کد خبر: ۵۳۳۱۷
تعداد نظرات: ۶ نظر

آنچه در ماجرای ذرت های آلوده دیده نشد موضوع هدر رفت منابع عمومی بود به طوری که ۱۹۵ میلیارد و ۷۵۰  میلیون تومان، ارزش این محموله است که بر اساس برآورد انجام شده مجلس، برای امحای آن باید ۲۰۰ میلیارد تومان نیز هزینه کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، در موضوع ورود 145 هزار تن ذرت های آلوده به کشور، فارغ از بحث سلامت جامعه و اینکه این محموله در بازار توزیع شده یا نشده به موضوع مهم دیگری توجهی نشده است.

در کنار موضوع سلامت جامعه آنچه را نیز که باید توجه داشت منابع مالی است که برای واردات این محصولات هزینه شده به طوری که با در نظر گرفتن رقم ورود 145 هزار تن ذرت آلوده به کشور سرمایه عظیمی از منابع بیت المال به هدر رفته است.

نرخ هر کیلوگرم ذرت 1350 تومان است (نرخ مصوب) که با یک ضرب ساده در 145 هزار تن ذرت آلوده مشخص می شود، معادل 195 میلیارد و 750 میلیون تومان از منابع مالی از دست رفته است؛ از طرفی باید توجه داشت برای امحای این محموله نیز باید هزینه کرد به طوری که بر اساس اعلام رئیس کمیسیون اصل 90  مجلس شورای اسلامی  200 میلیارد تومان  هزینه امحای این محموله است تا به محیط زیست آسیبی وارد نشود.

«امیر خجسته» نائب رئیس کمیسیون اصل 90 و رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی اما در این ارتباط مسائل دیگری نیز بیان کرده است به طوری که او میزان ذرت آلوده وارد شده به کشور را 500 هزار تن می داند.

وی در این ارتباط  گفت: سرنوشت 355 هزار تن از مجموع 500 هزار تن ذرت آلوده وارداتی به کشور هنوز مشخص نبوده بلکه در هاله ای از ابهام است.

وی افزود: این میزان ذرت سال 1395 از کشور برزیل بوسیله 13 شرکت دولتی از جمله شرکت های متعلق به زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی به ارزش 35 میلیون دلار وارد کشور شده است. تمامی این ذرت ها به قارچ آفلاتوکسین آلوده و بسیار خطرناک است.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس با بیان اینکه ذرت های آلوده برزیلی در انبارهای گمرک دپو شده است افزود: رئیس جمهور پس از بررسی و اعلام نظر تیم کارشناسی مجلس دستور امحای ذرت های آلوده را صادر کرده که البته امحای این حجم از ذرت مشکلات خاص خود را دارد.

خجسته اظهارداشت: برای امحای ذرت های آلوده برزیلی 200 میلیارد تومان اعتبار، 1000 روز وقت و هفت هزار کامیون سنگین نیاز است.

وی با بیان اینکه ذرت های برزیلی از بدو ورود به کشور دارای آلودگی بوده است، گفت: جالب اینکه بدانید حجم ذرت های آلوده بر اساس آمار و ارقام اعلامی از سوی دستگاه ها 145 هزار تن بوده اما بررسی ها و مستندات موجود نشان می دهد 500 هزار تن ذرت از برزیل وارد شده است.

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
0
6
اشکال نداره
بعضی جاها می گویند ، محموله را در مقصد آزمایش می کنیم ،سالم نبود ، پس می فرستیم،شما هم بدید ذرت ها رو با کشتی برگردونند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
به همین سادگی
روشی که سازمان قبولش داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
0
2
اگر کارشناس در مبدا وجود داشت آیا همچین ضرری کشور می کرد!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
0
0
هدر نمیره که هیچ بلکه از کشور مبدا هم پول گرفته اند که این سموم را از کشورشان خارج کرده اند
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
0
1
چرا معدوم کنن؟ تو خیلی کشورها از ذرت الکل تهیه میکنن به عنوان سوخت. متاسفانه تو اسراف جزو اولین های جهانیم
ناشناس
|
France
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
0
1
میتوان انواع محصولاتِ الکلی را تولید کرد و به خارج فرستادو ارز اوری داشته باشیم
نظر شما
ادامه