کد خبر: ۵۳۴۰۵
تعداد نظرات: ۹ نظر
مسئول روابط عمومی دانشکده دامپزشکی تهران در گفتگو با حکیم مهر:
«علی‌اصغر ودایع خیری» افزود: بنیاد حامیان دانشکده دامپزشکی در مرداد ماه سال گذشته تاسیس شد و خیلی از خیرین، اعضای هیات علمی و علاقه‌مندان به دانشکده دامپزشکی، موسس آن شدند ...

 

حکیم مهر- محسن طاهزمیرزایی چند روز پیش خبری تحت عنوان افتتاح زمین ورزشی چند منظوره دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران به همت بنیاد حامیان منتشر شد. این خبر بهانه‌ای شد تا به سراغ مسئول روابط عمومی دانشکده دامپزشکی برویم تا از تاریخچه و نحوه فعالیت این بنیاد آگاهی بیشتری پیدا کنیم.

«علی‌اصغر ودایع خیری» با یادآوری اینکه بنیاد حامیان دانشگاه تهران در تاریخ سی‌ام اردیبهشت سال ۹۳ و با حضور اعضای هیات موسس شکل گرفت، گفت: «این بنیاد در راستای بهره‌گیری از توانمندی‌های مادی و معنوی خیرین، تشویق و ترغیب توانگران و نیک‌اندیشان برای تقویت و گسترش زیرساخت‌های دانشگاه تهران با همت جمعی از خیرین و دانش آموختگان دانشگاه تهران فعالیت خود را آغاز کرد. در واقع این بنیاد به منظور حمایت از اهداف و ماموریت‌های ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی دانشگاه به مثابه نماد آموزش عالی در دفتر رئیس دانشگاه راه‌اندازی شد.»

وی ادامه داد: «در اردیبهشت ماه سال ۹۴ ساختمان کنونی بنیاد واقع در خیابان وصال که یک ساختمان تاریخی است، توسط دانشگاه تهران برای بهره‌برداری لازم به مدت ۹۹ سال در اختیار بنیاد قرار داده شد. همچنین در کنار آن یک بنیاد فرهنگی به نام آقای مصلی‌نژاد در همین سال با هزینه‌ای بالغ بر ۲ میلیارد تومان از سوی ایشان، مرمت، بازسازی و تجهیز شد.»

خیری با بیان اینکه در ادامه خیلی از دانشکده‌ها، بنیادی را برای خود راه‌اندازی کردند، خاطرنشان کرد: «خوشبختانه دانشکده دامپزشکی نیز از چند سال گذشته در صدد این بود که بنیادی را در دانشکده خود، به صورت مستقل و زیرمجموعه بنیاد اصلی تاسیس و راه‌اندازی کند که با پیگیری هیات رئیسه جدید دانشکده از جمله دکتر باهنر و دکتر وجگانی راه‌اندازی شد. بعد از این پیگیری‌ها، بنیاد در مرداد ماه سال گذشته تاسیس شد و خیلی از خیرین، اعضای هیات علمی و علاقه‌مندان به دانشکده دامپزشکی، موسس آن شدند.»

وی ادامه داد: «یکی از مزیت‌های بنیاد حامیان دانشکده دامپزشکی این بود که خیلی زود توانست سرمایه اولیه نسبتا خوبی را جذب کند و فعالیت خود را به نحو احسن و مطلوب پیش ببرد. یکی از کارهایی که این بنیاد تقبل کرده، این است که دانشجویان ممتاز را بورسیه تحصیلی به مبلغ ۲۰۰ هزار تومان در ماه کرده است.»

خیری در پاسخ به این سوال که چه دانشجویانی می‌توانند از این بورس تحصیلی استفاده کنند، گفت: «هر دانشجویی که در طول ۲ ترم قبل، معدل بالای ۱۷ کسب کرده باشد، می‌تواند از این بورس تحصیلی بهره ببرد.»

وی تصریح کرد: «از دیگر کارهایی که در این یک سال انجام شده، برگزاری نشست‌های مختلف و تلاش در جهت حل مشکلات دانشکده بوده است. از جمله مهمترین این مشکلات فقدان یک فضا برای فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی دانشجویان بوده است. کمااینکه دانشجویان جوانان پرانرژی و خلاقی هستند که باید انرژی آنها در اماکن ورزشی تخلیه می‌شد.»

