کد خبر: ۵۳۳۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

رئیس اداره طیور دامپزشکی لرستان با اشاره به شیوع بیماری نیوکاسل در استان،گفت: تاکنون 20 کانون آلوده به بیماری نیوکاسل در مرغداری‌های صنعتی لرستان شناسایی شده که 12 مورد آن برای خرم‌آباد است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «عزیزاله نورالهی» با اشاره به شیوع بیماری نیوکاسل در طیور لرستان، اظهار کرد: تاکنون 20 کانون آلوده به بیماری نیوکاسل در مرغداری‌های صنعتی استان شناسایی شده که 12 مورد آن برای خرم‌آباد است.

وی خاطرنشان کرد: تلفات بیماری کمتر از یک درصد گزارش شده که نسبت به دیگر استان‌های کشور آمار بسیار پائینی است.

رئیس اداره طیور دامپزشکی لرستان با بیان اینکه نیوکاسل بیماری ویروسی با شیوع بسیار بالا بوده، افزود: با این وجود شرایط تحت کنترل است.

نورالهی از واکسیناسیون بیش از یک میلیون طیور بومی در 2 هزار روستا به منظور جلوگیری از گسترش بیماری نیوکاسل در مرغ‌داری‌های صنعتی استان خبر داد.

وی بیان داشت: همچنین واکسن موردنیاز برای طیور صنعتی فراهم شده، ضمن اینکه مواد لازم برای ضدعفونی محیط نیز در اختیار مرغداران قرار گرفته است.

رئیس اداره طیور دامپزشکی لرستان با اشاره به علائم بیماری نیوکاسل در طیور، اظهار داشت: سندروم تنفسی، گوارشی و عصبی از مهمترین علائم بیماری هستند که انتظار می‌رود مرغ‌داران با مشاهده این موارد نسبت به معدوم‌سازی طیور اقدام کنند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
0
0
پس اداره دامپزشکی چیکار میکنه پس
نظر شما
ادامه