کد خبر: ۵۳۴۲۵
تعداد نظرات: ۶ نظر

رئیس اتحادیه صنفی قصابان استان کرمانشاه، از فعال‌ شدن کشتارگاه زاگرس کرمانشاه در روزهای اخیر پس از گذشت ۱۷ سال خبر داد و این امر را در کاهش قیمت گوشت تاثیرگذار دانست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از  ایرنا، «حسن آمویی» روز چهارشنبه گفت: این کشتارگاه به صورت صنعتی و با داشتن تجهیزات مدرن در حال فعالیت است.

وی تلاش و پیگیری مسوولان استان را در بازگشایی کشتارگاه زاگرس تاثیرگذار دانست و گفت: این جابه جایی با نرخ خدمات پایین در کشتارگاه، موجب کاهش قیمت گوشت شده است که در روزهای اخیر نرخ مصوب را به اصناف اعلام کردیم.

آمویی با بیان اینکه این کاهش قیمت در هر کیلوگرم از گوشت عرضه شده به میزان تقریبی ۱۰ هزار تومان بوده، ادامه داد: قیمت هرکیلو گوشت چرخ کرده و خورشتی گوساله ۷۰ هزار تومان، نرمه گوساله ۹۰ هزار تومان و قیمت هرکیلوگرم گوشت گوسفندی مخلوط ۹۳ هزار تومان است.

وی همچنین از وجود ۲۱۰ واحد مجاز عرضه فرآورده های خام دامی (قصابی) در شهر کرمانشاه خبر داد.

کرمانشاه دارای ۲ کشتارگاه بیستون و زاگرس (ماهیدشت) است که کشتارگاه زاگرس (ماهیدشت) سالها به دلیل نبود مخازن آب کافی و دیگر مشکلات کارشناسی، غیرفعال بوده است.

کرمانشاه که یکی از استانهای صادرکننده دام کشور محسوب می شود در سال های اخیر نرخ گوشت آن ۱۰ درصد بیشتر از سایر استانها بود.

در استان کرمانشاه چهار میلیون و ۶۵۰ واحد دامی و بیش از یک هزار و ۳۳۳ واحد دامپروری صنعتی شامل ۷۰۰ واحد مرغداری گوشتی صنعتی،۱۷۶ واحد گاوداری شیری، ۱۸۱ واحد پرواربندی گوساله و ۲۱۹ واحد پرواربندی بره فعال است.

در این استان همچنین ۲۴ واحد مرغداری تخمگذار، ۱۳ واحد پرورش بوقلمون صنعتی، ۹ واحد مرغ مادر گوشتی، چهار واحد جوجه کشی، ۲ واحد مرکز پرندگان زینتی، پنج واحد پرورش شترمرغ و بیش از ۳۰۹ هزار کلنی زنبور عسل و سایر واحدهای بخش روستایی و عشایری وجود دارد.

در کرمانشاه سالانه بیش از ۴۵۱ هزار تن انواع محصولات دامی شامل ۳۳۶ هزار تن شیرخام، ۳۶ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز، ۶۳ هزار و ۸۰۰ تن گوشت طیور، ۱۱ هزار و ۱۰۰ تن تخم مرغ و چهار هزار و ۸۳ تن عسل تولید می شود.

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
0
1
لطفا روش تامین آب کشتارگاه و تامین آب شرب بهداشتی با تانکر را برای مردم تشریح کنید روشی که پس از ۱۷ سال کشف کردید. در ضمن پس از ۱۷ سال امکانات کشتارگاه بروز است یعنی چی؟
بخاطر خدا برای رفع مشکل یک نفر سلامت دومیلیون نفر را بخطر نیندازید.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
0
1
انتظار داریم دامپزشکی استان در خصوص آخرین وضعیت آب و تصفیه فاضلاب و ... بصورت شفاف به مردم اطلاع رسانی کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
0
0
جالبتر اینکه که کشتارگاه ماهیدشت کرمانشاه حتی پروانه فعالیت هم ندارد .لطفا روابط عمومی دامپزشکی استان در این خصوص هم اطلاع رسانی کند
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
0
0
چند سال مدیر کل قبلی استان کرمانشاه به خاطر حفظ سلامت مردم از بفعالیت این کشتارگاه با دلیل عدم تامین آب سالم و بهداشتی خودداری کرد و زیر بار حرف استانداری نرفت ...................
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
0
0
سلام
دوست عزیز شما درست میفرمایی
کار درست را ایشان انجام دادن ۱۷ سال به خاطر نداشتن حداقل شرایط بهداشتی
..................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
0
0
عجب! يعني دكتر پرور به خاطر مردم زير بار حرف استانداري نرفت؟؟!
نظر شما
ادامه