کد خبر: ۵۳۵۰۹

اداره کل محیط زیست استان اردبیل در اطلاعیه‌ای از اقشار مختلف مردم خواست تا با توجه به نفوذ هوای سرد و بارش برف در مناطق مختلف، از گونه‌های جانوری حمایت کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، اداره کل محیط زیست اردبیل در پی کاهش محسوس دما و بارش برف در نقاط مختلف استان اردبیل اطلاعیه‌ای را صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به سردی هوا و تداوم بارش برف و یخ بستن بسیاری از آبگیرها و پوشیده شدن مراتع با برف، انواع حیات وحش از زیستگاه‌های مختلف استان به دنبال غذا و علوفه به سکونتگاه‌های انسانی نزدیک می‌شوند.

محیط بانان استان اردبیل هم اکنون برای امدادرسانی و علوفه دهی و دانه پاشی به حیات وحش استان در آماده باش بوده و مناطق حفاظت شده و زیستگاه‌های حیات وحش تحت پایش ویژه یگان حفاظت محیط زیست استان قرار دارد.

از همشهریان و علاقه مندان به طبیعت درخواست می‌شود به وظیفه اخلاقی خود در حمایت از این مخلوقات زیبا، ضمن مهربانی با حیات وحش در حفاظت از جانوران با محیط بانان همکاری و همیاری نموده و برای جلوگیری از شکار غیر مجاز و وارد شدن صدمه توسط افراد سودجو و شکارچیان متخلف به حیات وحش استان به محض مشاهده هر گونه تخلف و آسیب رسانی به حیوانات مراتب را با شماره تلفن ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ به ادارات و پاسگاه‌های محیط زیست در مناطق مختلف استان اطلاع دهند.


نظر شما
ادامه