کد خبر: ۵۳۲۱۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

رئیس اداره دامپزشکی بناب از فعالیت ۳۳ واحد مرغداری دارای مجوز در سطح شهرستان بناب خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر مهدی احمدی منش» ظهر امروز دوشنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل بناب بر استفاده و مصرف لبنیات پاستوریزه به جای لبنیات سنتی از سوی مردم تأکید کرد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بناب با اشاره به تلف شدن مرغ های یک واحد مرغداری در بناب گفت: تلف شدن مرغ های این مرغداری ناشی از سوءمدیریت در آن واحد بوده و هیچ کمبودی از لحاظ تأمین واکسن آنفلوانزای مرغی در شهرستان نداریم.

وی افزود: هم اکنون ۳۳ واحد مرغداری دارای مجوزهای لازم در سطح شهرستان بناب فعالیت دارند و هیچ مشکلی در این واحدهای مرغداری نداریم و همواره نظارت های لازم از سوی دامپزشکی از این واحدهای مرغداری به عمل می آید.

وی سپس با اشاره به افزایش تب مالت در سطح شهر بناب اظهار کرد: شیوع تب مالت انسانی در روستاهای شهرستان بناب نسبت به ۵ سال قبل ۸۰ درصد کاهش یافته است.

رئیس اداره دامپزشکی بناب خاطرنشان کرد: تب مالت در شهر حدود ۱۷۰ درصد افزایش یافته است.

احمدی منش توصیه کرد برای جلوگیری از شیوع تب مالت مردم به جای استفاده از لبنیات سنتی از لبنیات پاستوریزه استفاده کنند.

وی همچنین از مردم و خانواده ها خواست در خرید و استفاده از مواد لبنی سنتی آن ها را از محل های مطمئن خریداری کرده و شیر را حداقل یک ربع جوشانده و سپس آن را مصرف کنند.

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین ترابی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
0
2
این آمار دادن شاهکارها واقعا! حتما دامداری ها در روستاها جمع شده و در ادارات شهر دامداری رواج دارد! آخه یکی بگه چطور همچین چیزی ممکنه؟ حکیم مهر مارو نکنه گرفتی داداش؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
0
0
اين يعني روستاييان عزيز الان آگاهتر شدند و خودشون شير دامهايي كه مثبت هستند و سازمان نتونسته اونها رو به مقاصد كشتارگاهي بفرسته رو مصرف نميكنند و روانه شهر ميكنند
نظر شما
ادامه