کد خبر: ۵۳۲۸۸
تعداد نظرات: ۲ نظر

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی با اشاره به حضور به موقع کارشناسان این نهاد در شهرستان‌های میانه و سراب جهت جلوگیری از شیوع بیماری های عفونی،گفت: عملیات دفن بهداشتی لاشه احشام تلف شده و سمپاشی جایگاه‌های دامی در مناطق زلزله‌زده آغاز شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر امیر حسین بهداد» روز شنبه از آغاز سریع و به موقع اقدامات دامپزشکی از همان ساعات اولیه حادثه خبر داد و افزود: بر اثر وقوع زلزله در شهرستان های میانه و سراب، تعداد زیادی از احشام مردم این منطقه تلف شدند به طوری که طبق آمار جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در مجموع دو شهرستان، ۱۱۵۰ راس دام سبک و سنگین تلف شده  و به بیش از ۲۷۰ جایگاه دامی خسارت وارد شده است.

وی گفت: همکاران ما در ادارات دامپزشکی شهرستان های میانه و سراب به ارزیابی تلفات دامی و خسارت های وارد شده به جایگاه های نگهداری دام پرداختند و جهت جلوگیری از شیوع بیماری های عفونی در منطقه از سوی اداره کل دامپزشکی استان  موظف به جمع آوری سریع و دفن بهداشتی این لاشه ها شدند.

بهداد ادامه داد: اکیپ های واکنش سریع و فعال دامپزشکی آذربایجان شرقی نیز به کمک نیروهای دامپزشکی شهرستان ها رفته و با حضور به موقع در شهرستان های زلزله زده جمع آوری لاشه ها را آغاز کرده اند که پس از دفن بهداشتی آنها اقدام به سمپاشی کامل می کنند، اما جهت جلوگیری از شیوع هر گونه بیماری عفونی در مناطق زلزله زده، خود اهالی نیز باید با اکیپ های دامپزشکی همکاری نمایند تا هر چه سریع تر عملیات دفن بهداشتی لاشه های احشام تلف شده و سمپاشی جایگاه های نگهداری دام به اتمام برسد.

وی با اشاره به اینکه دام های آسیب دیده در این زلزله نیز توسط دامپزشکی مورد مداوا قرار خواهند گرفت، از مردم مناطق زلزله زده خواست هرگونه تلفات و بیماری های دامی را در سریع ترین زمان ممکن به اطلاع اداره کل دامپزشکی  استان و شهرستان ها برسانند تا اقدامات لازم در اسرع وقت صورت گیرد.

به گزارش ایرنا، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد امروز (جمعه) حوالی شهر ترک در استان آذربایجان شرقی را لرزاند که تا کنون در حدود ۱۵۳پس لرزه داشته و آخرین آن با ۴.۸ ریشتر به مرکزیت ترکمن چای در ساعت ۱۷.۲۱ دقیقه اتفاق افتاد.  در این زلزله ۵ نفر جان خود را از دست داده و ۵۲۹ نفر نیز مجروح شدند.

تَرْک یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقیدر شمال غرب ایران است.این شهر مرکز دهستان کندوان و بخش کندوان شهرستان میانه می‌باشد.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
0
0
از ظرفیت دهیاری ، شوراهای روستایی،بخشداری ، شرکت تعاونی دهیاری ها برای دفن و جمع آوری تلفات و سم پاشی استفاده کنید.دامپزشکی مگر نیرو و امکانات دفن دارد.
ناشناس
|
Slovenia
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
0
0
دامپزشکی فقط بلده همه چی رو بندازه گردن بخش خصوصی.چرا اخه واکسن های دام کوچک پیدا نمیشه؟؟
نظر شما
ادامه