کد خبر: ۵۳۳۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
اصولاً در هر رشته‎ای که بیکار داشته باشیم ، تهدید وجود دارد و من با افزایش تعداد دانشکده‎های دامپزشکی به شدت مخالفم / تبلیغات در بخش دامپزشکی بسیار ضعیف است / آموزش دامپزشکی و پزشکی و کارهای اجرایی در زمینه زئونوزها و بهداشت مواد غذایی که ماهیتی متفاوت از کشاورزی دارد به وزارت بهداشت ملحق شود...

حکیم مهر -  دکتر مهدی محبعلی در گفتگویی عیدانه با حکیم مهر با تشریح ابعاد مختلف پژوهش‎ها و تحقیقات خود به اظهار نظر درباره ساختار آموزشی و اجرایی دامپزشکی و تعداد دانشکده‎های دامپزشکی کشورمان پرداخت.

استاد دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در این گفتگو با بیان این مطلب که دامپزشکی رشته بسیار شیرینی است گفت : اصولاً در هر رشته‎ای که بیکار داشته باشیم ، تهدید وجود دارد و من با افزایش تعداد دانشکده‎های دامپزشکی به شدت مخالفم.

دکتر محبعلی که بعنوان دامپزشک و متخصص قارچ‎شناسی و انگل‎شناسی پزشکی به تازگی حائز رتبه اول جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی شده با نام بردن از اساتید خود نظیر دکتر اسلامی، دکتر بازرگانی ، دکتر تاج‎بخش و سایرین به بیان وضعیت و سیر تکاملی آموزشی و تحصیلی خود در سالهای اوائل انقلاب اسلامی ایران پرداخت.

 

وی عمق تدریس استاد دکتر بازرگانی را یک الگو عنوان و تأکید کرد که خود نیز در کلاسهای درس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران برای دانشجویان به همان روش دکتر بازرگانی در دانشکده دامپزشکی تدریس می‏کند.

دکتر محبعلی با بیان این نکته که تبلیغات در بخش دامپزشکی بسیار ضعیف است به مقایسه تبلیغات روز پزشک و روز دامپزشکی پرداخت و گفت : باید از ظرفیت کانالهای متعدد رادیو و تلویزیون در این زمینه به خوبی استفاده شود تا مردم با حرفه دامپزشکی بیشتر آشنا شوند.

استاد انگل شناسی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنین با اشاره به ماهیت دامپزشکی گفت: دامپزشکی همان پزشکی است و تفاوت آنچنانی بین این دو وجود ندارد و به همین دلیل به نظر می رسد باید آموزش دامپزشکی و پزشکی و کارهای اجرایی در زمینه زئونوزها و بهداشت مواد غذایی که ماهیتی متفاوت از کشاورزی دارد به وزارت بهداشت ملحق شود.

 

مشروح این گفتگوی جالب و جذاب که به مناسبت فرارسیدن عید نوروز (سال 1390) انجام شده در تعطیلات نوروزی منتشر و تقدیم بینندگان محترم حکیم مهر خواهد شد...

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر ف جوانمرد
|
-
|
۰۶:۵۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۵
0
0
با سلام
ضمن تشکر از این استاد گرامی، صرف مخالفت جنابعالی و من و شما افاقه نمیکند! بلکه باید مسوولین و همه دامپزشکان عزیز دست به دست هم قاطعانه با این افزایش ظرفیتها و رشد بی رویه دانشکده ها ممانعت کنیم! ببینید چند سال از تاسیس دانشگاه آزاد میگذرد و ما فقط 2تا دانشکده دندانپزشکی و 1 دانشکده داروسازی داریم بعد مشاهده میکنیم در یک شهر همزمان 2 دانشگاه آزاد و سراسری با هم دامپزشک صادر میکند؟! هشیار باشید دوستان! ما به فکر خودمان که نیستیم لا اقل به فکر فرزندانمان باشیم!!!!
دانشجوی نخبه
|
-
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
0
0
از نظر من حرفهای ایشان خیلی قشنگ است ولی فکر نمیکنم با حرف زدن این کشور موفق شود وقتی در دانشگاهها هیچ احترامی برای دامبزشک قلیل نیستند فکر کنم ادامه تحصیل در کشور خارجی بهتر باشد
نظر شما
ادامه