کد خبر: ۵۳۳۲۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر امیرحسین بهداد» افزود: بسیار اتفاق افتاده افرادی که خسارتی ندیده‌اند، در آمارگیری اعلام می‌کنند که دام‌های خود را از دست داده‌اند و از این طریق پول بیت‌المال را تصاحب می‌کنند ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه همکاران دامپزشک از بدو وقوع زلزله در محل حضور داشتند، گفت: «حدود ساعت ۲ بامداد که زلزله اتفاق افتاد، بلافاصله اکیپ‌های ما در ۲ شهرستان سراب و میانه مستقر بودند. ما نیز با رئیس سازمان جهاد کشاورزی اقدامات پیشگیرانه را انجام دادیم و امروز هم در مناطق زلزله‌زده حضور داشتیم.»

 «دکتر امیرحسین بهداد» ادامه داد: «همکاران در زمینه دفن بهداشتی دام‌های تلف شده در زیر آوار نظارت‌های لازم را انجام دادند و اماکن دامی را ضدعفونی کردند.»

بهداد با با بیان اینکه از میان چند روستای شهرستان میانه، روستای ورنکش آسیب جدی دیده است، تصریح کرد: «در شهرستان سراب نیز روستاها دچار خسارت زیاد شده است. اما در مجموع به واسطه اقداماتی که در سال‌های اخیر از سوی سازمان جهاد کشاورزی انجام گرفته و اماکن دامی منطقه بازسازی شده، خسارت‌ها بسیار کمتر از زلزله‌های مشابه بود. با این حال خسارت داشتیم و اقدامات برای جبران آن در حال انجام است.»

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی ضمن تاکید بر انجام اقدامات پیشگیرانه به منظور جلوگیری از طغیان بیماری‌های دامی در مناطق زلزله‌زده، خاطرنشان کرد: «اداره کل دامپزشکی استان در شرایط کنونی همه اقدامات بهداشتی را انجام می‌دهد و بعد از آرام شدن فضا و ثبات شرایط نیز بحث واکسیناسیون علیه بیماری شاربن و شاربن علامتی را شروع خواهیم کرد. کمااینکه عامل بیماری می‌تواند به مدت ۶۰ سال در داخل خاک زنده بماند. ما هم احتمال می‌دهیم در مناطقی که آواربرداری شده، مواردی برای شیوع وجود داشته باشد.»

وی با تاکیدبر اینکه مباحث مربوط به جبران خسارت زلزله‌زدگان مربوط به حوزه جهاد کشاورزی است، گفت: «در این زمینه ساماندهی اکیپ‌ها و تدارک اکیپ‌های مشترک بین جهاد کشاورزی، دامپزشکی و مرکز بهداشت اتفاق افتاد. در حال حاضر نیز مهمترین تلاش اکیپ‌های مشترک در زمینه آمارگیری است. چرا که متاسفانه بعضا شاهد هستیم که در این‌گونه رخدادها بعضی افراد آمار غلط می‌دهند.»

وی افزود: «بسیار اتفاق افتاده افرادی که خسارتی ندیده‌اند، در آمارگیری اعلام می‌کنند که دام‌های خود را از دست داده‌اند و از این طریق پول بیت‌المال را تصاحب می‌کنند. لذا از همان ابتدا قرار شده نظارت‌های دقیقی در این مورد داشته باشیم تا از فعالیت افراد سودجو جلوگیری کنیم. از سوی دیگر نیز ممکن است افرادی که واقعا خسارت دیده‌اند به‌دلیل حجب و حیا یا عدم دسترسی به مسئولین مربوطه نتوانند از حقوق قانونی خود استفاده کنند.»

بهداد ادامه داد: «مقرر شد سازمان جهاد کشاورزی در خصوص استقرار حیواناتی که احتمالا فاقد محل نگهداری هستند، هماهنگی لازم برای اختصاص گاوداری‌های خالی در نزدیکترین روستاها را انجام دهد تا حیوانات به آن اماکن دامی منتقل و ساماندهی شوند.»

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
کلهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
2
0
دکتر جان مثل همیشه با انرزی هستید امید است مشکلاتی زیادی برای هم وطنان ایجاد نشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
0
1
این لغط غیر مأنوس طغبان را از کجا آوردید که از کوچیک و بزرگ استفاده می کنید. بروز بیماری ، شیوع بیماری. اپیدمی ، اندمیک و پاندمیک و... آخه جای همش کلمه طغیان؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
0
5
از یک مدیرکل بعید است که دید منفی نسبت به مردم داشته باشد.اگر چنین موردی وجود‌ دارد که بعضیها به بیت المال دست درازی می کنند نباید در رسانه ها عنوان شود.شمارش تلفات مربوط به بیمه است نه دامپزشکی.
دولت محترم هنوز مشکلات زلزله زدگان کرمانشاه را حل نکرده چه رسد به اینکه پول احشام تلف شده را بدهد.
حکیم مهر درست یکسال بعد اخبار تهیه کند که این بیچارگان پول از دولت بابت تلفات گرفته اند یا نه.

دزد آن‌کسی است که هزاران تن ذرت آلوده و در روز روشن وارد کرده و فقط صدها میلیون تومان بابت معدومسازی اش دولت باید هزینه کند.
ناشناس
|
Korea (the Republic of)
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
0
0
چه کسی قرار است این مواظبت را انجام دهد%۹۵
نظر شما
ادامه