کد خبر: ۵۳۴۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
درصد تولید مرغ کشور به شدت تحت تاثیر بیماری آنفلونزا قرار گرفته است اما با این وجود برخی مسولان - مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان مرغ گوشتی - با اظهار نظر‌های غیرکارشناسی و مضحک می‌‌گویند که آنفولانزای مرغی که اکنون کشور را فرا گرفته فقط مرغ‌های تخم‌گذار را مبتلا می‌کند و با مرغ‌های گوشتی کاری ندارد و آنها را مبتلا نمی‌کند / سازمان دامپزشکی که مرجع اصلی است به دلیل اینکه استقلال ندارد و زیر نظر جهاد کشاورزی است مجبور است دست به عصا و با عناوینی مانند بیماری تنفسی پرندگان با این بیماری مهلک برخورد کند...

حکیم مهر - رئیس هیئت مدیره جامعه دامپزشکان کشورمی‌گوید: 50 درصد تولید مرغ کشور به شدت تحت تاثیر بیماری آنفلونزا قرار گرفته است اما با این وجود برخی مسولان - مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان مرغ گوشتی -  با اظهار نظر‌های غیرکارشناسی و مضحک می‌‌گویند که آنفولانزای مرغی که اکنون کشور را فرا گرفته فقط مرغ‌های تخم‌گذار را مبتلا می‌کند و با مرغ‌های گوشتی کاری ندارد و آنها را مبتلا نمی‌کند.


دکتر ناصر نبی‌پور رئیس هیئت مدیره جامعه دامپزشکان کشور با انتقاد از گفته‌های برخی مسئولان - حاجی اصغری (نماینده مجلس) - در مورد اینکه چگونه می‌شود در کشورهای آسیای جنوب شرقی آنفولانزای مرغی طی مدت 7 تا 10 روز مهار می‌شود اما در ایران این امر 2 ماه است به طول انجامیده، به خبرنگار ایلنا،گفت: جالب است که آقایان قیاس مع‌الفارق می‌کنند زیرا شرایط کشور ما با شرایط کشورهای آسیای جنوب شرقی قابل مقایسه نیست.
او افزود: هنگامی که در این کشورها بحران مانند بیماری آنفولانزای مرغی پیش می‌آید همه نهادها دست به کار می‌شوند تا مشکل را حل کنند. برای مثال حتی ارتش نیز در کشورهای جنوب شرقی برای از بین بردن گله‌های مرغ بیمار و آلوده دست به کار می‌شود.
نبی‌پور ادامه داد: اما این موضوع در کشور ما طور دیگری است به گونه‌ای که دامپزشکی در این کار تک و تنها وارد عمل می‌شود و کارکنان زحمتکش این سازمان جان خود را در راه مبارزه با بیماری آنفولانزای مرغی به خطر می‌اندازد.
او تاکیدکرد:سازمان دامپزشکی حتی توانایی پرداخت هزینه دستمزد کارگری که در عملیات معدوم‌سازی مرغ‌ها کار کرده است را نیز ندارد. حال پرداخت هزینه لودر برای دفن کردن اجساد مرغ‌های معدوم شده جای خود دارد.
رئیس جامعه دامپزشکان تصریح کرد: همین باعث می‌شود که معدوم‌سازی یک گله یک میلیونی مرغ،2 ماه طول بکشد و همین باعث شود که بیماری به صورت گسترده و فراگیر درآید.
او توضیح داد: هنگامی که بیماری آنفولانزای مرغی در قزوین شایع شد، قادربودیم آن را با یک بسیج عمومی و اعمال قرنطینه‌های مقتضی و اقدام ضربتی در نابودسازی مرغ‌های آلوده به کنترل خود درآوریم. اما همین تعلل‌ها و همین مخفی نگه داشتن موضوع باعث شد تا بیماری از قزوین اکنون به تهران، قم و البرز کشیده شود و مرغداری‌های بسیاری را از رده خارج کنند.
