کد خبر: ۵۳۳۸

حکیم مهر - عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت:شترمرغ با گام های بلندش سریعترین حیوان دو پای روی زمین است و می‌تواند به مدت 15 دقیقه با سرعت 60 تا 70 کیلومتر در ساعت بدود.    
دکتر غلامرضا نوری افزود:درمزارع پرورش شترمرغ ممکن است به هنگام مهار و یا شنیدن صدایی مثل هواپیما فرار کند که درچنین مواقعی قدرت تشخیص موانع برای جانوران کم بوده و احتمال دارد صدمات جبران ناپذیری به خود وارد سازد.

وی تصریح کرد:این پرنده نسبت به رنگ قرمز شدیدا واکنش نشان می‌دهد که درنتیجه رنگ لباس کارگران،آبخوری، دانخوری و فضاهای اطراف بهتر است از رنگهای مثل سفید انتخاب شود.

نوری گفت:شترمرغ زمانی که دچار استرس می‌شود،خود را به گوشه های قفس زده و تمایل به فرار از جایگاه دارد،به همین منظور طول جایگاه های نگهداری باید چندین برابر عرض آن باشد تا پرنده بتواند مسافتی را طی کرده و استرس نسبت به مکان اولیه کاسته شود.

عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان ادامه داد:شترمرغ ها پرندگانی اجتماعی هستند،رفتار اجتماعی آنها در شرایط اکولوژیکی متفاوت،پیچیده و متغییر بوده و قابل مقایسه با حیواناتی هستند که جز تکامل یافته ترین رده های اجتماعی محسوب می‌شوند.

نوری تصریح کرد:شترمرغها در زمان مبارزه و دفاع از پاها استفاده می‌کنند و به کمک ناخن موجود در انگشتان سوم پای خود قادر هستند،آسیب جدی و کشنده ای به متجاوز وارد کند.

وی تاکید کرد:اکثر رفتارهای تهاجمی درفصل جفتگیری اتفاق می‌افتد که ممکن است بین شترمرغهای نر، شترمرغ های ماده و یا شترمرغ های نر و ماده صورت گیرد.
 

نظر شما
ادامه