کد خبر: ۵۳۴۲۴

نایب رئیس کمیسیون اصل نود با تاکید بر نظارت کمیسیون بر وضعیت ذرت‌های آلوده، گفت: دولت گفته به دنبال خروج ذرت‌های آلوده از کشور است اما در صورت تعلل پرونده را سریعتر به قوه قضاییه ارجاع خواهیم داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از  خانه ملت، «امیر خجسته» در توضیح پیگیری‌ آخرین وضعیت ذرت‌های آلوده، گفت: حدود 140 هزار تن ذرت آلوده همچنان در گمرگ بندر امام خمینی وجود دارد، کمیسیون اصل نود پس از دریافت گزارش تیم ارسالی به منطقه و بررسی آخرین اقدامات دولت تصمیم نهایی در ارتباط با پرونده ذرت‌های آلوده را اعلام و گزارش آن را به قوه قضاییه ارسال می‌کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آقای رئیس‌جمهور دستور امحاء ذرت‌های آلوده را داده اما زیرمجموعه و مسئولان مربوطه هیچ اقدامی هنوز انجام ندادند. آقای رئیس‌جمهور نباید این موضوع را تکذیب کند زیرا سه وزیر و رئیس سازمان ملی استاندارد در جلسات بررسی این گزارش در کمیسیون اصل نود مجلس حاضر شدند.

ارجاع سریعتر پرونده ذرت‌های آلوده به قوه قضاییه در صورت تعلل دولت

وی افزود: مسئولان گمرک، وزارت اقتصاد و دارایی، کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت متولی هستند، وزرا در نشست کمیسیون اصل نود مجلس تاکید کردند که طی یک ماه این معضل را حل می‌کنند اما سه هفته از آن زمان گذشت و هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

خجسته یادآور شد: ما طبق صحبت‌هایی که کردیم، ابتدا تذکر دادیم و سپس افشاگری کردیم، گزارش ذرت‌های آلوده رسانه‌ای شد اما در صورتی که هیچ اقدامی از سوی دولت سر نزند، گزارش را سریعتر به قوه قضاییه ارجاع خواهیم کرد زیرا با واردات این میزان ذرت آلوده 35 میلیون دلار ارز با نرخ دولتی در سال 1395 از کشور خارج شده است بنابراین با متخلفان باید برخورد شود.

امحای ذرت‌های آلوده هزار روز طول می‌کشد

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: متخلفان هیچ کاری نمی‌توانند با ذرت‌های آلوده کنند، حتی آنها را نمی‌توانند در دریا رها کنند زیرا ذرت‌ها به سم قارچ آفلاتوکسین آلوده است و دریا را نابود می‌کند. تنها راهکار آن امحاء است که هزار روز طول می‌کشد، 200 میلیارد تومان پول و 7 هزار ماشین سنگین نیاز دارد، این ذرت‌ها را هم می‌تواند به کشور دیگر مرجوع شود.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید تکلیف ذرت‌ها آلوده را تعیین کند، گفت: نامه‌ای زده شده و در آن تاکید کردیم که مسئولان بدون هماهنگی کمیسیون اصل نود مجلس حق هیچ اقدامی در این زمینه ندارد، دولت هر تصمیمی که بگیرد را باید به کمیسیون اصل نود مجلس اعلام کند زیرا ما باید نظارت کنیم.

دولت خبر از مرجوع کردن ذرت‌های آلوده داده است

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در نشست‌های بعدی کمیسیون اصل نود نیز به گزارش ذرت‌های آلوده خواهیم پرداخت، گفت: ما یک ناظر هم برای کنترل این مسئله مشخص کردیم، دولت اعلام کرده که کار مرجوع ذرت‌های آلوده در دستور کار است، همچنین اذعان کردند که قسمتی از ذرت‌ها را هم بار کشتی کردند لذا تیم کمیسیون برای نظارت به منطقه مربوطه رفته است.


نظر شما
ادامه