کد خبر: ۵۳۴۴۲

مسئول واحد حقوقی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان از برخورد قانونی با تخلف در توزیع گوشت چرخ کرده بسته بندی تقلبی با عنوان جعلی خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، «امیر مساح» مسئول واحد حقوقی در تشریح جزییات این خبر گفت: طی بازدید و بازرسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی شبکه های دامپزشکی شهرستان های مبارکه و لنجان از سطح مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی، مقادیر قابل توجهی گوشت چرخ کرده بسته بندی با عنوان جعلی کشف و ضبط گردید.

وی افزود: پس از نمونه گیری و ارسال نمونه ها به آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان و انجام آزمایش های تکمیلی، بالا بودن بارمیکروبی و وجود آلایش خوراکی مرغ در محصولات بسته بندی شده تایید گردید.

مساح تصریح کرد: پس از معرفی عامل توزیع کننده گوشت چرخ کرده بسته بندی شده توسط ناظرین بهداشتی دامپزشکی مستقر در سطح مراکز عرضه فرآورده خام دامی به شبکه دامپزشکی شهرستان لنجان، هماهنگی های بعدی و ارسال اطلاعات متخلفان در این حوزه به دادگستری این شهرستان از سوی واحد حقوقی اداره کل دامپزشکی استان صورت پذیرفت.

وی اذعان داشت: با عنایت به مستندات و نتیجه آزمایش های انجام شده و اقرار متهم در دادسرا، قاضی دادگاه بزهکاری متهم را محرز و مسلم تشخيص داده و به استناد مواد (523) و (528) قانون مجازات اسلامی (کتاب پنجم – تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) مصوب سال 1375، وی را بابت بزه مشارکت در جعل و استفاده از علامت سازمان دامپزشکی کشور بر روی بر چسب تجاری جعل شده به تحمل دو سال حبس تعزيری و همچنین بابت بزه تهديد عليه بهداشت عمومی با استناد به ماده (688) همان قانون، به تحمل هفت ماه حبس تعزيری محکوم نمود.

مسئول واحد حقوقی اداره کل دامپزشکی استان در پایان ضمن تشکر و قدردانی از دادگستری استان برای به کارگیری همه ظرفیت‌های قانونی موجود در برخورد قاطع و قانونی با افرادی که به امنیت غذایی جامعه لطمه وارد می کنند، خاطر نشان شد: برخورد سریع، قاطع و خارج از نوبت با متخلفین مرتبط با حوزه دامپزشکی، اهمیت به سزایی در پیشگیری از وقوع جرایم دارد.

 

نظر شما
ادامه