کد خبر: ۵۳۳۹۶
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمان:
«دکتر صدیقه کاظمی‌نیا» اظهار داشت: اگر به سال‌ها قبل بازگردم، باز هم رشته دامپزشکی را انتخاب خواهم کرد ...

حکیم مهر: یکی از دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی، رشد روزافزون جایگاه زنان در اجتماع است بطوری که بعد از انقلاب اسلامی بانوان با واقف شدن به جایگاه و منزلت خود توانستند حضور پررنگی در عرصه های مختلف داشته باشند و با آغاز طلیعه دوم انقلاب امید می رود شاهد پررنگ تر شدن جایگاه بانوان در جامعه باشیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، در این میان تعداد بانوانی که به تحصیل در رشته دامپزشکی در مقطع دکترای عمومی و تخصصی می‌پردازند نیز افزایش یافته که البته سبب شکوفایی و اعتلای حرفه و جایگاه این شغل تخصصی چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی شده است.

«دکتر صدیقه کاظمی نیا»، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمان، فارغ التحصیل دکترای عمومی دامپزشکی و MPH اپیدمیولوژی پزشکی یکی از بانوان موفق در مجموعه دامپزشکی می باشد.

وی که عضو كارگروه فني- تخصصي بيماري های تب برفكي،‌ شاربن و سل سازمان دامپزشكي است، دبیری کارگروه مبارزه با بیماریهای دامی معاونین سلامت کشور، دبیری کمیته فنیGIS  طیور دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور  سازمان دامپزشکی و دبيری سه کمیته پدافند غيرعامل،‌ كميته تخصصي بيماريهاي مشترك و كميته علمي- فني بيماريهاي اخطاركردني اداره كل دامپزشكي استان كرمان را برعهده دارد.

سازمان دامپزشکی کشور به پاس قدردانی از زحمات و تلاش های دکتر صدیقه کاظمی نیا در راستای تعالی اهداف دامپزشکی، وی را  به عنوان برگزیده دولتی در سال 98 انتخاب کرد و مورد تقدیر قرار داد.

دکتر صدیقه کاظمی نیا معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمان بیان داشت: در دنیای امروز توسعه و بالندگی جوامع جهت رشد وارتقای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و اجتماعی مرهون مشارکت همه جوامع انسانی اهم از زن و مرد می باشد و نقش موثر و مبرز بانوان را در پیشبرد این اهداف انکارناپذیر نمی باشد، خوشبختانه در سالهای اخیر با بهبود نگرش نسبت به حضور اجتماعی زنان، بانوان توانسته اند در عرصه های مختلف نقش آفرین و مفید واقع شوند.

وی در این رابطه افزود: دامپزشکی نیز یکی از رشته هایی بود که انحصار "مردانه" بودن آن بعد از انقلاب رنگ باخت و زنان با ایفای نقش شایسته خود در این رشته توانستند از پیله عادات رایج  گذشته رهایی یافته، علاوه بر حضور در ترکیب هییت علمی دانشگاه ها، سازمان دامپزشکی کشور و ادارات کل دامپزشکی استان ها صاحب پست های سازمانی، مشاغل مدیریتی و ...گردند.

وی افزود: شکوفایی بانوان در عرصه‌های مختلف دامپزشکی که نتیجه تلاش و کوشش آنها در این حوزه می باشد خط بطلانی کشید بر تفکرات و نگاه ناباورانه افرادی که حضور زنان در شغل دامپزشکی را باور نمی کردند و بانوان را محدود به مشاغل کلیشه ای می دانستند.

دکتر کاظمی نیا اعلام کرد: اگرچه شغل دامپزشکی از حیث سختی کار فنی و صحرایی برای زنان چالش برانگیز است اما می توان با تلاش اثبات نمود که یک زن هم می تواند دامپزشک فعال و موثر باشد.

وی که تنها بانوی دامپزشکی است که منصب معاون سلامت را در بین 32 استان کشور دارد، سوابق شغلی رییس اداره بررسي، مبارزه و مراقبت بيماريهاي دامي، ریيس بخش تشخيصي بيماريهاي دامي كلينيك مرجع و مسوول آزمايشگاه منطقه ای و مرکز تشخیص اداره کل دامپزشکی استان کرمان را نیز در کارنامه خود دارد.

