کد خبر: ۵۳۴۸۳

تالاب‌های منطقه گرمسیری مغان استان اردبیل با شروع بارش های پاییزی و حاکمیت سرما و در روسیه و شمال اروپا میزبان گونه نادر و مورد حمایت غاز پیشانی سفید است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرزی پارس‌آباد روز پنجشنبه در بازدید از تالاب‌های مغان با اشاره به آغاز فصل مهاجرت پرندگان گفت: غاز پیشانی سفید کوچک  از جمله گونه‌های حفاظت شده جهانی است و در حال حاضر جهت حفاظت از آن کارگروهی بین‌المللی به نام کارگروه حفاظت و تدوین برنامه عمل‌گونه غاز پیشانی سفید کوچک زیر نظر موافقتنامه پرندگان آبی مهاجر آفریقا- اوراسیا (UNEP/AEWA) تشکیل شده که وضعیت آن را در سطح جهان بررسی می‌کند.

«هاشم میرزادنژاد» افزود: در روزهای گذشته جمعیت قابل توجهی از این گونه در تالاب های این شهرستان فرود آمده اند.

وی بیان کرد: همچنین در این مدت تعداد زیادی از گونه‌های مختلف پرنده، تالاب‌ها و آب‌بندها و مزارع کشاورزی پارس‌آباد را برای زمستان‌گذرانی انتخاب می‌کنند.

شهرستان پارس‌آباد در شمال اردبیل به عنوان نخستین شهرستان در مسیر کریدور مهاجرت پرندگان قرار گرفته و تعداد کثیری از گونه‌های مختلف پرنده در تالاب‌ها، آب‌بندها، شالیزارها، حاشیه رودخانه‌ها و مزارع این شهرستان برای استراحت و زمستان‌گذرانی فرود می‌آیند.

غاز خاکستری، غاز پیشانی سفید کوچک و بزرگ، خوتکا، اردک سر سبز، اردک ارده‌ای، اردک سرحنایی، کفچه نوک، کشیم کوچک، چنگر، باکلان کوچک، باکلان بزرگ، سهره، حواصیل و بوتیمار ‌پیش قراولان پرندگان مهاجر به منطقه هستند.


نظر شما
ادامه