کد خبر: ۵۳۳۳۱

      

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد گفت: قریب به 200 کیلو گرم مرغ و گوشت گوسفندی بسته بندی شده در یکی از فروشگاه های زنجیره ای در سطح یاسوج کشف و معدوم شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، «دکتر علی روئین تن»، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد با اعلام این خبر اظهار کرد: بازدیدها از مراکز عرضه فراوردهای خام دامی بصورت روزانه، مستمر و در دو شیفت صبح و عصر در قالب اکیپ های سیار بازرسی بهداشتی صورت می گیرد.

وی افزود: کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد بر اساس گزارش های مردمی از طریق سامانه، قریب به 200 کیلوگرم مرغ و گوشت گوسفندی تاریخ گذشته که توسط متصدی فروشگاه زنجیره ای پس از اتمام تاریخ مصرف، بصورت غیر بهداشتی منجمد شده بود کشف و معدوم شد .

دکتر روئین تن  تصریح کرد: بر اساس ضوابط دامپزشکی، مرغ  و گوشت قرمز بسته بندی شده از زمان تولید به مدت ۷۲ ساعت دارای مهلت مصرف می‌باشند و بعد از زمان مذکور باید از چرخه مصرف انسانی خارج شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد ادامه داد: متاسفانه همه شعبات این فروشگاه زنجیره ای بزرگ در شهر یاسوج  پس از انقضاء تاریخ مصرف ، گوشت و مرغ‌های مذکور نسبت به انجماد محموله اقدام نموده بود.

وی تصریح کرد: برای نگهداری طولانی مدت وانجماد فرآورده‌های خام دامی، گوشت و آلایش آن باید تحت شرایط تونل انجماد (۳۶- درجه سانتیگراد) و به سرعت منجمد شود که این امکان در کشتارگاه‌ها و شرکت‌های بسته‌بندی موجود می باشد.

دکتر روئین تن تاکید کرد: هیچ یک از عرضه کنندگان اجازه منجمد نمودن فرآورده تازه و یا دیفراست فرآورده منجمد را ندارند و توصیه می‌شود در صورتی که مصرف کنندگان تمایل به نگهداری طولانی مدت فرآورده‌های خام دامی دارند از فرآورده‌هایی که لیبل منجمد دارد خریداری نمایند.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد در پایان به عموم مردم توصیه کرد: از خرید گوشت، مرغ و آلایش دام و طیور با لیبل مخدوش و یا فراورده منجمدی که روی لیبل آن عبارت "تازه” درج شده که توسط متصدی واحد منجمد شده باشد جدا خودداری نمایند و در صورت مشاهده این موارد، مراتب را با تلفن گویای 1512 اطلاع رسانی نمایند.

 

نظر شما
ادامه