کد خبر: ۵۳۲۷۵
تعداد نظرات: ۹ نظر
گزارشی از جلسات دوشنبه و سه‌شنبه اعضای هیئت مدیره کانون:
برگزاری جلسه با رئیس و معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی، رئیس و معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی سازمان نظام دامپزشکی و کانون انجمن‌های صنفی کلینیسین‌های دامپزشکی از جمله این جلسات بود ...
 

حکیم مهر: جلسات هیئت مدیره کانون انجمن های صنفی داروخانه های دامپزشکی سراسر کشور روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری برگزار گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی نظام دامپزشکی استان آذربایجان غربی، روز دوشنبه جلسه کمیته حمایت از تولید و رفع موانع کسب و کار در محل سازمان دامپزشکی کشور با حضور «دکتر علیرضا رفیعی پور» رئیس سازمان و دعوت از «دکتر سعید فروتن» رئیس هیئت مدیره کانون انجمن های صنفی داروخانه های دامپزشکی سراسر کشور برگزار گردید.

در این جلسه بنا به پیشنهاد دکتر فروتن، مقرر شد با توجه به تنوع اتحادیه ها و تشکل های شرکت کننده، کمیته ها بصورت تخصصی باشد. کمیته تخصصی دارویی شامل تولیدکنندگان و واردکنندگان، پخش های سراسری، پخش های استانی و داروخانه می باشد که دکتر فروتن بر اهمیت حفظ این زنجیره و بخصوص داروخانه ها تاکید نمود.

از جمله موارد دیگر مطرح شده در این جلسه، در نظر گرفتن بندهای 2 و 3 قانون بهبود فضای کسب و کار که تاکید بر نظرخواهی از تشکل های مربوطه جهت تدوین دستورالعمل ها و قوانین جدید برای صنف مربوطه را دارد، بود.

ضمناً بحث چند نرخی بودن داروهای دامپزشکی و مشکلات داروخانه ها با تعزیرات حکومتی در جلسه مطرح شد.

مشکلات فروش برخی از اقلام همچون متیونین و لیزین توسط داروخانه های دامپزشکی از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود. امنیت شغلی فعالین این صنف هم مورد تاکید قرار گرفت.

همزمان با این جلسه، جلسه سایر اعضای هیئت مدیره کانون انجمن های صنفی داروخانه های دامپزشکی سراسر کشوربا دعوت از «دکتر حامد سیفی» به عنوان مشاور در  محل نظام دامپزشکی استان تهران برگزار گردید.

در این جلسه، ویرایش دوم شیوه نامه داروخانه های دامپزشکی مورد بررسی دقیق تر قرار گرفت و پیشنهاد اصلاحات مربوط به آن ارائه شد.

در ادامه، دکتر فروتن رئیس هیئت مدیره کانون انجمن های صنفی داروخانه های دامپزشکی سراسر کشور نیز پس از اتمام جلسه حمایت از تولید به سایر اعضا ملحق و جلسه تا ساعت 16:30 جهت حصول نتیجه بهتر ادامه یافت.

در جلسه روز سه شنبه با «دکتر قاسم رضائیان زاده» معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور، کلیه ایرادات و نقایص شیوه نامه داروخانه های دامپزشکی مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر گردید شیوه نامه ویرایش شده توسط کانون تهیه و در کمیته بازنگری با حضور نمایندگان کانون ارائه و در مورد بندهای اصلاحی بحث و دفاع صورت گیرد تا در نهایت در صورت عدم مغایرت با قوانین حاکم، تایید گردد‌.

در ادامه، جلسه ای مشترک با کانون انجمن های صنفی کلینیسین های دامپزشکی و «دکتر محمدرضا صفری» رئیس سازمان نظام دامپزشکی برگزار و مشکلات دو طرف مورد بحث و بررسی قرار گرفت که تا حدود بسیار زیادی سوء تفاهم های فیمابین برطرف گردید و مقرر شد از این پس دو کانون دوشادوش هم در جهت رفع موانع و مشکلات صنفی فعالیت نمایند.

در پایان در خصوص اصلاح تعرفه های تمدید و صدور پروانه داروخانه های دامپزشکی، جلسه ای با «دکتر بهمن جاوید لامعی» معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی سازمان نظام دامپزشکی برگزار گردید و صورتجلسه پیشنهاد مکتوب کانون که به تایید شورای مرکزی رسیده بود، امضا و جهت طی مراحل ابلاغ آماده گردید.

مقرر گردید تعرفه صدور پروانه داروخانه های دامپزشکی در تهران ۳ میلیون تومان، مراکز استان ها ۲ و نیم میلیون تومان، شهرستان ها یک و نیم میلیون تومان و مناطق کمتر توسعه یافته ۶۰۰ هزار تومان باشد.

افراد واجد پروانه از ادارات کل دامپزشکی، فقط هزینه تمدید را خواهند داد.

هزینه تمدید سالانه در تهران ۲۵۰ هزار تومان، در مراکز استانها ۲۰۰ هزار تومان، در شهرستان ها ۱۵۰ هزار تومان و در مناطق کمتر توسعه یافته ۱۰۰ هزار تومان تعیین شد.

 
 
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
موسس و مسوول فنی
|
France
|
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
0
0
چرا باید هزینه تمدید داد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
0
0
بهتره هر داروخونه ای که واکسن میفرشه اول پلمپ شه بعد دربارش حرف بزنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
0
0
بزرگترین مشکل داروخانه ها فعلا بحث و جدل با صمت و تعزیرات راجع به نرخ داروهاست، فروش داروها باید بر اساس جدیدترین قیمت باشه
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
0
1
اگر ویرایش شیوه نامه دست انجمن صنفی بیوفته احدی نمیتونه پروانه داروخانه بگیره البته همینجوریشم کسی نمیتونه بگیره باید صدور پروانه برگرده به سازمان دامپزشکی
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
مقدمات فروش امتیاز داروخانه ها در حال پایه گذاری است،وگرنه ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
0
0
فعلا دامپزشکی یعنی داروخانه
بقیه هم ول معطل هستند
دامدار هر دارویی را که خودش تشخیص بدهد به راحتی و بدون نسخه از داروخانه تهیه می کند. متاسفانه داروخانه های دامپزشکی در حال رقابت برای تزریق انواع آنتی بیوتیک ها به غذای مردم هستند و ارگان های نظارتی هم در خواب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
انجمن صنفی داروخانه داران برای چه چیز دیگری جلسه می گیرند و درخواست دارند.
مگر مورد دیگری هم هست که به آنها داده نشده
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
بله
همینه که هست...
آن صدا که به جایی نرسد، فریاد است...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
0
0
"مقرر گردید تعرفه صدور پروانه داروخانه های دامپزشکی در تهران ۳ میلیون تومان، مراکز استان ها ۲ و نیم میلیون تومان، شهرستان ها یک و نیم میلیون تومان و مناطق کمتر توسعه یافته ۶۰۰ هزار تومان باشد."

سازمان نظام دقیقا در جهت اهداف سازمانی پیش می رود
پول بیشتر از اعضا بگیر، ..................
نظر شما
ادامه