کد خبر: ۵۳۴۷۷
تعداد نظرات: ۷ نظر
 

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در واکنش به امتیازات و سهمیه‌های فرزندان اعضای هیات علمی گفت: اگر فرزندان اعضای هیات علمی ۹۲.۵ درصد نمره آخرین فرد قبولی که نمره و درصد بالایی است را کسب کنند، می‌توانند از همان ترم اول جا به جا شوند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایلنا، «دکتر محمدمهدی زاهدی» رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره سهمیه و امتیازی که به فرزندان اعضای هیات علمی تعلق گرفته است، گفت: در قانونی که در دانشگاه‌های مختلف اجرا می‌شود، دانشجویان و فرزندان اعضای هیات علمی می‌توانند بعد از یک ترم تحصیل برای مهمان شدن در دانشگاه مورد نظر خود درخواست بدهند. البته در صورتی که معدل بالایی داشته باشند، امکان جا به جایی برای آنها وجود دارد و می‌توانند به دانشگاه مورد نظرشان بروند و این ربطی به طرح بومی‌گزینی ندارد.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به امتیاز در نظر گرفته شده برای فرزندان اعضای هیات علمی گفت: این روند که به آن اشاره شد، نوعی تسهیلات است و جا به جایی یا مهمان شدن برای تمام دانشجویان است. در این میان برای فرزندان اعضای هیات علمی امتیازی در نظر گرفته شده که بر مبنای آن اگر ۹۲.۵ درصد نمره آخرین فرد قبولی برای دانشگاهی که قصد انتقالی به آن را دارند کسب می‌کنند، می‌توانند تغییر رشته دهند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به تعبیر دیگر اگر فرزندان اعضای هیات علمی حد نصاب ۹۰ درصد و ۹۲.۵ درصد نمره آخرین فرد قبولی که نمره  و درصد بالایی است را کسب کنند می‌توانند از همان ترم اول جا به جا شوند و این تسهیلات برای آنها در نظر گرفته شده است.

زاهدی با بیان اینکه هیچ سهمیه‌ای برای فرزندان اعضای هیات علمی در نظر گرفته نشده است، گفت: این شیوه‌ای که بیان شد با این گفته که فرزندان اعضای هیات علمی سهمیه ورود به دانشگاه دارند، متفاوت است و در حقیقت هیچ سهمیه‌ای برای آنها وجود ندارد، بلکه این فقط یک امتیاز است.

وی در واکنش به تغییر رشته برخی دانشجویان دانشگاه آزاد از رشته دامپزشکی به پزشکی گفت: در حال حاضر این جا به جایی متوقف شده، زیرا خلاف بوده است. مجلس هم نسبت به این مساله موضع گیری کرده و در ادامه آن شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز موضع خود نبست به این تغییر رشته را اعلام کرده است.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در توضیح تغییر رشته دامپزشکی به پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این اقدام تنها برای یک دوره بوده که اجرای آن بعد از آن دوره اشتباه بوده وگرنه بحث سهمیه در کار نبوده است.

 

انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
2
3
با سلام
آقایون حتما تو اون یک دوره کاراشونو انجام دادن!!!!
حسین ترابی
|
United States of America
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
0
2
چقدر خوب میشه در مورد ۲ پسر دکتر و........ که شایعه انتقالی یکی از آن دو ابتدا از دامپزشکی به پزشکی قم و سپس از پزشکی قم به پزشکی تهران تحقیق و نتیجه اعلام شود تا مشت محکمی باشد به دهان شایعه سازانی که شروع این انتقال را از همانجا میدانند!
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
0
3
یعنی برای ی دوره اشکال نداشته،
اونوقت چرا؟
چون فقط تو اون سال یک کله گنده بچش دامپزشکی قبول شده ، می خواسته بره پزشکی.
برای آن سال خوبه برا بقیه سالها اخ
عدالت واژه ای در حد شعار.
راستی اون قضیه که می گن دو ترم خارج بخونند و بیاند دانشگاه داخل گروه پزشکی بخوانند چی می گید.
همش تبعیض
همش قانون را به نفع ثروتمندان بنویسید و تفسیر کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
اقا زاده حال نداشته بیشتر بخونه ولی دوست داشته داروساز بشه چون ارث پدر و مادرشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
0
1
پس عدالت و تبعیض و این چیزا حرفش بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
کشک است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
0
1
تمامی شعار های انقلاب از دست رفت
نظر شما
ادامه