کد خبر: ۵۳۳۴۲

شرکت فایندمای FindMy ردیاب‌های نوین ماهواره‌ای اینترنت اشیا مخصوص رهگیری گله‌های دام عرضه کرده است.

به گزارش حکیم مهر، ردیاب‌های فایندمای برای ارتباط ماهواره‌ای خود از خدمات ماهواره‌های مدار کم ارتفاع زمین شرکت آمریکایی گلوبالستار Globalstar بهره‌ می‌گیرند. این ردیاب‌های جدید فایندمای ای-بل مدل ۲FindMy e-Bell Model 2) ) نام دارند و به صورت قلاده روی گردن دام نصب می‌شوند.

ردیاب‌های جدید نسبت به نمونه‌های قبلی کوچک‌تر و سبک‌تر هستند، عمر باتری طولانی‌تری و نیاز به تعمیرات کم‌تری دارند و همچنین به‌آسانی با استفاده بلوتوث تنظیم می‌شوند. گله‌داران با استفاده از این ردیاب‌ها می‌توانند دام‌های خود را به راحتی در مناطقی که زیرپوشش شبکه‌های تلفن همراه نیست رهگیری کنند.

شرکت‌های فایندمای و گلوبالستار ۱۰ سال است که با یکدیگر در زمینه اینترنت اشیا برای رهگیری گله‌ها همکاری دارند. در یک دهه گذشته قلاده‌های فایندمای بیش از ۲۰ میلیون پیام با ماهواره ارسال کرده‌اند. 

شرکت فایندمای را یک دامدار نروژی در سال ۲۰۰۹ تأسیس کرد. هدف از تأسیس این شرکت کمک به گوسفندداران برای رهگیری گله‌های خود بود که بین کشورهای سوئد و فنلاند و روسیه تردد می‌کنند. استفاده از محصولات این شرکت در سطح جهان گسترش پیدا کرده است و حتی در آمریکای جنوبی استفاده می‌شود.

منبع:  spacewatch

 
نظر شما
ادامه