کد خبر: ۵۳۳۱۴

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، آبزیان، زنبورعسل و کرم ابریشم اداره کل دامپزشکی استان البرز گفت: از ابتدای سال تا کنون ۳۲ هزار و ۵۰۰ قطعه از این ماهی‌ها در قالب ۲۲ محموله به کشور عراق صادر شده و مابقی در بین واحدهای عرضه البرز و سایر استان‌ها توزیع شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر سعید حسنی» اظهار کرد: در حال حاضر ۱۱ واحد پرورش و تکثیر ماهی زینتی در استان فعال است که حدود سه مورد از آنها به طور مستمر فعالیت دارند.

وی ادامه داد: با این اوصاف می‌توان گفت واحدهای پرورش ماهیان زینتی استان با کمتر از ۳۰ درصد ظرفیت واقعی خود مشغول به کار هستند.

وی افزود: در حال حاضر شش واحد تکثیر و پرورش، چهار واحد تکثیر و یک واحد پرورش در استان فعالیت دارد.

این مسئول با اشاره به میزان تولید ماهیان زینتی در استان گفت: سالانه بین دو و نیم تا سه میلیون قطعه ماهی زینتی در استان تولید می‌شود.

حسنی تصریح کرد: از ابتدای سال تا کنون ۳۲ هزار و ۵۰۰ قطعه از این ماهی‌ها در قالب ۲۲ محموله به کشور عراق صادر شده و مابقی در بین واحدهای عرضه البرز و سایر استان‌ها توزیع شده است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، آبزیان، زنبور عسل و کرم ابریشم دامپزشکی البرز گفت: واحدهای پرورش و تکثیر این ماهیان به صورت مستمر پایش و نمونه برداری می‌شوند تا از احتمال شیوع بیماری در بین آنها جلوگیری  شود.

 
نظر شما
ادامه