدم وجود بیماری در گوشت های موجود و در توضیح تفاوت قیمت انواع گوشت در بازار مطرح کرد: به دلیل اینکه ارز دولتی به گوشت های وارداتی تعلق می گیرد قیمت آن ها پایین تر از گوشت تولید شده در کشتارگاه های داخلی است اما از نظر کیفیت و سلامت هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند.

وی در پایان از شهروندان خواست به مهر سلامت دامپزشکی بر گوشت های شقه ای در بازار و لیبل روی گوشت های بسته بندی شده موجود در فروشگاه ها و بازار روزها توجه کنند که وجود این دو مورد می تواند نشانه سلامت گوشت باشد.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
همکار دولتی استان البرز
|
France
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
0
0
یه سری به مراکز دریافت این گوشتهای وارداتی و فرودگاه پیام بزنید متوجه خواهید شد ..................
نظر شما
ادامه