مسئول روابط عمومی دانشکده دامپزشکی توضیح داد: «با صحبت‌های انجام شده، مقرر شد یکی از آقایان هزینه ایجاد یک فضای ورزشی چند منظوره را تقبل کند. از آنجاکه ساختمان دانشکده قدیمی است، فاقد فضای اضافه بوده و فقط یک قسمت در شمال دانشکده بلااستفاده مانده بود که به‌َعنوان پارکینگ اتوبوس‌های فرسوده از آن استفاده می‌شد. این اتوبوس‌های فرسوده اسقاط شده و آن فضای ۴۰۰ مترمربعی با تقبل هزینه از سوی آقای فریدون کارون که عضو هیات مدیره بنیاد حامیان دانشکده دامپزشکی هستند به ورزش دانشجویان اختصاص داده شد. در نهایت یک فضای ورزشی چند منظوره شامل فوتبال دروازه کوچک، والیبال و بسکتبال احداث شد.»

وی ضمن اشاره به رشد مناسب بنیاد حامیان دانشکده دامپزشکی در مدت زمان کوتاه، گفت: «علت این رشد، همدلی و همگنی به وجود آمده میان اعضا بود که با هم، هم‌عقیده و هم‌نظر بودند و تواسنتند در این موقعیت کسادی اقتصادی نظرات را جمع کنند و حمایت‌هایی از دانشجویان انجام دهند. کمااینکه خیلی از دانشکده‌ها سال‌ها قبل‌تر این کار را انجام داده بودند اما خیلی موفق نبودند و شاید جایگاهی را که ما امروز در آن هستیم، آنها نداشته باشند.»

خیری در پایان با تاکید بر اینکه مبلغ بورسیه تحصیلی برای دانشجویان ممتاز، شرایطی انگیزشی برای آنها ایجاد کرده است، تصریح کرد: «گذشته از دانشجویان ممتاز، بنیاد تا حد توان خود از دانشجویان کم بضاعت در صورت تایید دانشکده و مشاور تحصیلی کمک می‌کند.»

 
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
3
8
از تو سیستم امار گرفتن دیدن هیچی معدل بالا 17 نیست.گفتن بورسیه میکنیم .که منتی بر سر دانشجو باشه .
پریسا
|
Korea (the Republic of)
|
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
1
2
مگه دانشگاه دولتی بورسیه میکنن
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
6
7
من مدیر یه شرکت پخش داروهستم برای یک پست ویزتوری ساده که دیپلم میتونه این کار انجام بده هشتاد دو عدد دکتر دامپزشک مراجعه کردند...اونم با حقوق و یک میلیون...با توجهه به اینکه فرزند خودم دانشجوی دامپزشکی ازش خواستم دوباره کنکور بده هیچ رشته ای وضعیت بازار کارش تا این اندازه خراب نیست واقعا افتضاحه بازار کار این رشته..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
0
5
دوویست هزارتومن . دوویست !!!!
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
1
8
گیرم دو الی سه نفد ام بورس کردید با بقیه فارغ التحصیلان بیکار این‌رشته چه میکنید هنوز ورودی های دهه هشتاد این رشته کار ندارند..‌دامپزشکی تبدیل شده به رشته ای برای تولید دکتری اسنپ،دکتری ویزیتوری...نابودند فارغ التحصیلان این رشته
ناشناسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
0
2
در این اوضاع سخت اقتصادی این یک گام موثر ، اگر چه کوچک است .بهر حال دست دست اندرکاران ان درد نکند.
علی خانم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
1
1
اخه مثلا کدام رشته بازار خوبی داره؟
حسام الدین حیدرپناه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
0
2
این خبر خیلی خوبی بود خوشحال شدیم به هر حال این کمک هزینه هم خوبه
خودی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
1
1
خاطرتون باشه این مورد رو اطلاع رسانی کرده بودم که این تصمیم به دلیل خروج سرمایه به ضرر دانشجو ها تمام خواهد شد، به این خاطر به جای ماهی دادن به این بچه ها میتونستیم ماهی گرفتن یادشون بدیم و این سرمایه رو برای ایجاد شرکت های نوپا و دانش بنیان هزینه کرد یا بهتر بگم سرمایه گذاری کرد...
دانشجو گدا نیست

متاسفم
Mike
نظر شما
ادامه