نبی‌پور تاکید کرد:متاسفانه اظهارنظر برخی از آقایان - معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی -  در رابطه با اینکه ما می‌توانیم در ابتدای سال جدید مجدداً تولید مرغ و تخم‌مرغ را مجدداًَ به سطح قبل برگردانیم کارشناسی نیست.
او در این باره توضیح داد: حداقل 18 ماه تا 2.5سال طول می‌کشد تا مجدداً ذخایر و تولید مرغ ما به 40 روز پیش برگردد.
رئیس هیئت مدیره جامعه دامپزشکان افزود: برخی از اظهارنظر مسئولان نیز در نوع خود در حد طنز است زیرا گفته‌اند که آنفولانزای مرغی که اکنون کشور را فرا گرفته فقط مرغ‌های تخم‌گذار را مبتلا می‌کند و با مرغ‌های گوشتی کاری ندارد و آنها را مبتلا نمی‌کند.
او تصریح کرد:50 درصد تولید مرغ کشور به شدت تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته است و نابود کردن مرغ‌های تخم‌گذار ما نیز اوضاع را بدتر می‌کند و موجب می‌شود تخم‌مرغی نباشد تا به جوجه تبدیل شود تا مرغداران از آن برای تولید مجدد استفاده کنند.
او با انتقاد از عدم استقلال سازمان دامپزشکی تاکید کرد: چند تن از نمایندگان مجلس و مسئولان درگفته‌های خود به بحران آنفولانزای مرغی اشاره کردند ولی سازمان دامپزشکی که مرجع اصلی است به دلیل اینکه استقلال ندارد و زیر نظر جهاد کشاورزی است مجبور است دست به عصا و با عناوینی مانند بیماری تنفسی پرندگان با این بیماری مهلک برخورد کنند.
نبی‌پور تاکید کرد: باید هرچه سریع‌تر چاره‌ای اندیشیده شود و اطلاع‌رسانی به شیوه مقتضی انجام شود و با بسیج عمومی بر این بحران که اکنون برای تمام دنیا حل شده است راهکاری اندیشیده شود.
او در پایان اعلام کرد: شاید مستقل شدن سازمان دامپزشکی و زیر نظر نهاد ریاست جمهوری قرار گرفتن چاره‌ای برای حل مشکل جامعه دامپزشکی باشد.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس مطلع و منتقد مدیریت فعلی سازمان
|
-
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۶
0
0
جناب آقای دکتر نبی پور عزیز ....... نشان بدهید که دارای تعهد شغلی و تخصصی می باشید ، ...... اجازه ندهید که اینقدر آلت دست افراد غیر متخصص بشوید ، هر چند خیلی دیر شده است ولی هنوز هم روزنه امیدی هست در غیر اینصورت برای همیشه مرغدار صنعتی بایستی همیشه با مرگ دست و پنجه نرم کند و باید یک روزی در این و آن دنیا پاسخ گو باشید من در تایید صحبتهای شما برای رسوایی افراد غیر متخصص و ابزار ی که برای رسیدن به پست ریاست حاضرند علم و تخصص را به تمسخر بگیرند و از بکار گیری افراد متخصص پرهیز می کنند فقط یک راه حل سراغ دارم و آن اینست که اگر .... سازمان {دامپزشکی} ........... شجاعت و صداقت دارند اجازه بدهند تا صنف شما از کانونهای بیماری تعدادی نمونه را به آزمایشگاههای مرجع آنفلوانزای طیور ارسال کنند تا سیه روی شود آنکه در او غش باشد و باعث شود که ........ و سایرین که .........از بکار بردن حرفهای ..... و غیر علمی و ......... چون تنگی نفس و عوارض و تنفسی و غیره پرهیز کنند
کارشناس
|
-
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۶
0
0
همه حرفهای ......... و مدیریتش مصداقی واقعی از پارادکس است لطفا برای تدریس وتفهیم پارادکس از رفتار و گفتار مدیریتی فعلی ..... بعنوان مصداق استفاده کنید
نظر شما
ادامه