کد خبر: ۵۳۲۸۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
مدیرکل دامپزشکی استان فارس:
«دکتر یعقوب مهندس» افزود: بر اساس آزمایش نمونه آب رودخانه‌ای که گوسفندان از آن خورده بودند، مشخص شد آلودگی آب موجب تلف شدن گوسفندان شده است ...
 

حکیم مهر: مدیر کل دامپزشکی استان فارس گفت: آب آلوده عامل تلف شدن ۱۰۷ گوسفند در مرودشت است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر یعقوب مهندس» مدیر کل دامپزشکی فارس گفت: آب آلوده عامل تلف شدن ۱۰۷ گوسفند در مرودشت است.

او افزود: براساس آزمایش نمونه آب رودخانه‌ای که گوسفندان از آن خورده بودند، مشخص شد آلودگی آب موجب  تلف شدن گوسفندان  شده است.

نهاوندی رییس اداره محیط زیست گفت: نمونه گرفته شده از آب رودخانه کر، آلوده به فلزات سنگین بوده است.

او با بیان اینکه از حوضچه‌های تبخیر پتروشیمی نیز نمونه آب گرفته شده گفت: در این آب نیز فلزات سنگین دیده شد و اعداد میزان این مواد آلاینده در حوضچه‌ها و رودخانه با هم تطابق داشت.

رییس اداره محیط زیست  اظهار داشت: همچنین کارشناسان محیط زیست توانسته اند تصویری از نشتی یکی از حوضچه‌ها به سمت رودخانه به دست بیاورند.

نهاوندی افزود: ما پیش تر نیز از پتروشیمی به سبب آلودگی‌های ایجاد شده در محیط زیست شکایت کرده بودیم.

قنبریان مدیر عامل پتروشیمی، اما ادعا می‌کند این شرکت چیزی جز کود تولید نکرده و همین موضوع مشخص می کند مواد آلاینده رودخانه از این مجموعه نیست.

او گفت: از  پتروشیمی  هیچ نشتی به رودخانه وارد نمی‌شود.

قنبریان تصریح کرد: از مسئولان میخواهیم با تحقیق و تفحص منبع آلودگی را بیابند.

 ۲۵  مهرماه ۱۰۷ راس گوسفند به دلیل خوردن آب آلوده کر در مرودشت تلف شدند.

رودخانه کر از کوه‌های اقلید سرچمشه می گیرد و به تالاب‌های کم جان و بختگان می‌رود.

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علیاسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
0
0
اگر میزان غیر مجاز فلزات سنگین در اب رودخانه کر موجب تلفات گوسفندان شده باشد ؟ ایا این تحقیق و تفحص در طول مسیر رودخانه که یحتمل سایر احشام از انها استفاده کرده اند انجام شده یا خیر ؟ به نظر کافی نمی اید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
0
0
وضعیت ایزیان رودخانه چی؟ اگه خدای نکده بچه ای شنا کند و یا آبی بنوشد، اونوقت چی؟ رودخانهچیز کمی نیست که هینطور آمار می دهند. بعضی وقت ها آبگیری و یا... ممکنه آلوده باشن و ینطور تلفات بدهند، اما رودخانه بهره برداری عمومی تر دارد و باید اثرات آلودگی آن در سایر جانوران محیط زیست دیده شود. اگه خودفلز سنگین را هم یکجا بخورد به این سریع ای نخواهد مرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
0
0
بی خیال بابا!!!
خود فلز را بخورد درجا تلف نمیشود
كارمند فارس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
1
3
سلام بر همه همكاران محترم
ايكاش مدير گل دامپزشكي استان فارس علت تلف شدن همكارانشان نيز مي فرمودند عدم پرداخت اضافه كار حق محروميت از مطب و غيره در اين استان دليل تلف شدن همكاران فارس و بي انگيزگي است لذا شما شيوع تب برفكي و ساير بيماريها را در فارس شاهد هستيد وقتي توبركولين نيست آب مقطر نيست صداي همكاران از بدي امرار معاش بلند است وهيچ كس نميشنود يا حرفها سانسور ميشود و يا كسي حاضر به شنيدن نيست
اي خدا ديگه بسه اين چه شرايط بدي هست كه سالها در فارس خود نمايي ميكند
نظر شما
ادامه