وی با اعلام این مطلب که زمانی که من در این رشته فارغ التحصیل شدم، هنوز در جامعه این مسئله جا نیفتاده بود، افزود: در آن زمان و با شرایطی که طرح نیروی انسانی فقط برای آقایان بود، با حمایت های دامپزشکی استان و نیز پیگیری های فراوان، توانستم اولین زنی باشم که در سازمان دامپزشکی طرح بگیرم.

 وی در رابطه با حضور فعال بانوان دامپزشک در دامپزشکی استان، تصریح کرد: در اداره کل دامپزشکی استان بیش از 60 نیرو بانو وجود دارد که 43 نفر آن ها دکتر دامپزشک می باشند و در بخش های مختلف اداری و فنی مشغول بکار بوده و صاحب تصدی پست‌های مدیریتی و کارشناسی این اداره کل اند.

وی افزود: در این اداره کل، بانوان کلیه امور اداری تا کار در فیلد را به بهترین نحو انجام داده و با داشتن انگیزه بالا و حس مسوولیت پذیری همگام و دوشادوش با مردان انجام وظیفه می کنند و زمینه ساز فرهنگ حرفه ای مطلوبی جهت بانوان استان و کشور می باشند.

دکتر کاظمی نیا بیان داشت: همچنین بیش از 80 نفر دکتر دامپزشک زن در مراکز حوزه بخش خصوصی شامل داروخانه ها و آزمایشگاه های دامپزشکی، درمانگاه های عمومی و مراکز مایه کوبی دامپزشکی، کارخانجات خوراک دام و طیور، کشتارگاه های طیور، شرکت های پخش دارو و واکسن، کارگاه های بسته بندی فراورده های خام دامی و نیز کارخانه های شیر در سطح استان کرمان حضور فعال دارند.

این مقام مسوول که مديريت سيستم مراقبت استان را نیز بر عهده دارد، در راه اندازي سيستم GIS دامي استان کرمان و كدگذاري و تهيه ديتابيس GIS طيور استان نقش بسزا داشته و  مجري طرح هاي پايش استاني در بیماری های مختلف دامی و بیماری های مشترک بین انسان و دام بوده است.

دکتر کاظمی نیا  با بیان اینکه اگر به سال‌ها قبل بازگردد، باز هم رشته دامپزشکی را انتخاب خواهد کرد، افزود: دوباره این رشته را انتخاب می کنم زیرا دامپزشکی یکی از  مهم ترین ارکان سلامت جامعه است که با تامین بهداشت، بهبود بهره وری و افزایش تولید در بخش دام، طیور و آبزیان کشور سبب ارتقای سلامت جامعه و تامین غذای سالم می گردد، ضمن اینکه همیشه حیوانات را دوست داشتم و از اینکه درد آفریده های پروردگار را که قادر به بیان درد و تالم خود نیستند، درمان نمایم، بسیار خرسند می شوم، موجوداتی که بی ریایی و یکرنگی ویژگی بارز طبیعتشان می باشد.

وی در پایان تصریح کرد: اکنون که در اداره کل دامپزشکی استان شاهد انتصاب بانوان در پست های مدیریتی از جمله رییس ادارات ستادی( اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی، اداره امور مالی) و رییس واحدهای تحت نظر مدیر کل دامپزشکی استان (واحد ارزیابی و عملکرد و ...) می باشیم، امیدوارم با گذشت زمان ضمن اعتماد افزون تر به بانوان، شاهد فراهم شدن بسترهای مناسب برای حضور بیشتر آنان در حوزه های مختلف دامپزشکی باشیم.


انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۴
ناشناس
|
Sweden
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
1
18
كارگروه فني- تخصصي بيماري های تب برفكي،‌ شاربن و سل سازمان دامپزشكي است، دبیری کارگروه مبارزه با بیماریهای دامی معاونین سلامت کشور، دبیری کمیته فنیGIS طیور دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور سازمان دامپزشکی و دبيری سه کمیته پدافند غيرعامل،‌ كميته تخصصي بيماريهاي مشترك و كميته علمي- فني بيماريهاي اخطاركردني اداره كل دامپزشكي استان كرمان را برعهده دارد، این همه پست چگونه همزمان مدیریت میشود؟؟؟؟ ....................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
تقصير از ما بي لياقت هاست كه جربزه انجام امور حرفه اي را نداريم و باعث ميشويم برخي از همكاران جور ما را بيشتر بكشندخسته نباشيد خانم دكتر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
12
3
اگر فرصتی به بانوان کشور داده شود در هر زمینه ای می توانند بارز و شاخص باشند و امیدوارم در تمامی ادارات از توانایی های آنها استفاده شود. با توجه به اینکه دامپزشکی از نظر فعالیت جسمانی و توانایی جسمی رشته سختی محسوب می شود ولی هستند بانوانی که پایاپای مردان به این حرفه مقدس و سلامت محور مشغولند و وظایفشان را به بهترین نحو انجام میدهد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
3
22
بله با ورود خانم ها به بازار کار با حقوق زیر قیمت کارکردن .انحصار اقایان رو شکوندند .کار کردن به چه قیمتی !!!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
دقیقا دوست عزیز حرف حساب را زدی کار کردن به چه قیمتی ؟ ..................
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
بله این واقعیت هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
خودتان از اول بخوانید استدلالتان را
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
این خانم بخش دولتی کار میکنه یه عده انگار فقط نشستن تا نظر مخالف بدهند مگر آقایون زیر قیمت کار نمی کنند و اصلا اون یه موضوع دیگه هست و باید سرجاش بحث بشه و چاره اندیشی بشه ولی این موضوع توانمندی یه خانم رو مطرح میکنه و ربطی به اون موضوع نداره
مجید
|
United States of America
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
0
6
کدام شکست انحصار ؟ ظرفیت پذیرش نجومی و سیل فارغ التحصیلان بیکار بعد با زیر قیمت و قرار داد داخلی مسئول فنی شدند آیا این بود احترام به مقام والای بانوان دامپزشک ؟
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
1
7
منظور از کار مگر کار اداری باشه چون در فیلد بسیار کمرنگ هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
1
0
یه سوال با مدرک کارشناسی علوم آزمایشگاهی دامپزشکی میشه داروخانه دامپزشکی زد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
خیر کلا با توجه به تبصره 2 ماده 2 قانون افزایش بهره وری و دستورالعمل مربوطه که اعلام میدارد به ازای هر 5 درمانگاه یک داروخانه تاسیس شود ار کل کشور کمتر جایی پیدا میشود که بتوان داروخانه زد یعنی وزارت خانه و بیخیالی سازمان دامپزشکی بر تعداد فارغ التحصیلان بیکار روز به روز اضافه میکند
مهرآیین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
2
12
یعنی قبل انقلاب زنان ما امکان رشد و تحصیل نداشتند؟
............... زنان آن زمان هم امکان تحصیل و استخدام و ترقی داشتند. وزیر و فرماندار زن داشتیم همینطور مدیران کل زن و اساتید و...
اتفاقا زنان آن زمان کمتر تهدید تلقی می شدند و به بهانه های واهی دادن از دادن پست مدیریتی به زنان طفره می رفتند.
خانم دکتر عزیز،زنان جامعه ما به واسطه انقلاب متوجه حقوق خودشان نشدند بلکه این سیر تاریخی ناشی از تحولات در زمینه آگاهی نسلی و متاثر از سایرابعاد رشدی در سطح جامعه است.
مسایل را از منظر جامعه شناختی درست ببینیم .....................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
2
2
فاتحه دام و دامپزشکی خوانده شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
1
0
با درود و خسته نباشید خدمت خانم دکتر عزیز امیدوارم همینطور فعال وبا اعتماد بنفس ادامه بدید ودر سمت مدیر کلی بدرخشید .وجود بانوان فعال وموفق باعث افتخار برای همه بانوان دامپزشک هستش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
1
0
خانم دکترلطف کنید ببینید خانمهایی که با سهمیه به عنوان کاردان دامپزشک استخدام شدن چند تا روستا برای واکسیناسیون مراجعه کردن
همبن کار سبب فشار به سایر همکاران اداری شده
همکار سازمان
|
Sweden
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
0
0
با سلام خدمت ناشناس ...............، لطفا جمع نبندین، خوشبختانه تعداد همکاران با خصوصیات شما در ادارات و سازمان دامپزشکی انگشت شمار می باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
0
0
تبریک به همکار گرامی. با آرزوی سلامتی وتوفیق روز افزون
نظر شما
ادامه