کد خبر: ۵۳۵۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

رئیس شبکه بهداشت و درمان رودسر با اشاره به گزارش ۲۸۹ مورد حیوان گزیدگی در این شهرستان در شش ماهه نخست امسال، گفت: در مقایسه با سال گذشته رشد سه برابری داشته است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «آرش یوسفی» بعدازظهر شنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی با تأکید بر لزوم ساماندهی سگ‌های ولگرد در شهرستان رودسر، اظهار کرد: در این باره آیین‌نامه دستور العمل‌های مختلفی را مشخص کرده‌اند.

وی با بیان اینکه محیط زیست، جهاد کشاورزی، شهرداری ها در سطح شهر و در روستاها نیز این وظیفه بر عهده دهیاری‌ها است، افزود: در شش ماه نخست امسال شاهد گزارش ۲۸۹ مورد حیوان گزیدگی در شهرستان رودسر بوده‌ایم که نسبت به سال گذشته افزایش سه برابری داشته است.

رئیس شبکه و بهداشت و درمان رودسر با تأکید بر لزوم ساماندهی به این وضعیت، ادامه داد: با توجه به وارداتی بودن واکسن هاری دولت متحمل هزینه‌ها فراوان در این زمینه می شود لذا این وضعیت باید با همکاری همه دستگاه‌ها متولی و مسئول ساماندهی شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس قوانین خسارت حیوان گزیدگی برعهده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است، تصریح کرد: شهرداری‌ها اقدامات لازم برای عقیم سازی سگ‌ها را پیش بینی و اجرایی کنند.

یوسفی در ادامه به مثبت بودن آزمایش چهار نفر در زمینه ابتلا به آنفلوآنزای انسانی در شهرستان رودسر اشاره و بیان کرد: در این زمینه نیز اقدامات لازم انجام شده است.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
0
0
دلیلش کاهش 98 درصدی بیماریها توسط دامپزشکی هست
امیز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
0
0
بنده امروز مقابل دادگستری رودسر توسط یک قلاده سگ هار مورد حمله قرار گرفتم که اگر با دوچرخه نبودم یکی از صدها حیوان گزیده های رودسر بودم . رسیدگی کنید ا چه وضیعتی است که برای ساکنین و مسافرین ایجاد کردین
نظر شما
ادامه